4712
Sök

Pris på min bil vad hade ni kunnat tänka er köpa den för? OBS: Intressekoll och Prissättningsråd!

Fotograf @ Team Insane Racing
1 781 Inlägg
7 juni 2007
Trådstartare
Tjena jag hade tänkt kolla vad ni tycker min bil är värd och vad ni skulle kunna tänka er köpa den för om vi bara leker med tanken!

Bilen har gått 3300 mil och är mycket välskött med ditec-behandlingar som varit oftare än vart 18 mån som man ska göra för att hålla lacken i bra skick

har en massa smått och gott som är påkostat med ungefär 40.000:-

tack på förhand

mvh Malm3n

Team Insane Racing

Gödseldräng
4 529 Inlägg
7 juni 2007
vad kostar den ny
men säg att man drar av ca 70k från nypriset så får du ju vad den är värd och det du lagt till höjer knappast värdet på bilen utan tvärt om

1 781 Inlägg
7 juni 2007
Trådstartare
Ny kostar den ca 160.000 och på Din Bil säljer dom den för ca 140k

så jag hade tänkt att sätta ut ett litet överpris som man gör när man säljer den privat för att kunna ge utrymme för prut mån smile bilen är av årsmodell 2006 för att tillägga

Team Insane Racing

Gödseldräng
4 529 Inlägg
7 juni 2007
Malm3n skrev:
Ny kostar den ca 160.000 och på Din Bil säljer dom den för ca 140k

så jag hade tänkt att sätta ut ett litet överpris som man gör när man säljer den privat för att kunna ge utrymme för prut mån smile bilen är av årsmodell 2006 för att tillägga

ok såg nu att den inte gått så jätte mycket men runt 140-160k går nog att kränga den för smile
får ju 55k för camaron och den är ganska skabbig tongue men skillnad på bil är det ju

1 781 Inlägg
7 juni 2007
Trådstartare
hehe smile  hade väl tänkt sätta ut den för 170k vad tror du om det?

då får man ju med alla original lycktor, stötdämpare+fjädrar samt original avgassystem=) och vinterdäck förståss

Team Insane Racing

1 297 Inlägg
7 juni 2007
ny för 160 och du säljer den för 170? hur tänker du då? ;P

Fortare än kvickt
241 Inlägg
7 juni 2007
svårt med nya bilar. kostar som satan att bara sätta röven i en ny bil. finns ju ingen anledning att köpa en begagnad o spara typ 10 000 när man kan köpa en spinkande ny.

Akta lacken pappskalle!

Gödseldräng
4 529 Inlägg
7 juni 2007
170 tror jag inte du får tongue
men nya bilar sjunker ju som fan i pris våran merca sjönk 500k på 4 år och det är jävligt mycket
dock så har den gått 40000 mil nu men knappt inkörd wink

1 174 Inlägg
7 juni 2007
asså vette fan svårt med sånt här! Golfen är svin dyr att köpa! men vem köper en halvny bil begagnad när man kan få en heelt ny med massa försäkringar osv osv för kanske 10-20 tusen till liksom.. det är ju inte så svårt att skriva dit lite extra siffror när man väl tar lånet lr så!

Teddan
2 495 Inlägg
7 juni 2007
det finns  ju vissa fördelar mend en nästan ny oxå .. du slipper vänta, vissa saker kanske redan är gjorda  tex fälgar, väghållning.

men att du skulle få mer än nypris för den , det tror jag inte.
skulle du bytt in denn så så får du max 100- 120 000kr i inbyte, huven är garanterat värde sänkande.

men man kommer aldrig i från det faktum att NYTT ÄR NYTT.
då finns alla garantier osv, är bilen ett år gammal så skall den varar betydligt billigare då garantierna börjar rinna ut.

www.byebyepolizei.se, för dig som gillar snabba bilar

1 781 Inlägg
7 juni 2007
Trådstartare
absolut men då kanske man kan kränga iväg den för typ 140k-160k

och jag vet att NYTT är NYTT, det va just därför jag köpte den ny

Team Insane Racing

Sök