Dyraste saken ni haft sönder på jobbet?

945_FT
19 juni 2007 · 32 Inlägg

Vad är det dyraste ni haft sönder på jobbet, blev lite le idag när jag råkade köra över ett mätinstrument på jobbet för några byggjobbare med traktorn!

Dom sa att den kosta runt 65 000...

Och även att det va tur att dom hunnit tagitbort en tillbehörs sak som tillsammans hade gått på ca 400 000!

Så låt höra om någon av era jobbdagar kan klå min så jag kanske kan bli på lite bättre humör hmm

Izual
19 juni 2007 · 4 571 Inlägg

Sabbade en diskmaskin på ett stort högfjällshotell som enligt uppgift skulle kosta runt 1 mille (inte bara maskinen såklart men hela maskinlängan som bandet går genom)

Fastnade ett stort bläck i en sektion och hela maskinen la av, men 2 timmar senare hade dom mekat ihop den igen

merl
19 juni 2007 · 202 Inlägg

Jadu,,

Har inte sabbat nåt som är av större värde.
Lite borr och fräsar kanske.. "vargat" en o annan artikel.

master_-
19 juni 2007 · 730 Inlägg

Tog sönder en planslip en gång den var väl värd ca 500 000kr den var ju lite gammal.,
MEN som tur var så gick skitan att laga så tog ju inte sönder den totalt

haz165
19 juni 2007 · 43 Inlägg

945_FT skrev:
Vad är det dyraste ni haft sönder på jobbet, blev lite le idag när jag råkade köra över ett mätinstrument på jobbet för några byggjobbare med traktorn!

Dom sa att den kosta runt 65 000...

Och även att det va tur att dom hunnit tagitbort en tillbehörs sak som tillsammans hade gått på ca 400 000!

Så låt höra om någon av era jobbdagar kan klå min så jag kanske kan bli på lite bättre humör hmm

Låter nästan som om det skulle kunna vara en totalstation eller en gps-station. Kan inte komma på så många andra mätinstrument på bygge som kostar runt dom där summorna. Inte som dom har låtit mig använda iaf.

Activ8
19 juni 2007 · 64 Inlägg

Jag jobbar som flygtekniker. Och en dag så var de välldigt stressat, skulle boga in ett plan in i våran mindre hangar som knappt används längre. För att komma in i denna hangaren så måste man ställa propellerbladen i kryss för att komma in. Men eftersom att jag var stressad, klockan var sent på en fredagseftermiddag så hade jag annat o tänka på. så jag brakade bara rakt in i hangaren. Slutade med att 2st blad böjdes då dessa var av aluminium. Slutnotan blev ca: 1.4miljoner smile.... big_smile

Tur att man jobbar inom försvaret och att vi har gott om skattepengar wink

Audi - Vorsprung durch Technik
markholm
19 juni 2007 ·

Shiiit! Massor av pengar ju! yikes

Vad händer i ett sånt här läge? Samtal med chefen, sura miner? Elaka kommentarer är väl givet antar jag... wink

Har inte förstört något själv av värde och det är jag glad över!!

Activ8 skrev:
Jag jobbar som flygtekniker. Och en dag så var de välldigt stressat, skulle boga in ett plan in i våran mindre hangar som knappt används längre. För att komma in i denna hangaren så måste man ställa propellerbladen i kryss för att komma in. Men eftersom att jag var stressad, klockan var sent på en fredagseftermiddag så hade jag annat o tänka på. så jag brakade bara rakt in i hangaren. Slutade med att 2st blad böjdes då dessa var av aluminium. Slutnotan blev ca: 1.4miljoner smile.... big_smile

Tur att man jobbar inom försvaret och att vi har gott om skattepengar wink

Lone Star
19 juni 2007 · 1 231 Inlägg

Tror inte jag själv har lyckats ha sönder något riktgit dyrt, än... Men en på jobbet glömde ett spett i luftintaget till en gasturbin under provdrift. Ett par mille där smile

Senast redigerat av Lone Star (19 juni 2007)

Mitt projekt: Evo III
DanneDynamit
19 juni 2007 · 302 Inlägg

hehe de e la sånt de drar av på lönen:rolleyes:

Chuck Norris can cook minute rice in 30 seconds.
Activ8
19 juni 2007 · 64 Inlägg

Det händer faktiskt inte så jätte mkt. Inga sura miner alls faktiskt. Blev väll mest en utredning om vad som kan hända när man har bråttom o inte tänker på flygsäkerheten.
Och jag fick vara med under lillejul med jobbet smile



markholm skrev:
Shiiit! Massor av pengar ju! yikes

Vad händer i ett sånt här läge? Samtal med chefen, sura miner? Elaka kommentarer är väl givet antar jag... wink

Har inte förstört något själv av värde och det är jag glad över!!

Activ8 skrev:
Jag jobbar som flygtekniker. Och en dag så var de välldigt stressat, skulle boga in ett plan in i våran mindre hangar som knappt används längre. För att komma in i denna hangaren så måste man ställa propellerbladen i kryss för att komma in. Men eftersom att jag var stressad, klockan var sent på en fredagseftermiddag så hade jag annat o tänka på. så jag brakade bara rakt in i hangaren. Slutade med att 2st blad böjdes då dessa var av aluminium. Slutnotan blev ca: 1.4miljoner smile.... big_smile

Tur att man jobbar inom försvaret och att vi har gott om skattepengar wink

Audi - Vorsprung durch Technik
Husssar Blivande servicetekniker
19 juni 2007 · 117 Inlägg

råkat krasha någon ruta på en annan bil när man stått med trimmer, inget jag brydde mig säkert mycket över då det är saker som händer när man jobbar med trimmer.

brumbrumbrum vad är det?
DET SKA DU VETA SOM ÄR MEKANIKER!
Martin 9-3 Fisketokig
19 juni 2007 · 2 997 Inlägg

Jahapp.

Under mina verksamma år så har jag endast haft sönder en sak och det var en aluminiumhake som ligger i prisklassen 1-50:- samt att jag tappat en penna för ca 10:-

big_smile

Saab 9-3 Aero SS --- Honda CBR600RR
Can Am 800XXC Vägreg --- Can Am 450X Vägreg
Saab 9-3 Aero SS "Svart och Xenon" (2006)
TheDeadDorkster Dieselgypsy
19 juni 2007 · 538 Inlägg

Tja.. Jag kan enbart säga att jag har förstört följande:

-Bucklat till en arbetsbil (är ej fixat, det blev endast en liten buckla)
-Kört över en brevlåda (kostade 500 spänn tydligen)

Däremot måste jag säga att jag kostar massvis med pengar för företaget, eftersom jag tar alla idiotkörningar som alla andra undviker (tja.. jag tjänar pengar på det). Detta gör att jag snittar kring 14-16 per normal arbetsdag. Detta innebär att jag normalt sett jobbar mellan 12 och 18 timmar per dag.

Ta gärna en titt på en av mina bilar och kommentera ifall du gillar någon av bilderna
falloutboy
19 juni 2007 · 1 723 Inlägg

inget överdrivet dyrbart direkt. Men några pall med knäckebröd, grillolja och juice har man vält med trucken. Det trista är att städa upp skiten sen.

gregolt teknisk konsult, inriktning konflikthantering.
19 juni 2007 · 444 Inlägg

När man var däckkrängare slet man väl sönder nått (läs några) däck när man skulle montera, klämde lite fel så nån alufälg vart lite bucklig, backade in med gaffeltrucken i lastbilen etc etc.

Man köper int nå nytt, man köper nå gammart som racklar så man lär sig nå
945_FT
19 juni 2007 · 32 Inlägg

haz165 skrev:

945_FT skrev:
Vad är det dyraste ni haft sönder på jobbet, blev lite le idag när jag råkade köra över ett mätinstrument på jobbet för några byggjobbare med traktorn!

Dom sa att den kosta runt 65 000...

Och även att det va tur att dom hunnit tagitbort en tillbehörs sak som tillsammans hade gått på ca 400 000!

Så låt höra om någon av era jobbdagar kan klå min så jag kanske kan bli på lite bättre humör hmm

Låter nästan som om det skulle kunna vara en totalstation eller en gps-station. Kan inte komma på så många andra mätinstrument på bygge som kostar runt dom där summorna. Inte som dom har låtit mig använda iaf.

Jo jag tror det va en GPS motagare som dom hade ställt ur där jag skulle köra med traktorn och en konteiner å den såg eller tänkte inte jag på då jag höll åt mig för en lastbil som va inne på området sad...

Och chefen va borta idag, så får se vad han har att säga i morron roll

Marlboroman
19 juni 2007 · 8 234 Inlägg

2 cylindrar på skivtärningspaket: 25.000:- /st
Ett skivtärningspaket:                250.000:-
En slaggryta:                            300.000:-

+ div andra "mindre utgifter" har man väl presterat.

Volvo 240 GL "Turbo" (1990)
NIzmO Ollikkala Racing
19 juni 2007 · 1 724 Inlägg

Gjorde en miss som slutade med ny motor för ca: 80.000:- hmm

Monterade en motorvärmare i en Focus 1,6L Diesel (fabriksny) som var av lite annan konstruktion än vad jag var van vid så motorvärmarkroppen trycks i ett spår med ett glips där en plugg satt innan, o-ringen från pluggen satt kvar i + att jag satte i motorvärmarens o-ring (får bara sitta 1) vilket gjorde att den inte satt ordentligt så några dagar senare kör kunden och värmaren hoppar dän och allt vatten töms ut utan att kunden fattar ett jota och bara kör vidare fast han märker att värmen försvinner och bilen blev ganska slö.

Var egentligen bara toppackningen som gick och att toppen blev lite skev men pga speciella konstruktioner så får man inte plana dom topplocken + att vi inte kunde garantera att bottendelen inte tagit stryk fick det bli en helt ny motor eftersom bilen var tvungen att vara 100% återställd.

- Time Attack -
DoomDevil
19 juni 2007 · 113 Inlägg

Värsta jag har åstadkommit är nog att köra sönder ett batteri till en skruvdragare för 1200:-.
En före detta kollega lyckades dock ha sönder ett gäng displayer för sammanlagt 200.000:- om jag inte missminner mig. Var inga glada miner då inte...

Mazda Miata (1991)
Steelmeg Renaultägare
19 juni 2007 · 108 Inlägg

Glömde en starthjälp-kärra utanför grindarna på jobbet, dan efter vart den borta och den kostade ca. 5000:-

Renault Mégane 1.6 16v Sedan
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang