6431
Sök

Xenon fråga ! ! !

(none)
1 725 Inlägg
11 maj 2007
Trådstartare
Hej!

Jag köpte en Bi-xenon sats på Nordicxenon för ca 3 månader sen.
Nu orkar jag inte med problemet jag har.
Har en Saab 9-3 Ver 1 där det står på SID:en "Framljus ur funktion! Varje gång jag startar bilen.
Det är ju så att man El-ansluter +/- 12V lampkontakter så att Xenonet känner av vad som är hel/halv ljus. Men eftersom den andra lampan från den gammla halogen sockeln är tom, alltså att det inte sitter en dosa där som det Nu gör i den andra honan från xenonet så framhäver den på SID:en "Framljus ur funktion"

Vet någon hur man får bort detta? Vet att det skall gå, men vet inte riktigt hur wink ?

Tack på förhand!

//Jonas

--Lev i går som det vore i morgon--

DFFL
9 020 Inlägg
11 maj 2007
Enligt de så måste många nyare bilar ha den dyra satsen för att undvika felmeddelanden.
Vilken köpte du?

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

(none)
1 725 Inlägg
11 maj 2007
Trådstartare
FireTraXX skrev:
Enligt de så måste många nyare bilar ha den dyra satsen för att undvika felmeddelanden.
Vilken köpte du?

Cobra Bi-xenon 6000K

Har fattat det som så  att det krävs ett motstånd som lurar SID:en att den finns lampor som drar ström. Det är väl en strömvakt som avgör om ett felmeddelande ska visas eller inte, och när den strömvakten inte känner av att det dras ström fast det borde så signalerar den fel?

--Lev i går som det vore i morgon--

Sök