6139
Sök

Två onödiga frågor ang winamp

Living in the fastlane
2 616 Inlägg
19 april 2007
Trådstartare
Bara en sak som jag fått på huvet de sista och tänkte om det finns någon här som kan detta förmodligen inte men alltid värt att fråga om inte annat så kanske det finns någon mer här som tänkt på samma sak smile

Fråga 1: Funktionen shuffle ska ju gå ut på att den slumpvis väljer ut en låt från sin playlist.
Jag har cirka 15000 låtar i min playlist och har märkt att det finns många låtar den aldrig väljer medans det finns artister och album den tar väldigt många gånger. Hoppas ni fatta vad jag menar. Är den inte helt slumpvis utan prioriterar den låtar som man lyssnar på eller hur fungerar de?

Fråga 2: Ang volume varför finns inte alla tal med. Man kan t.ex inte ha på 51% utan när man hoppar ett steg ovanför 50 så går den till 52% finns även fler tal som den inte vill ha varför är de så? smile

Där var mina extremt onödiga frågor.

385 Inlägg
19 april 2007
Svar 1: Du kan ändra hur mycket den "shufflar" i inställningarna. General Preferences > Playlist > Shuffle morph rate. Har inte testat om det gör någon skillnad dock. tongue

Svar 2: Att den beter sig så när man ändrar volymen beror nog på programmeringen. En pixel är endast en pixel bred, volym-slidern är x antal pixlar lång och ska delas upp på 100%, därav de konstiga ojämna talen.

tongue Inga onödiga frågor, jag har funderat på det själv.. hehe

401 Inlägg
19 april 2007
jag kan ta 51% på min volym på WA?

Edit; jag tror ljudregulatorn är så pass känslig bara... så är det på min iaf... märker att den vill hoppa 2 steg (procent) men är jag riktigt riktigt försiktig så går det att ta enskilda steg också...
Senast redigerat av c0nne (19 april 2007)

If you have a problem,
if no one else can help
and if you can find them...
Maybe you can hire THE A-TEAM!

Miklen
19 april 2007
Hehe har aldrig reflekterat på d där me volymen du måste ha ett väldigt tråkigt liv framför datorn...

Att shufflen gör så är inte helt omöjligt.. den sätter ju inga flaggor på låtar den spelat antar jag.. är inte så insatt.. Man kan ju iofs dubbelshuffla.. playlist -> Misc -> sort -> randomize list .. då får man ju shuffling av shufflingen å d blir dubbelt så shufflat winkwink Jobbit att leta låtar kanske men ja använder aldrig playlisten till d .. bara jump grunkan..

268 Inlägg
19 april 2007
*PLING* dagens ilandsproblem! ;D

Don't hate the player. hate the game!
Dansgolvet är till för dom som inte har råd att supa i baren!

Living in the fastlane
2 616 Inlägg
19 april 2007
Trådstartare
Miklen skrev:
Hehe har aldrig reflekterat på d där me volymen du måste ha ett väldigt tråkigt liv framför datorn...

Att shufflen gör så är inte helt omöjligt.. den sätter ju inga flaggor på låtar den spelat antar jag.. är inte så insatt.. Man kan ju iofs dubbelshuffla.. playlist -> Misc -> sort -> randomize list .. då får man ju shuffling av shufflingen å d blir dubbelt så shufflat winkwink Jobbit att leta låtar kanske men ja använder aldrig playlisten till d .. bara jump grunkan..

haha jag går ju arbetslös wink då har man mycket tid över att lägga märke till konstiga saker som till exempel varför hästar inte bryter fötterna med tanke på att odm springer fort igenom skogen och inte kan se sina egna ben så borde dom ju trampa snett en del tongue eller? smile

montör och hobby mekaniker
2 672 Inlägg
19 april 2007
en onödig fråga till! smile har för mig att det ska gå att visa i MSN vad mna lyssnar på i winamp.. e d något ja bara fått för mig lr kan man få det?

Jonas Båge
mk1.se gtiklubben.nu
Live the life you love, RIDE ON.

Living in the fastlane
2 616 Inlägg
19 april 2007
Trådstartare
Volvo och MB RULES skrev:
båge skrev:
en onödig fråga till! smile har för mig att det ska gå att visa i MSN vad mna lyssnar på i winamp.. e d något ja bara fått för mig lr kan man få det?

man kan visa vad man lyssnar på i allt, t.o.m här:
np: Laser - Det var en gång en fågeL .

Amip heter programmet.

http://amip.tools-for.net/wiki/amip/download

sen så har även jag en onödig fråga:

om jag ska lägga in mer låtar i en playlist i winamp, typ över 1000 låtar så skiter winamp ner sig, och när man startar winamp igen är det bara de "gamla" låtarna kvar. Detta började för ett tag sedan, har funkat förut med över 4* *** låtar i en playlist.

kan du ha ställt in så den ska ladda alla låtarna när du startar winamp? sen hänger det sig och "inställningarna sparas ej"?

Inga konstigheter
2 064 Inlägg
21 april 2007
båge skrev:

Du kan använda Apatch.
http://www.apatch.org/downloads.php
Det är det första jag installerar efter att jag installerat MSN.
Man kan ställa in själv vad man vill ta bort från MSN, t.ex reklam, knappar man aldrig använder osv. Den har Winamp-vad-jag-lyssnar-på-grejjen med!
Man bara tankar ner och kör installationsprogrammet, väljer svenska, sen kryssar man för det man vill ta bort, när man är färdig så patchar den MSN och sen kan man ta bort installationsfilen.
Är det nått man vill ändra så kan man köra installationsprogrammet igen och kryssa ur eller kryssa i det man vill.

Skitnajs med slimmat MSN! (Sen är det kul att man kan ta bort Vibb-fördröjningen, så man kan skicka hur många vibbar man vill till nån, hehehe)

Toyota-Frälst
310 Inlägg
21 april 2007
dusty skrev:

man kan visa vad man lyssnar på i allt, t.o.m här:
np: Laser - Det var en gång en fågeL .

Amip heter programmet.

http://amip.tools-for.net/wiki/amip/download

sen så har även jag en onödig fråga:

om jag ska lägga in mer låtar i en playlist i winamp, typ över 1000 låtar så skiter winamp ner sig, och när man startar winamp igen är det bara de "gamla" låtarna kvar. Detta började för ett tag sedan, har funkat förut med över 4* *** låtar i en playlist.

kan du ha ställt in så den ska ladda alla låtarna när du startar winamp? sen hänger det sig och "inställningarna sparas ej"?

när jag lägger in mer låtar än typ 700-1000 (varierar mycket) så stängs skiten bara ner, och sen begär den att skicka felrapport. När jag startar den igen så finns som sagt bara de gamla låtarna där. Jag har inte ändrat inställningar eller något, utan det hände bara helt plötsligt och det har fortsatt.

Lite jobbigt när man inte kan ha så mycket låtar i en playlist... Vet ngn nåt svar på detta?

Prövat att laddat ner en nyare version av winamp? Kanske hjälper.

Living in the fastlane
2 616 Inlägg
22 april 2007
Trådstartare
nu har jag löst problemet med shuffle smile nu blandar den låtar riktigt smile

tack till evilmaster.
Senast redigerat av dusty (22 april 2007)

385 Inlägg
25 april 2007
dusty skrev:
nu har jag löst problemet med shuffle smile nu blandar den låtar riktigt smile

tack till evilmaster.

Vad bra att du orkade testa. Ska också göra det när jag kommer hem då, kör ju webbradio med shuffle ganska mycket så det blir ibland väldigt repetitivt med shuffle-inställningen som den är nu (Nästan som RixFM och liknande).. Haha

Sök