När du ställer frågan om en prisvärd GPS så är frågan svår. Själv har jag en Navigon TS7000T som jag är väldigt nöjd med. Fick mycket bra poäng på diverse tester (bla från tidningen M3). Innan dess hade jag en Sony NV-U71T i drygt en vecka men jag bytte in den för att jag ansåg att europakartorna inte var tillräckligt detalierade. Båda dessa GPSer är enligt mig prisvärda.
Många tillverkare slänger in, vad jag anser, dynga för att att sälja bättre - så som möjligheten att spela mp3, visa bilder och valutaomräknare. Mp3 har man i sterion, bilder i ramar på väggen och valutaomräknaren är helt onödig enligt mig.
Det finns dessutom tvåolika karttillverkare, med marginella skillnader. Om du kör uppe i norrland (som jag) så kommer du bli besviken hur få adresser den hittar utanför städer. Vägar och små gator hittar de utan problem men den kan inte säga VILKEN väg det är.
Nåja, summa summarum vill du ha en prisvärd GPS så välj en av ett kännt märke så att uppdateringsmöjligheterna är bra. Om du planerar på att resa runt i europa köp en med en europakarta, om du tror att du bara kommer att använda den när du cruisar i Norden köp en med nordenkarta.