8826
Sök

Turn ON/POWER antenna???

den enda som e som jag
274 Inlägg
6 maj 2007
Trådstartare
hej
Det står turn on/power antenna på en kabel till mitt slutsteg! Vad betyder detta..?är det något som ja måste koppla in för att steget ska fungera el. dylikt?hmm

Din dröm är min verklighet

21 761 Inlägg
6 maj 2007
Power antenna är till för att kopplas till en elektrisk antenn som åker upp när radion slås på, men den fungerar också som remotesladd till slutsteget.

296 Inlägg
7 maj 2007
power antenna = remot          igentligen så är den till en mekanisk antenn som ska fara upp när du slår på stereon   men jag tror inte du har en sån ?, så den ger en ström till steget så den vet när den ska starta. 

Lycka till

16 197 Inlägg
7 maj 2007
men på vissa HU så ger "power antenna" endast spänning ut när man har radion på.

"Testar man inte så får man aldrig veta"

4 571 Inlägg
7 maj 2007
evilaudio skrev:
men på vissa HU så ger "power antenna" endast spänning ut när man har radion på.

Lite det som är meningen tongue

21 761 Inlägg
7 maj 2007
Jo, det där får man nog kolla upp hur det fungerar på just den stereon som man har.

16 197 Inlägg
7 maj 2007
Izual skrev:
evilaudio skrev:

Lite det som är meningen tongue

jo men hur många vill bara ha steget/en på när man lyssnar på radio??

de ja menar är att "power antenna" inte ger nån spänning ut när man lyssnar på skivor på vissa HU utan dom har sen särskild kabel för "påslag" av steg.

"Testar man inte så får man aldrig veta"

Volvo tönt... =)
2 349 Inlägg
7 maj 2007
dagens HU har ström på Powerantenna/remout?! oavsett vad du spelar bara för att dom vet ju att folk har steg idag...

Sök