5735
Sök

skicka bil?

1 364 Inlägg
16 juni 2007
Trådstartare
hej undrar om det går att skicka en bil innaom sverige? i så fall hur ? pris?
det är en honda crx väger inte mer än 1ton 
tack på förhand mvh alexander

DFFL
9 020 Inlägg
16 juni 2007
Ring närmsta bärgningsfirma.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

Forummoderator
26 547 Inlägg
16 juni 2007
Calibra_16 skrev:
hej undrar om det går att skicka en bil innaom sverige? i så fall hur ? pris?
det är en honda crx väger inte mer än 1ton 
tack på förhand mvh alexander

...kan säga som brevbärare att jag har ingen lust att försöka dela ut den i nån postlåda tongue
Vete sjutton om inte ens åkeriet skulle backa ett par steg tillbaka när dom får se paketet..
Men du kan ju alltid prova tongue

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

Lägger i en lägre växel och kör vidare! :)
2 258 Inlägg
16 juni 2007
Ring ett åkeri, en flakväxlare är lätt att lasta bil på och sedan får du antagligen kostnad per mil på lastbilen. Troligen får du ringa flera åkerier innan du får napp, och är du smart frågar du dem om de har några tips om vart du kan vända dig även om de inte kan hjälpa dig själva. Biltransportbilar finns ju också, men jag vet inte hur man bokar dem eller om det ens går. Fast det borde ju gå.
Är bilen körbar kanske det är ett alternativ att låta någon köra den dit den ska och bekosta bränsle, mat, vettig timpeng och återresa med tåg eller flyg.
Ytterligare ett alternativ är ju att låta någon med lämplig dragbil och passande körkort köra den mot ersättning.

Hoppas det löser sig! // Ellen smile

Kolla in min projekttråd!
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=96807
* Bara är inte så bara. Jag har sjukdomen ME - www.rme.nu *
Få har dött av att kämpa vidare, många av att ge upp!

2 122 Inlägg
16 juni 2007
lättaste är ju om du känner nån som kör lastbil som kör genom sverige och ibland kör de nästan tomt tollbaka så de borde gå att ordna... känner en som fick en bil transporterad från stockholm till luleå för en 1000ing

Volvo 242 -75 Busbil
Volvo 245 -80 Projekt bilen

Sök