huvlås!

-PINNEN-
3 september 2005 · 409 Inlägg

jag får inte upp huven hur öppnar jag den från utsidan på en volvo 850-92?

GÖr Som Ford KÖp Volvo!
nofearsy Bilbyggare
3 september 2005 · 225 Inlägg

Tja,  jag har haft samma problem som dig,  om du antingen kryper under bilen och sträcker dig upp kan du få tag i wiern eller så får du rycka loss grillen smile
och ja kan säga de att den e jävligt jobbig att slita upp..
så jag säger bara lycka till smile

kan tillägga att wiern mellan de båda låsen ligger som inne i ett hålrum i frontkorgen,  inte så lätt att hitta men den e där .. om den inte är där .. då e de bara sätta kapen i huven hmm

men nu ska vi inte vara så drastiska..
men det är ett jekla jobb om man inte e van vid dessa "operationer" .. kommer ihåg att jag stog ca 2 timmar när ja va sjuk och bökade med den där .. o de sluta med att ja fick upp ena sidan o slet som fan så huven böjde sig lite ... inte så mycket att göra när man ändå ska bygga om den smile

Senast redigerat av nofearsy (3 september 2005)

....:::: |[ Volvo S800 GLT ]| ::::....
Skokloster here we come
-PINNEN-
3 september 2005 · 409 Inlägg

ok tack för beskrivningen hmm har skroten någon huv liggandes eller nån annan på sidan tros? fan det går inte! wiern har jag hittat men vad hjälper det det hjälpte bara på ena sidan men den andra då??
tack mvh

GÖr Som Ford KÖp Volvo!
-PINNEN-
3 september 2005 · 409 Inlägg

ingen mer som kan komma med förslag be höver alla jag kan få!!

GÖr Som Ford KÖp Volvo!
nofearsy Bilbyggare
4 september 2005 · 225 Inlägg

gissar på att du fick upp passagerar sidan iaf?,  har den andre wiern gått av? om du kan stå under bilen så kanske du kan nå upp till huvlåset, är inte säker, för batteriet sitter juh ganska mycket ivägen sad
annars kanske du kan sträcka in handen bakom strålkastaren via grillen? då borde du kunna låsa upp den,

lider verkligen med dig..

....:::: |[ Volvo S800 GLT ]| ::::....
Skokloster here we come
-PINNEN-
4 september 2005 · 409 Inlägg

mm jag tog bort grillen eller jag rykte ut den så jag får köpa ny men jag når inte det är för trång och wiern har inte gått av utan den har släppt från låset hela kulan om man säger som är längst ut på wiern! mm du hade rätt det va passagerar sidan jag fick upp!! tack för ideerna skriv om du kommer på några fler!!

GÖr Som Ford KÖp Volvo!
-PINNEN-
4 september 2005 · 409 Inlägg

jag får inte upp förar sidans huvlås och behöver ha goda råd och tipps!

GÖr Som Ford KÖp Volvo!
Assis15
4 september 2005 · 5 Inlägg

men du kan ju alltid åka in med bilen på volvo eller nått för då får dom fixa det

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang