Tv licens vad kan man få för böter om man inte betalar

PushedRay Sir Real
27 maj 2007 · 390 Inlägg

Ja som rubriken vad får man för böter om man inte betalar? Kan dom se om man kollar på tv om man har bredbands tv eller ??

lonewolf-holm ___ "ByggSnubben" ___
27 maj 2007 · 2 456 Inlägg

Antar så fort du har en TV motagare så kan dom pejla in frekvensen .....
Samt om du hyr eller köper Tv så så får Radiotjensten vetskap om det
på något sätt så skickar typ Thorn/On Off m,m, av butikskedjorna papper så dom vet att du har
en Tv motagare .....

Förut så hyrde jag TV så då kom det ej någon avi så fort jag köppte loss den vips
så hadde man inbetalnings kort i brevlådan ..... ;(

då man endå ej knappt tittar på Svensk TV bara satelit kanaler betal TV ....

//S

Som våra kära Rixtads politiker som ej betalde Tv lissensen så feta böter.
å vet ej om dom kan se hur länge man ej betalt men om dom kan ta betalt
retroaktivt ska jag ha osagt.

Senast redigerat av lonewolf-holm (27 maj 2007)

Jobbar:Som Byggare Grovis+Smed+Asbest Sanerare.
Hatar: Regn !!! och Falska Människor.
Projektet; http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 9#p3167999
http://www.nitroz.se
Chevrolet Nova II "The Red Rose" (1966)
Dodge Challenger "The Crazy CAT" (2016)
PushedRay Sir Real
27 maj 2007 · 390 Inlägg

Ok ja min tv har jag fått så den den är inte köpt i mitt namn smile fick ett brev av dom eftersom jag precis flyttat ... nån som vet om man kan få böter eller nått om man inte betalat?

Lone Star
27 maj 2007 · 1 231 Inlägg

Aldrig hört att nån fått böter, visst kan man säkert få det. Men bara att betala licensen om dom kommer tongue

Mitt projekt: Evo III
PushedRay Sir Real
27 maj 2007 · 390 Inlägg

Lone Star skrev:
Aldrig hört att nån fått böter, visst kan man säkert få det. Men bara att betala licensen om dom kommer tongue

hehe ja eller att inte släppa in dom smile

lonewolf-holm ___ "ByggSnubben" ___
27 maj 2007 · 2 456 Inlägg

PushedRay skrev:
Ok ja min tv har jag fått så den den är inte köpt i mitt namn smile fick ett brev av dom eftersom jag precis flyttat ... nån som vet om man kan få böter eller nått om man inte betalat?

Tja till slut hamnar lisens avgiften hos kronkalle för indrivning då är det TV agiften + 500kr pär avi från kronkalle....

//S

Senast redigerat av lonewolf-holm (27 maj 2007)

Jobbar:Som Byggare Grovis+Smed+Asbest Sanerare.
Hatar: Regn !!! och Falska Människor.
Projektet; http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 9#p3167999
http://www.nitroz.se
Chevrolet Nova II "The Red Rose" (1966)
Dodge Challenger "The Crazy CAT" (2016)
PushedRay Sir Real
27 maj 2007 · 390 Inlägg

lonewolf-holm skrev:

PushedRay skrev:
Ok ja min tv har jag fått så den den är inte köpt i mitt namn smile fick ett brev av dom eftersom jag precis flyttat ... nån som vet om man kan få böter eller nått om man inte betalat?

Tja till slut hamnar lisens avgiften hos kronkalle för indrivning då är det TV agiften + 500kr pär avi från kronkalle....

//S

Jo sant... ja nästa drag e deras kommer väl säkert att ringa eller hälsa på

Tobben 85
27 maj 2007 · 45 Inlägg

Jag betalar inte.. har fått ett brev av dom när ja nyss flyttat.. känner många som inte betalar och aldrig hört om nån som fått böter...

Golf spelar man inte...Golf kör man =)
Tyskstuk.se
940R
27 maj 2007 · 1 567 Inlägg

Kan ju säga att jag har bott  där jag bor nu i 12 år och jag har haft 1 sådan tv-lincens gubbe som ringt på dörren en gång.Hej har du tv?Nej.Ok tack ha en bra dag.

What does a 9 volt battery and a girls asshole have in common?
You know it's wrong, but sooner or later your gonna put your tongue on it
im not drunk that's just torque steer 3 MPS
Kia Sportage GTline "GTline" (2016)
PushedRay Sir Real
27 maj 2007 · 390 Inlägg

940R skrev:
Kan ju säga att jag har bott  där jag bor nu i 12 år och jag har haft 1 sådan tv-lincens gubbe som ringt på dörren en gång.Hej har du tv?Nej.Ok tack ha en bra dag.

haha smile kommer inte betala förren dom masar sig hit iallafall tongue

c0nne
27 maj 2007 · 401 Inlägg

va kostar licensen? :S

If you have a problem,
if no one else can help
and if you can find them...
Maybe you can hire THE A-TEAM!
PushedRay Sir Real
27 maj 2007 · 390 Inlägg

c0nne skrev:
va kostar licensen? :S

2000:- om året antar att du inte betalar tongue

c0nne
27 maj 2007 · 401 Inlägg

hehe ahaa jäklar yikes

nä jag betalar inte tongue det gör mor big_smile haha

If you have a problem,
if no one else can help
and if you can find them...
Maybe you can hire THE A-TEAM!
Andreas 940 -utan 940
27 maj 2007 · 1 728 Inlägg

PushedRay skrev:
haha smile kommer inte betala förren dom masar sig hit iallafall tongue

Varför det? Säg bara att du inte har någon TV, det gjorde jag. De förstår att alla har en TV 2007 men de kan inte göra nånting så länge de inte ser (eller hör?) TV:n från dörren.

_M_
27 maj 2007 · 1 Inlägg

Andreas 940 skrev:

PushedRay skrev:
haha smile kommer inte betala förren dom masar sig hit iallafall tongue

Varför det? Säg bara att du inte har någon TV, det gjorde jag. De förstår att alla har en TV 2007 men de kan inte göra nånting så länge de inte ser (eller hör?) TV:n från dörren.

När jag var runt 3-4 år så ringde dem på dörren samtidigt som jag kollade på barnprogram på högsta volym morsan öppnade dörren och säger att hon inte har en tv, även fast dom måste ha hört den.

linusgrabo Kockafan
27 maj 2007 · 224 Inlägg

vägrar betala fick en räkning nyss på 2000 slängde den.. så min polare ringde o lura mej att han var därifrån, jag blev ganska lurad.. ne dom f¨r allt masa sig hit om jag ska betala

Kocken
PushedRay Sir Real
27 maj 2007 · 390 Inlägg

_M_ skrev:

Andreas 940 skrev:

PushedRay skrev:
haha smile kommer inte betala förren dom masar sig hit iallafall tongue

Varför det? Säg bara att du inte har någon TV, det gjorde jag. De förstår att alla har en TV 2007 men de kan inte göra nånting så länge de inte ser (eller hör?) TV:n från dörren.

När jag var runt 3-4 år så ringde dem på dörren samtidigt som jag kollade på barnprogram på högsta volym morsan öppnade dörren och säger att hon inte har en tv, även fast dom måste ha hört den.

OK ja problemet är att man ser tvn så fort man öppnar dörren så sad men är väll bara att inte släppa in dom vid entren smile

HJacobsson
27 maj 2007 · 73 Inlägg

du kan ju alltid göra en "moderat" känns inte rätt att betala..

hänvisa dem sedan till att det inte passar dig som person att betala för sånt skit du inte vill ha.

Andreas 940 -utan 940
28 maj 2007 · 1 728 Inlägg

_M_ skrev:
När jag var runt 3-4 år så ringde dem på dörren samtidigt som jag kollade på barnprogram på högsta volym morsan öppnade dörren och säger att hon inte har en tv, även fast dom måste ha hört den.

Ok, det är nog olika från fall till fall hur utpressarna från Rånartjänst i Kiruna agerar.
Jag läste i ett annat forum om en kille som bodde i en liten studentlägenhet där man såg typ allting genom ytterdörren, han hade ingen TV och sa det till kontrollanten som tackade för sig och gick. Lite senare fick han ett brev från dem där det stod att kontrollanten hade sett en liten TV från där han stod utanför dörren och att han därför skulle betala TV-licens. Nu var det ingen TV utan en flashig mikrovågsugn av typ borstat aluminium. smile

ironhead volvoraggare
28 maj 2007 · 4 776 Inlägg

här betalas inte heller nå licens varför betala när man ändå kollar på dom finasierade reklamkanalerna. asså det är ju bara skit på svt och liknande kanaler. så nå böter får man ej asså hehe snarare en snigel på ögat

en hårdrockande volvoraggare som älskar tjejer
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang