Moppe till jobbet

Karlzzon The One Evolution
3 maj 2007 · 1 627 Inlägg

Tänkte se om jag blir utskrattad nu. men jag går i planerna att köpa en moppe att åka med till jobbet över sommaren så isstället för 1,5-2 liter förbrukning till jobbet så kanske jag kommer ditt på 4dl så jag kanske tjänar 2-300kr per vecka inga jättesummor men e ganska lågavlönad. till saken e de väll att det tar kanske 10 min extra med moppe om man inte trimmar den men tänkte köra orginal jobbigt att bli av med kortet

Over and out Mvh Karlzzon

Fäll ner pungen och landa
Tom Darth Vader
3 maj 2007 · 1 644 Inlägg

Låter som ett roligt och annorlunda förslag, skaffa en cool moppe då, typ en compakt

Braaaaap?
Mazda RX-7 FD3S "BRAAAAP" (1995)
camaro67 Meister
3 maj 2007 · 6 763 Inlägg

Du kan köpa min. Den ligger under fordon eller någe.. de ligger här iaf. Går bra och är väldigt prisvärd

Nissan 200sx S14a "LS2" (1999)
Chevrolet Camaro "LS2-T56" (1967)
Grabber Dagdrömmare
3 maj 2007 · 2 836 Inlägg

Vadå utskrattad?  2 l i förbrukning? Kör du tvärs över vägen till jobbet?wink
Själv ska jag rusta upp min racer o cykla 1,2mil till jobbet(om jag har nåt kondis kvar).

BMW 318dT "Blöjexpressen" (2011)
Karlzzon The One Evolution
3 maj 2007 · 1 627 Inlägg

köper jag en blir det en någorlunda ny crossmoppe då jag hade en dt innan och alltid ville ha en derbi senda eller liknande  man borde ju kunna sälja den utan jätteförlust till hösten

Fäll ner pungen och landa
Karlzzon The One Evolution
3 maj 2007 · 1 627 Inlägg

Grabber skrev:
Vadå utskrattad?  2 l i förbrukning? Kör du tvärs över vägen till jobbet?wink
Själv ska jag rusta upp min racer o cykla 1,2mil till jobbet(om jag har nåt kondis kvar).

jag har drygt en mil till jobbet

Fäll ner pungen och landa
Tom Darth Vader
3 maj 2007 · 1 644 Inlägg

Men du går ju flera tusen back ändå, köp en compakt för 3000, tvätta den innan du säljer den för 4000 i höst tongue

Braaaaap?
Mazda RX-7 FD3S "BRAAAAP" (1995)
Grabber Dagdrömmare
3 maj 2007 · 2 836 Inlägg

Ok men det börde gå lite mer soppa åt än dom "2" liter...
Min brukar slurka lika mycket i sig bara för godmorgon.

BMW 318dT "Blöjexpressen" (2011)
Karlzzon The One Evolution
3 maj 2007 · 1 627 Inlägg

DoWahDiddy skrev:
Men du går ju flera tusen back ändå, köp en compakt för 3000, tvätta den innan du säljer den för 4000 i höst tongue

tror inte jag går så mycket back moppeder verkar hålla sig bra i värde

Fäll ner pungen och landa
MilleN
3 maj 2007 · 9 108 Inlägg

Låter väl som en bra idé tycker jag wink Men det är ju bra att ha bil om det regnar, är det extra fint väder kan du ju alltid cykla smile

Karlzzon The One Evolution
3 maj 2007 · 1 627 Inlägg

MilleN skrev:
Låter väl som en bra idé tycker jag wink Men det är ju bra att ha bil om det regnar, är det extra fint väder kan du ju alltid cykla smile

bilen kommer finnas tillgänlig om det är skitväder men som sagt för att fina till ekonomin lite så åker man moppe till jobbet och bilen på helgen

Fäll ner pungen och landa
twin_cam Smålänning
3 maj 2007 · 7 877 Inlägg

Låter som ett bra förslag tycker jag med. tycker dock du ska kolla runt lite och köpa dig en veteranare, typ compact, billigt, sen sälja den dyrt till hösten tongue

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!
Figgy
3 maj 2007 · 157 Inlägg

Köp en gammal mustang-moppe. Ser typ ut som en cykel med en liten liten motor på ^^ Respekt...

BMW 735i (1996)
Kirre
3 maj 2007 · 2 122 Inlägg

lelleal skrev:
Köp en ny kinamoppe för 56 tusen smile

hoppas du menar 5-6tusen

Volvo 242 -75 Busbil
Volvo 245 -80 Projekt bilen
Volvo 245 "45an" (1990)
Volvo 242 "Gyfen Goes 16V Turbo" (1975)
Volvo 244 Turbo "Huwen" (1975)
lelleal
3 maj 2007 · 1 150 Inlägg

Kirre skrev:

lelleal skrev:
Köp en ny kinamoppe för 56 tusen smile

hoppas du menar 5-6tusen

jupp de mena ja smile

Audi Urquattro "Bilsport 12" (1983)
index
3 maj 2007 · 658 Inlägg

Går i samma tankar själv. Fast jag klarar mig inte på 2liter till och från jobbet med bilen smile Med moped tjänar jag även i restid.. men lite löjligt känns det.

Kilowatts is my living, horsepower is my life.
FireTraXX DFFL
3 maj 2007 · 9 020 Inlägg

Jag hatar moppeidioten som kommer körandes här utanför varje morgon klockan 5.
Hör honom från 100 mils avstånd och samma sak när han passerat huset.

t.o.m. min mamma är så trött så att hon sagt att hon ska lägga ut spikmatta (Nej hon kommer inte göra det)

Så ett tips ifall du inte vill spendera de sparade pengarna på nya däck är att inte jobba tidigt tongue

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.
eXXoritas
3 maj 2007 ·

jag kör också moppe till jobbet:D
Håller på med mitt b kort men ej klarat det än.
Så jag får hålla mig till moppen nu under sommaren smile
är 20 år känns lite pinsamt kanske men skit it big_smile spara massor med pengar på de + bättre för miljön big_smile
köpte min moppe för  10 000:- från jprimport.se EU NY! Yamatix rx 50...
0,2 dl mil!

Senast redigerat av eXXoritas (3 maj 2007)

Dropkick N!sSan !D|0t
4 maj 2007 · 20 Inlägg

Ja åker fiddy till jobbet!...Näe bara skoja....men de skulle va coolt!   big_smile

Måste (sila) Vi (horse) Ha det (braj) Ring nån (bång)...
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang