8758
Sök

Fundering kring dörrsidor i 740 (Elhissmodellen)

Bessewisser
556 Inlägg
14 juni 2007
Trådstartare
Hallå!

Böt igår till elhissar fram och då finns dom där hålen kvar som veven satt i tidigare men hur är det på volvos som har elhissar från början... har dom hålen där med en plastplutt över eller har dom speciella dörrsidor utan hål?

//SkyNard

How low

Blyfot och motor dödare
388 Inlägg
14 juni 2007
förlåt att man skrattar men, ja det är andra dörrsidor som det inte är hål i

Det är alltid lika kul att gasa tills det rasar då får man ju skruva isär å upgraddera.
Jag har alltid rätt förutom när jag har fel.
grattis å lycka te...

Bessewisser
556 Inlägg
14 juni 2007
Trådstartare
Skrattar?

jaja tack för hjälpen iaf får åka till skroten och fråga om dom vill sponsra mig med ett par dörrsidor :p känns nästan som om hela bilen är en ända stor PR sak från skroten tongue har fått  typ allt gratis till den generator elhissar och skinklädsel kommer senare under månaden big_smile

//SkyNard

How low

med lem
1 925 Inlägg
14 juni 2007
du kan ju köpa mina ombyggda dörrar till 740 smile med elhiss org dvs inga hål...dom är byggda för dubbla 6,5" högtalare smile

all affischering utom affischering om affischering förbjuden förbjuden !

Bessewisser
556 Inlägg
14 juni 2007
Trådstartare
_fillan_ skrev:
du kan ju köpa mina ombyggda dörrar till 740 smile med elhiss org dvs inga hål...dom är byggda för dubbla 6,5" högtalare smile

Synd att jag nyss köpt nya kicker 5.25 anars hade jag nog gjort det!

How low

Fritidssysslande elektriker/Volvo doktor
695 Inlägg
26 juli 2007
Varför betala dyrt för andra dörrpaneler när du kan köpa "pluggar" som du kan fästa i hålen där du hade dina vevar???
Finns på Volvo för en rimlig peng..

Volvo-power, vad står annars V-power för?(:

3 627 Inlägg
27 juli 2007
Faktan om din bil va intressant oxå tongue

118hk/195Nm ? Orginal? Vafan har du för motor? För det är då ingen GLmotor i den i sånna fall.. och sen dina bromsar.. S7V740bromsar? tongue

Aja, det va OT!

Åter till din fråga, varför inte bara plugga hålena? Besparar du dig själv en herrans massa besvär!

Kika in och följ gärna projektet! BMW E46 318ti - Vägen mot perfekt stance!
Simple and clean, all you ever need to know ;)

Bessewisser
556 Inlägg
28 juli 2007
Trådstartare
ToXtreme skrev:

118hk/195Nm ? Orginal? Vafan har du för motor? För det är då ingen GLmotor i den i sånna fall.. och sen dina bromsar.. S7V740bromsar? tongue

Va? Ja det är en B230K motor alltså den med förgasarinsprut och sen S7V740bromsar som du skrev så antar jag att du menar mina S/V70 bromsok

Iaf så har jag nu satt i diskanter i hålen för veven.. så problemet löst!

//SkyNard

How low

284 Inlägg
28 juli 2007
_fillan_ skrev:

Färg och pris? smile

/Anna
Det man inte vet har man ingen aning om..

3 627 Inlägg
28 juli 2007
SkyNard skrev:
ToXtreme skrev:

Va? Ja det är en B230K motor alltså den med förgasarinsprut och sen S7V740bromsar som du skrev så antar jag att du menar mina S/V70 bromsok

Iaf så har jag nu satt i diskanter i hålen för veven.. så problemet löst!

//SkyNard

Men det finns ingen GLmotor med 118hk hmm 117hk som mest? Är jag 110% säker på..

Sen så har du skrivit att du har S/V740 bromsar vill jag minnas.. skrev fel första gången bara tongue

forum.740klubben.se skrev:
1987:
B230K, förgasare, ej katalysator
117hk 194Nm
98 oktan
740 GL
Senast redigerat av ToXtreme (28 juli 2007)

Kika in och följ gärna projektet! BMW E46 318ti - Vägen mot perfekt stance!
Simple and clean, all you ever need to know ;)

Sök