Då är det absolut dålig kontakt någonstans, kolla alla skarvar på remotekabeln. När man mäter spänningen utan belastning så kan instrumentet visa 14V även om kabeln sitter fast med bara en enda kardel, men när man belastar så sjunker spänningen massor.
Har själv varit med om liknande sak angående en kabeltjuv som gav spänning till ett släpvagnsuttag. En husvagnskabel kopplades in till bilens uttag, men husvagnens baklysen ville inte lysa. Då mätte jag i bilens uttag och där fanns det ju 12V på stiftet som gick till baklyset. Sedan mätte jag igen fast med husvagnskontakten instoppad bara litegrann, då sjönk spänningen ner till 0V!.
Hmm... Skumt, tyckte jag. Kollade vart stiftet fick sin spänning ifrån och hittade en kabeltjuv som satt på bilens ena baklysekabel. När jag tog loss kabeltjuven så hade inte det blivit riktig kontakt, metallen hade inte skurit igenom kabelhöljet helt vilket innebar att bara någon enstaka kardel hade kontakt.
Då tog jag loss kabeltjuvs-hel***** (avskyr kabeltjuvar) och satte dit en riktigt skarvhylsa istället.