4583
Sök

R6 eller V6 ?

539 Inlägg
3 juni 2007
Trådstartare
Rak sexa eller V6 ? Vilken skulle ni helst välja? Gärna motivation smile

Kettunen
3 juni 2007
V6 & 2,5" avgas låter mumma. Eller en v8 med raka rör wink

Biltokig
870 Inlägg
4 juni 2007
Mittemellan? big_smile Ljudet är den enda anledning som behövs! notera mitt garage så förstår du wink

Volvo: Built to protect Volvo drivers from other Volvo drivers.

Olofström , Blekinge
211 Inlägg
4 juni 2007
Som Mr_Gear sa Den motorn som är mitt imellan R6 och V6 = VR6

Dieselgypsy
538 Inlägg
4 juni 2007
yupp, ta det bästa av båda världar och skaffa en VR6 tongue

Ta gärna en titt på en av mina bilar och kommentera ifall du gillar någon av bilderna

SR20 Spirit
335 Inlägg
4 juni 2007
Rak sexa - 2JZGTE & RB26 finns inget goare ljud ur 6cyl. motorer! Motivationen förstås när man får uppleva de IRL wink

Vw trimmare
2 995 Inlägg
4 juni 2007
TheDeadDorkster skrev:
yupp, ta det bästa av båda världar och skaffa en VR6 tongue

kan bara hålla med! Varför välja när man kan få båda i samma paket wink

Biltokig
870 Inlägg
4 juni 2007
Nu är vi många VR6-ägare som hoppat fram och skrikit "kööööp vr6" här tongue Men nog om att prata bra om sin egen bil, men alla motorfantaster måste ju erkänna att Vr6an har ett väldigt speciellt ljud - en rak 6a blir lätt lite tunn uppe i varv, medans vr6an först låter rätt lik en rak 6a fram till 4000 - sen brakar helvetet lös när ljudet övergår i ett hårigt morrande vrål som verkligen får hornen i pannan att växa big_smile
Har endast åkt i bilar med raka sexor, har ägt V6 - Vr6an slår både och med hästlängder!

539 Inlägg
4 juni 2007
Trådstartare
jaha, är det bara ljudet ni är ute efter? big_smile

jag tänkte mer på andra egenskaper som hk, dynamik, hållbarhet osv...

Biltokig
870 Inlägg
4 juni 2007
Garic skrev:
jaha, är det bara ljudet ni är ute efter? big_smile

jag tänkte mer på andra egenskaper som hk, dynamik, hållbarhet osv...

Du vi snackar vr6 - Förolämpa den inte wink
Draget kommer över 4000 men den här rätt mycket vrid redan från 2000... Sen hållbarhet, se till att bilen du kör inte kokar över för då kan toppackningen va kass(hör efter om den är bytt också...) & så ska kedja, glidskenor och spännare gärna vara bytta då de behövs bytas nån gång... Lyssna efter rasslande ljud från kedjan då det kan tyda på att det börjar närma sig med ett byte! Kolla rost på bakluckan(standardfel golf 3)
Men de flesta som är intresserade av att köpa vr6a åker och provkör en och sen är de fullständigt förälskade i ljudet och känslan det inger när man drar på!

Ta o bli medlem på Vr6.nu och sök runt lite, finns en lång lista med grejer att kolla på!

7 120 Inlägg
4 juni 2007
R6! Som NismoGTR säger så är RB26DETT och 2JZ-GTE rena öronorgasmerna! Sen att dem motorerna har potential uppemot 500-600hk är inte heller fel wink

Sök