vr6 turbo

z3rr0
1 september 2005 · 12 Inlägg

har tänkt o sätta in en turbo hur mkt kan man räkna med o lägag ut emd jobb o allt?

RampaGe101
1 september 2005 · 10 Inlägg

väldigt mycket... vet bara att de skulle kosta 40000-60000 till min Peugeot 206, de e ju inte bara att köpa en turbo o sätta i... man måste byta ut massa grajjer i motorn så att den klarar dom extra hästarna... De e ju turbo konvertera som e dyrt, turbon i sig är bara en liten kostnad i de... men råder dig till o kolla upp exakt vad de e du måste byta, sen finns det massa hem sidor som sälger hela konverterings kitt....

lycka till...

MrVain
1 september 2005 · 904 Inlägg

Eftersom VR6an har ganska lågt komp orginal ska det inte vara nått problem att klämma dit en Turbo och ladda för ca 250 hk utan att byta nått i motorn. Det som isåfall går först är Top packningen. Och på VR6 är topparna väldigt stabila så händer de tär det bara att byta till starkare å se glad ut smile

De ska va gött å leva
Sharky
2 september 2005 · 10 287 Inlägg

VR6:orna är tacksamma eftersom man har massor med utrymme bakom motorn. Men det kostar fortfarande en bra slant.

/Göran

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI
MrVain
3 september 2005 · 904 Inlägg

Sharky skrev:
VR6:orna är tacksamma eftersom man har massor med utrymme bakom motorn. Men det kostar fortfarande en bra slant.

/Göran

Allt är relativt smile

har du en kommpis som knåpar ihop ett grenrör för du det löst för ca 3000:- max
Sen köper du en begad Volvo Turbo med inbygt wastegate för ca 1500:-
Sedan ett parr större spridare och eventuelt nån tillägs start spridare och en tryckvakt.. detta räcker för 230hk + men är ju inte nått som funkar klockrent.

Ska man få det att gå bra finns ju styrystem för ca 7000:- nytt som funkar rätt okej, och letar man runt lite går det även att finna sånna begade.

De ska va gött å leva
Sharky
4 september 2005 · 10 287 Inlägg

Oh sorry. I min värld så trimmar man aldrig till mindre än dubbla orginaleffekten....
Att sparka upp en VR6 till - ynka - 230Hkr känns inte som mödan värt.

Men jag är skadad. Delar garage med Team AVR som åker 10.0 med sin VR6:a.

/Göran

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI
Imperium
5 september 2005 · 1 Inlägg

Om du kan tänka dig att lägga en slant...
Kolla in http://www.eiptuning.com och http://www.hgp-turbo.de
Den sistnämnda är ju en tysk sida, men det går att ta sig igenom hyfsat ändå...
EIP är det som jag skulle välja om du vill ha ett riktigt bra kit...Första steget ger 330 hk, och det finns i sex olika steg...

Vill du ha mer info så säg till...

Lycka till med konverteringen...

/

Rally

_Street_ 200sx Driver
5 september 2005 · 366 Inlägg

Enligt allt jag hört om vr6an så måste man byta spridare och koppling om man ska trimma över 250hk ..
Det lär ju stå nått om det på vr6.nu du kan ju kolla där smile

-=Nissan 200sx s13 =-
z3rr0
5 september 2005 · 12 Inlägg

oki tack för alla tips men jag vill typ vete hur mycket det kommer kosta med jobb + allt annat jag behöver köpa  o jag har tänkt o landa med lite typ 250hk eller nått sånt

rocco_siffredi
26 augusti 2007 · 7 Inlägg

kolla min bil och läs lite spara ihop 150 000 och en massa tid sen så har man e häftig bil hehe

Fisken
mattias_vr6_turbo
26 augusti 2007 · 29 Inlägg

Börjar runt 40000kr bra start är att köpa kinetic steg1 + steg2 ICpaket.
http://www.kineticmotorsport.com/index. … -99-1&

kolla min bil http://www.garaget.org/?car=15585

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang