Hjälp mig jag är ny inom streetrace..

_Street_ 200sx Driver
7 september 2005 · 366 Inlägg

Hej jag är ny på det här med tuning-bilar och streetrace/blackrace och jag undrar hur många hästar det krävs för att "hänga på" dom som tävlar i streetrace/blackrace .. finns det olika klasser ?

Själv kör jag en Golf vr6 -93 , är det en pålitlig bil att köra streetrace med ?
Hur många hästar kommer jag behöva för att ha en chans i tävlingarna ?
Jag uppskattar alla tips om trimm och allt som hör till !

MVH // Viktor

-=Nissan 200sx s13 =-
-PINNEN-
7 september 2005 · 409 Inlägg

jag kan rekomendera dig 300 hk för att hänga på det är vad en  har i sin 940 turbo  så det borde du la få skaffa ehehe tongue

GÖr Som Ford KÖp Volvo!
_Street_ 200sx Driver
7 september 2005 · 366 Inlägg

Okej , men finns det olika klasser ? tex. Turbo/Icke Turbo , 4wd/rwd osv.  ?

-=Nissan 200sx s13 =-
Karlzzon The One Evolution
7 september 2005 · 1 627 Inlägg

beror väll på hur organiserat streetracet är annars kör man väll mot den man vill köra mot och dom som vill köra mot en

Fäll ner pungen och landa
_Street_ 200sx Driver
7 september 2005 · 366 Inlägg

Okej , om det är ett organiserat race på ex. en flygraka.
Vad är det för klass som jag skulle köra i , i så fall ?
Jag vet att bla. bilsport brukar annordna ett/två race per år ...
Min golf är ju framhjulsdriven och är inte turboladdad , vad brukar man få för motstånd ? och hur många hästar brukar dom ha  ? Tack för alla svar

-=Nissan 200sx s13 =-
Germax
7 september 2005 · 12 086 Inlägg

Kör du streetrace är det oftast inte så organiserat, man kör mot den man vill köra mot såatt säga!smile Om du kör på organiserade strippenkörningar som Bilsport annordnar tex så finns det klasser.

Bilar med framhjulsdrift sugmotor är väl Civic och Corrado tex.

_Street_ 200sx Driver
8 september 2005 · 366 Inlägg

Okej , ungefär hur många hästar har dom under huven ?

-=Nissan 200sx s13 =-
frosth__ Team Kränghäng
8 september 2005 · 657 Inlägg

_Street_ skrev:
Okej , ungefär hur många hästar har dom under huven ?

De beror ju helt på var du kör streetracing någon stans.. Vissa är ju optimister och kör med sin org. 240 med 100hk...

Men visst kan man köra street med en VR6.. Du behöver ju inte ställa upp mot de värsta..

Team Frosth
Car Custom & Tuning | carcustomtuning.se
Lindström Envis optimist
8 september 2005 · 454 Inlägg

Det är bara å prova... Du upptäcker det ganska snart. Ett annat mindre lagligt sätt är väl att testa mot nån kompis först... men det är väl inte å rekomendera vare sig ur säkerhet- eller lagsynpunkt.

corradoanna Tokig
8 september 2005 · 83 Inlägg

_Street_ skrev:
Okej , om det är ett organiserat race på ex. en flygraka.
Vad är det för klass som jag skulle köra i , i så fall ?
Jag vet att bla. bilsport brukar annordna ett/två race per år ...

Ja då kör du i framhjulsdrift utan överladdning helt enkelt, själv kör jag framhjulsdrift med överladdning med det är ju för att jag har kompressor i min

Corrado G60
BMW E34 535
BMW E28 (535)
pimp-in-rby
8 september 2005 ·

_Street_ skrev:
Hej jag är ny på det här med tuning-bilar och streetrace/blackrace och jag undrar hur många hästar det krävs för att "hänga på" dom som tävlar i streetrace/blackrace .. finns det olika klasser ?

Själv kör jag en Golf vr6 -93 , är det en pålitlig bil att köra streetrace med ?
Hur många hästar kommer jag behöva för att ha en chans i tävlingarna ?
Jag uppskattar alla tips om trimm och allt som hör till !

MVH // Viktor

vr6 e ingen dålig bil att köra streetrace med precis...men du bör ju ha en 280 hk minst å vara en jävel på att växla....men du ha ju en chans helt klart,finns bilar som har runt 200 hästar som tävlar regelbundet

Alexander Ritseson
8 september 2005 · 56 Inlägg

Det beror på vad det är för tävling, det finns en cup som heter vcet, där finns det olika klasser, du kan köra i den snabbaste klassen med en bil som har 4 cylindrar och med en kolv lika stor som en moppekolv, sen att du kommer åka på spö, det är en annan sak. Men där finns då olika klasser tex, streetm modefied, sportsman och pro, (vissa ställen heavy). Där är det då olika tider man ska köra på, i klassen pro (Där jag oftast kör) så får man inte köra snabbare än 7.0 sekunder på 201 meter. I malmö kan man köra på olika tävlingar i en klass som heter bracket. Vilket betyder att du sätter din egna dial in tid. Men enligt mig är inte antalet hästkrafter viktiga, utan att få ner allt pulver i backen, och det kan det avra lite problem med big_smile

En motor för mig är en V8
_Street_ 200sx Driver
9 september 2005 · 366 Inlägg

Okej , tack för alla svar smile
Jag hoppas vi ses på nått race till sommarn efter en vinter med trimmning som projekt wink hehe

-=Nissan 200sx s13 =-
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang