Projektarbete? Vad hittar man på?

Fallan Illustratör
30 juni 2007 · 826 Inlägg

Tjena!
Har kommit till det stadiet då man ska hitta på ett projektarbete. Var från början helt inne på en turbokonvertering men efter lite upplysningar från någrakontakter som säger att det är i princip helt olagligt att konvertera dagens bilar så var det inte lika roligt längre. Liksom inge kul att inte kunna köra nå mkt då man så gärna vil wink Har en gammal husvagn ståendes som jag funderar på att göra trailer av ist men vet inte om det är så roligt i längden.

Har då funderat fram o tillbaka om vad man ska kunna hitta på ist och kom då på att varför inte slänga upp en tråd o fråga om tips. Vad gjorde ni när ni gjorde projektarbete o vad skulle ni gjort annorlunda?
Vad tror ni skulle vara en bra grej?

Projektet är en 100p kurs och ska därför röra sig om ca. 100tim men gör inget om det är mer heller. Ni kanske förstår att det jag frågar efter bör ha något med bilar att göra.

Tacksam för både dumma o bra svar. tongue 
Mvh

Tänker...
MrTobias
30 juni 2007 · 1 297 Inlägg

Gör ett eget kjolpaket! Helt perfekt projektarbete!

Husssar Blivande servicetekniker
30 juni 2007 · 117 Inlägg

Mitt projektarbete var att göra en hemsida som tog tid så in i helvete. En kompis slipade en biljävel. Det mest lyckades projektarbetet i min klass var två brudar som gjorde en om gammal husvagn till att bli modern invändigt. Riktigt schysst, var någon tidning från sthlm som ville titta på den. Rätt kul att se på faktiskt.

Men finns mängder med saker, vet att några polare drog in lite sladdar i sina bilar och sen var dom klara :p

brumbrumbrum vad är det?
DET SKA DU VETA SOM ÄR MEKANIKER!
Lindahl-
30 juni 2007 · 151 Inlägg

Köp en skrotbil och piffa upp den och sälj och tjäna 400% mer än vad du köpte den för? smile

moose46019 study
30 juni 2007 · 772 Inlägg

gör något projekt arbeta kapital 10000kr och satsa det på lite allt möjligt för att sedan skriva hur det går att förvandla pengar till det dubbla. det skulle vara skoj att göra något sådant.

testa olika metoder alltifrån jackvegas till online poker. eller så arbetar du fram olika metoder och delar seda upp 10 000kr på dem dvs 3333kr var och satsar sedan hårt och ser vilken metod som ger högst vinst.

Senast redigerat av moose46019 (30 juni 2007)

saabmosare
30 juni 2007 · 60 Inlägg

Funderar själv på vad man ska göra. Går Natur så de blir lite knepigare för mej. Sugen på Något med bränslen. Tänk på att Fixa en motor att gå på ren etanol (programmera typ liknande flextek) eller rent utav tillverka etanol. Någon som har några tips eler bra länkar?

Snoppen
30 juni 2007 · 543 Inlägg

En kille från byn låste in sig på toaletten i 24h med endast en pizza, han badade väl en 5-6 gånger osv. Han fick VG smile

Jag har haft fel en gång, det var den gången jag trodde att jag hade fel men det visade sig att jag hade rätt.
moose46019 study
30 juni 2007 · 772 Inlägg

hmmm min kusin gick omkring i spaninen med scoutern jag tror han fick mvg men då hade man pulsm ätare med mera och skrev sedan en bra rapport om det.

en polare som gick natur åkte vasaloppet en bit i alla fall skrev en rapport om det. trimma en motor och få den att gå så miljövänligt som möjligt.

Frosted
30 juni 2007 · 1 878 Inlägg

MrTobias skrev:
Gör ett eget kjolpaket! Helt perfekt projektarbete!

håller med! smile

Volvo V70II 2.5FT FWD "Autotech Steg 2" (2010)
__Marcus Whitetrash
30 juni 2007 · 589 Inlägg

saabmosare skrev:
Funderar själv på vad man ska göra. Går Natur så de blir lite knepigare för mej. Sugen på Något med bränslen. Tänk på att Fixa en motor att gå på ren etanol (programmera typ liknande flextek) eller rent utav tillverka etanol. Någon som har några tips eler bra länkar?

Etanol är ju sprit, så bygg en hembränningsapparat.

http://www.flashback.se/archive/HB_SPRIT.TXT

Senast redigerat av __Marcus (30 juni 2007)

Hon sa: Det är ju bara en bil.
Jag sa: Du är bara en brud.
1 st Lanzar DC-12 köpes.
moose46019 study
30 juni 2007 · 772 Inlägg

gör etanol bränsle helt enkelt. och häll i det i någon 740 eller 240. det står ju tusen åter i fall de pajar så det gör ju inte så mycket.

Senast redigerat av moose46019 (30 juni 2007)

Murvald Knegare
30 juni 2007 · 718 Inlägg

Vi åkte iväg och kampade. Oftast är det inte slutprodukten som ger betyg, utan rapporten!smile

Hade jag haft mer cash hade jag byggt en egen el-gitarr eller fixat 140n smile

William 2009-02-20
LordGlassboet Glassbåtsingengör
30 juni 2007 · 207 Inlägg

Musikinstrument är de en hel del som gjort, fioler gitarrer å basar. Själv byggde ja en snowboard, väntar nu bara in vintern för första provturen. En som byggde en framspoiler, blev knappt halvklar dock

Signaturtext kan du vara själv!
Mack Forum- och sitemoderator
30 juni 2007 · 26 136 Inlägg

Själv skrev man en bok. Hälften - eller snarare vartannat - kapitel
var självbiografi.
Skickade den till ett förlag som sen skickade den tillbaka med orden;
"..den var lite för mörk"..
Undrar vad dom menade med det..

Menmen..jag fick mvg i alla fall smile

Senast redigerat av AirOne (30 juni 2007)

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Sitemoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Mazda 323 1.4 "Emanuel" (1979)
Volvo 244 GLT "Good ol Bastard" (1983)
Volvo V60 D4 AWD "Rymdskeppet" (2014)
_kimpan_ elektriker
30 juni 2007 · 591 Inlägg

håller på med mitt nu också! Ska bygga ljud i bilen och eftersom jag ändå tänkte göra det så passa det prima att ha som projekt wink

---------------> Kimpan
BMW 330 (2003)
Fallan Illustratör
30 juni 2007 · 826 Inlägg

Shit va svar ja fått. Ska kolla oftare i fortsättningen. tongue

AirOne:
Ja en bok lär det inte bli iaf. Har jag tur så kommer jag nån gång i framtiden att lyckas läsa en. tongue

LordGlassBoet:
Planerat att kunna använda skiten sen. (tondöv) XD

Murvald:
Att raporrten har stor betydelse har du rätt i. Men jag känner faktiskt att det är viktigare för mig att komma på ett roligt projekt så att jag lyckas slutföra det. Även om det kostar mig ett mvg. Ser det lite som en chans att pusha på mig själv då det måste slutföras. tongue

moose46019/__Marcus/saabmosare:
Det där med etanol har slagit mig det me. Har varit inne på det tidigare och kollat runt men är osäker på om jag tycker att det är roligt nog.
Resa är inget alternativ dock. Gillar det inte speciellt och har heller ingen ekonomi. tongue

Frozen1985/MrTobias:
Är väldigt inne på det just nu då jag i nån vecka suttit och tittat på alla hemmabyggare här på garaget. Ser RELIGT roligt ut. smile Har det noterat på topplistan.

Snoppen:
Med rätt lärare går allt.. tongue

Lindahl-:
Jo det är även det något jag funderat starkt över. Men det är då något som krävs, precis som med att bygga eget kjolpaket, men dock viktigare då det gäller rostlagning! "Konstant tillgång till garage" Försöker som en tok för att leta åt något men hittils förgäves. Någon som erbjuder nått? tongue

Husssar:
Uhuhu! Hemska tanke. Hoppade nyligt av webdesignlinjen då min lärare var mer lärarinna. Valde fel från början då jag blandat ihop två inriktningar.

_kimpan_
Även det är något som jag vill göra. Har börjat smått i min egen bil men fastnat då jag inte hittar reservdelar att bygga på.

Men en STOR eloge till alla som svarar. Ger en många funderingar!

Senast redigerat av Fallan (30 juni 2007)

Tänker...
Lewa Rakapparat
30 juni 2007 · 301 Inlägg

jag byggde en ringklocka som kunde programeras med olika melodier efter önskan smile
fick mvg för det vill jag minnas

Fallan Illustratör
30 juni 2007 · 826 Inlägg

Lewa skrev:
jag byggde en ringklocka som kunde programeras med olika melodier efter önskan smile
fick mvg för det vill jag minnas

Som sagt mkt beror på lärare och hur man lägger fram allt i slutändan. Men jag vill gärna göra något som är relaterat med bilar. Har en gammal transit ståendes som jag funderar på att göra i ordning men det är så mycket göra utan garage även det. hmm Ack detta dilemma. tongue

Tänker...
pz_racing VAG entusiast
30 juni 2007 · 277 Inlägg

jag installerade larm och bytte centrallås i bilen och använde det som projekt big_smile

Audi 1910-2007 97 år
"det viktigaste är inte vad du lyssnar med utan vad du lyssnar på"
"det är väl inte konstigt att det låter kasst när du lyssnar på musik som inte är musik"
Audi: Four rings to rule them all
Murvald Knegare
30 juni 2007 · 718 Inlägg

Fallan skrev:
Shit va svar ja fått. Ska kolla oftare i fortsättningen. tongue

AirOne:
Ja en bok lär det inte bli iaf. Har jag tur så kommer jag nån gång i framtiden att lyckas läsa en. tongue

LordGlassBoet:
Planerat att kunna använda skiten sen. (tondöv) XD

Murvald:
Att raporrten har stor betydelse har du rätt i. Men jag känner faktiskt att det är viktigare för mig att komma på ett roligt projekt så att jag lyckas slutföra det. Även om det kostar mig ett mvg. Ser det lite som en chans att pusha på mig själv då det måste slutföras. tongue

moose46019/__Marcus/saabmosare:
Det där med etanol har slagit mig det me. Har varit inne på det tidigare och kollat runt men är osäker på om jag tycker att det är roligt nog.
Resa är inget alternativ dock. Gillar det inte speciellt och har heller ingen ekonomi. tongue

Frozen1985/MrTobias:
Är väldigt inne på det just nu då jag i nån vecka suttit och tittat på alla hemmabyggare här på garaget. Ser RELIGT roligt ut. smile Har det noterat på topplistan.

Snoppen:
Med rätt lärare går allt.. tongue

Lindahl-:
Jo det är även det något jag funderat starkt över. Men det är då något som krävs, precis som med att bygga eget kjolpaket, men dock viktigare då det gäller rostlagning! "Konstant tillgång till garage" Försöker som en tok för att leta åt något men hittils förgäves. Någon som erbjuder nått? tongue

Husssar:
Uhuhu! Hemska tanke. Hoppade nyligt av webdesignlinjen då min lärare var mer lärarinna. Valde fel från början då jag blandat ihop två inriktningar.

_kimpan_
Även det är något som jag vill göra. Har börjat smått i min egen bil men fastnat då jag inte hittar reservdelar att bygga på.

Men en STOR eloge till alla som svarar. Ger en många funderingar!

Joo precis!smile Vem bryr sig om betyg (förutom när man är klar med skolan, då började iaf jag bry mgi tongue ). Ha roligt med ditt PA. Det är enligt mig det viktigaste.

William 2009-02-20
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang