en kompakt merca disel. år 85.. med halft rasad kopling.. så gasade man så slirade koplingen... körde 8 mil... tror det tog typ 3 timmar... kul..
det slöaste ja kört är din 740 fick ett intryck av att man styrde/körde?` stenaline pressa den mer än något annat och då va det hela 150 km h . . jobbigt att man blev sjö sjuk bara :S
nån folka husbuss LT31? tror jag det var.. toppade absolut MAX 90kmh och dit var det segt.. sen att den drog 2-3l milen i 90 var inte en bonus heller då den plågades i ca 120mil på 4 dagar
Måste vart min gamla bugatti veyron... Den var inte pigg den. Skämt å sido så var det nog en opel corsa modell nyare som accelererar som mest när man släpper gasen dock klarar den sig till 180 tydligen
Daewoo Matiz 0.8L (med AC kommer ej upp i 110 om kompressorn jobbar), dock var det ingen AC på den jag kört men 110 var nog bara en teoretisk maxhastighet ändå. Vems idee det nu var å stoppa 3 cylindriga motorer i bilar borde aldrig mer få konstruera nått mer komplext än pappersflygplan.
Den slöaste bilen jag kört var en gammal Volvo 240 jag ägde för länge sedan, 4växlad och allmänt slö. Visst den var inte i bästa skick, men sjukt slö bil var det iaf.