de inre drivknutarna var dåliga på min gamla Prelude, de höll iaf 120 mil. De sista 20 milen vibrerade hela framvagnen... eller rättare sagt skakade, i alla hastighteter. Ruskigt obehagligt.
låna polarens lupo som började ha slut på vänster knuten (hade nyligen börjat låta), skulle åka från sthlm till umeå o tillbax, men kom bara till umeå, gav upp efter jag backa in i en parkering, de som hände var kraftiga vibrationer o enorm hackande ljud
om du svänger fullt åt höger och det brummar från drivknuten så är det vänster drivknut som är kass. och svänger du vänster och det brummar så är det höger drivknut som är kass
"If God doesn´t drive BMW, then why is the sky blue and white"
Åfan... det var en som sa till mig "om det brummar när du svänger vänster så är det vänster som är kass".. tänkte nästan att han hade fel...
Sheriffen_ skrev:
Raggarn84 skrev:
Hur vet man vilken sida det är som är kasst då?
om du svänger fullt åt höger och det brummar från drivknuten så är det vänster drivknut som är kass. och svänger du vänster och det brummar så är det höger drivknut som är kass
Det låter som det sitter en sten i däcket fasten det inte gör det, funderar på om det är hjulagret. Det låter bara när jag svänger, åt båda hållen... Vänster fram däck
Steelgray Saab 9-3 Aero -01 (fix och trix bil)
Gasa med hjärnan istället för högerfoten.
Det låter som det sitter en sten i däcket fasten det inte gör det, funderar på om det är hjulagret. Det låter bara när jag svänger, åt båda hållen... Vänster fram däck
Det låter bara när jag svänger, inte när jag kör rakt...