HU:
Innan hade jag en Clarion Mp3-spelare DB358RMP med ett par år på nacken (ganska väldigt värdelös), saknar tidskomp och en massa andra funktioner. Nu väntar jag på en AVIC X1BT, tror inte att det kommer låta bättre med den, snarare tvärt om, men jag tycker den verkar ha lite läckra funktioner.
Framsystem:
Focal Polyglass V2S
Bas:
2 st Impact 5710DVC, 10 tums basar
Samtliga högtalare drivs av ett 4 kanaligt klass D-steg från Impact som bland dagens modeller mest liknar HC 75.4 D.
Kan ganska enkelt få mitt framsystem att "bottna" men då spelar jag HÖGT, de små framsystemen klarar faktiskt hyffsat med effekt innan de kroknar, jämfört med orginalhögtalarna så är det natt och dag. Dock är det rätt mycket loudness känsla i orginalhögtalarna vilket gör att de upplevs som ganska djupa på låg volym. Möjligt att ditt nya framsystem är lite tunnare på lägre volym, men det är väl bara att ställa upp basen på hu, du har ju gott om inställningar att göra på den som jag förstod det av tidigare diskussion i tråden.
Kickpanelerna öppnar man med ett par skruvar och kanske något clips.
Vill du kolla hur exempelvis diskanter sitter monterade i dörrsidorna, var lite försiktig med tanke på sidoairbags osv.
Vilka inställningar kan du göra på ditt slutsteg? Hur är delningsfrekvenserna inställda?
Låter det inte bra får du stå på dig och kräva att de som sålt prylarna gör sitt jobb och kollar upp vad som är fel.