Är det värt det??? Volvo S60

joppevir
30 maj 2007 · 69 Inlägg

Jag ska köpa mig en volvo s60 D5 men är inte så insatt i priser kring den så säg vad ni tycker om den jag hittat på en firma.....


Volvo s60 D5
Årsmodell: 2005
Mätarställning: 8000 mil 

PRIS: 199000:-

5 vxl manuell
Elspeglar
Elhissar
Yttertemperaturmätare
ABS-Bromsar
Krockgardin
DSTC-antispinn/antisladdsustem
Färddator
audiopaket RDS/CD m rattfjärr
ECC-klimatanläggning
Luftkvalitetsystem
Farthållare
Larm
Dimljus
Panelinlägg mesh
Textil/Läderklädsel(Nordborg)

Extrautrustning:
Businesspluspkt
Bärkassehållare lastrum
elinfällbara sidispeglar
Elmnanövr stol m minne
Innerspgl aut avbl
regnsensor
Xenonljus
Nivåreglering Automatisk
Parkeringsvärmare Med Tidur
Sänkt sportchassie
Progressiv servo
Spaceball
Aluminiumfälgar 17"(Orestes)

Senast redigerat av joppevir (30 maj 2007)

joppevir
30 maj 2007 · 69 Inlägg

missade skriva med priset först men nu står det.... 199.000:- alltså..... är det värt det för denna bilen?

ironhead volvoraggare
30 maj 2007 · 4 776 Inlägg

joppevir skrev:
missade skriva med priset först men nu står det.... 199.000:- alltså..... är det värt det för denna bilen?

be om at få provköra bilen och sen så borde firman besikta bilen  alternativt ett motormännentest priset låter ju ganska rätt ju ändå

en hårdrockande volvoraggare som älskar tjejer
THEBADGUY Gorgilus addictus
30 maj 2007 · 4 737 Inlägg

Ja den är nog värd det priset. Om jag inte minns helt fel så kostade S60 D5 från 300 000 kr?(standard utrustad) Och denna är riktigt bra utrustad! Inte fy skam. Har ju gått rätt långt på 2 år. Men de är ju inte så mycket för den bilen ändå.

Så jag tycker det verkar vara ett bra köp! Och Volvos D5 är inte dålig heller för den delen. 180 hk och 400 nm om jag inte minns helt fel smile

Allt för den där jävla hatten!
Hyundai i20 MHEV "Mild" (2021)
joppevir
30 maj 2007 · 69 Inlägg

ingen som har något mer å tilläga?

-ROSEN-
31 maj 2007 · 237 Inlägg

joppevir skrev:
ingen som har något mer å tilläga?

E de den stora elle lilla D5 motorn? den stora kom jue 06 tror jag på 185 hk...innan var den på 163?

har du prutat nått på priset elle e det de priset som står ute o e det bilhandlare??

Världens Häftigaste....De E Jag de...
Thony_mannen
31 maj 2007 · 263 Inlägg

THEBADGUY skrev:
Ja den är nog värd det priset. Om jag inte minns helt fel så kostade S60 D5 från 300 000 kr?(standard utrustad) Och denna är riktigt bra utrustad! Inte fy skam. Har ju gått rätt långt på 2 år. Men de är ju inte så mycket för den bilen ändå.

Så jag tycker det verkar vara ett bra köp! Och Volvos D5 är inte dålig heller för den delen. 180 hk och 400 nm om jag inte minns helt fel smile

Tycker du att 8000mil är långt på en diesel? Fan den är ju inte ens inkörd.

Volvo-Real-Power!
joppevir
31 maj 2007 · 69 Inlägg

de e motorn med 163hk.... har inte prutat något, hur mkt brukar man kunna pruta i dagens läge? å den står hos en bilhandlare...
tack för svaren hittills...

MrTobias
31 maj 2007 · 1 297 Inlägg

kommer du in me cash i handen har du en ganska stor prutmån smile men ska alltid pruta och när man säljer bilen så får köparen pruta smile

mojja
1 juni 2007 · 41 Inlägg

Tror inte det kan vara värt det då helmia bil i karlskoga säljer sin monter Volvo S60 2,4D Jubileumspaket 80år Sedan med 0 mil på mätaren för 223k

Motor i denna är iofs 2.4d men hellre mindre motor och fabriksny bil med alla garantier än en begag´nad för nästan samma pengar..




// mojja

Senast redigerat av mojja (1 juni 2007)

ToXtreme
1 juni 2007 · 3 627 Inlägg

Du kan nog pruta ner den till 180-185K tror jag.. bilhandlare må va sega men det går efter ett tag smile

Kika in och följ gärna projektet! BMW E46 318ti - Vägen mot perfekt stance!
Simple and clean, all you ever need to know ;)
-ROSEN-
1 juni 2007 · 237 Inlägg

mojja skrev:
Tror inte det kan vara värt det då helmia bil i karlskoga säljer sin monter Volvo S60 2,4D Jubileumspaket 80år Sedan med 0 mil på mätaren för 223k

Motor i denna är iofs 2.4d men hellre mindre motor och fabriksny bil med alla garantier än en begag´nad för nästan samma pengar..




// mojja

De e samma motor...

Världens Häftigaste....De E Jag de...
_fillan_ med lem
1 juni 2007 · 1 925 Inlägg

ToXtreme skrev:
Du kan nog pruta ner den till 180-185K tror jag.. bilhandlare må va sega men det går efter ett tag smile

så lite !? haha,,,knappt nån prut alls där ju,,, 176 000 skulle inte jag gtt mig för

all affischering utom affischering om affischering förbjuden förbjuden !
mojja
1 juni 2007 · 41 Inlägg

-ROSEN- skrev:

mojja skrev:
Tror inte det kan vara värt det då helmia bil i karlskoga säljer sin monter Volvo S60 2,4D Jubileumspaket 80år Sedan med 0 mil på mätaren för 223k

Motor i denna är iofs 2.4d men hellre mindre motor och fabriksny bil med alla garantier än en begag´nad för nästan samma pengar..




// mojja

De e samma motor...

Ok det var mer än vad jag visste!!! Då blir det ju ännu mer förmånligt att köpa den nya bilen.

Går säkert att pruta lite på den..

// mojja

_fillan_ med lem
1 juni 2007 · 1 925 Inlägg

mojja skrev:

-ROSEN- skrev:

mojja skrev:
Tror inte det kan vara värt det då helmia bil i karlskoga säljer sin monter Volvo S60 2,4D Jubileumspaket 80år Sedan med 0 mil på mätaren för 223k

Motor i denna är iofs 2.4d men hellre mindre motor och fabriksny bil med alla garantier än en begag´nad för nästan samma pengar..




// mojja

De e samma motor...

Ok det var mer än vad jag visste!!! Då blir det ju ännu mer förmånligt att köpa den nya bilen.

Går säkert att pruta lite på den..

// mojja

mjo ,,,,kcr o skit på 2,4d så får man fart i den också big_smile

Senast redigerat av _fillan_ (1 juni 2007)

all affischering utom affischering om affischering förbjuden förbjuden !
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang