Är www.molway.com en bra sida?

Ronis
30 juni 2007 · 93 Inlägg

Tja

Tänkte beställa fälgar och hittade sidan www.molway.com.
Någon som vet något om den sidan. Om det är en seriös sida eller inte.

// Ronis

haxer Proljece?
30 juni 2007 · 1 464 Inlägg

Ja väldigt seriös!!

Volvo duger till å plocka potatis och skörda med.
Ta bort parabolen på skuffen om du vill slippa alla fåglar!
CrilleD
3 juli 2007 · 831 Inlägg

Kan väl inte direkt klaga på Molway. Fick mina fälgar och däck i god tid. Nått som var irriterande dock var att en viktplatta ramlade av, antagligen hade dom inte rengjort fälgen ordentligt under. Så det kostade mig balansering på ett hjul, vilket inte är det första man vill göra kanske.

Sen beställde jag skitdäck som sög balle. My bad. Budgetdäck är inget och hänga i granen. Bilen vobblade i 50km och i högre hastigheter. Ringde ner till dom och fick retursedlar. Skickade ner hjulen igen och la till pengar så dom bytte till märkesdäck. Inget gnabb eller nått utan dom tog tillbaka skitdäcken utan invändningar.

Ska jag handla fälgar/däck igen kan jag gott & väl tänka mig att köpa från Molway igen.

Senast redigerat av CrilleD (3 juli 2007)

clio_blue
3 juli 2007 · 128 Inlägg

Bestallde mina falgar hos dem i fjol.. dar var inga som helst problem som jag kommer ihag...seriosa e dom.

---2Fast 2Furious---
Clio V6
alterswede
3 juli 2007 · 33 Inlägg

har inte haft några problem med molway. Men har bara varit i den fysiska butiken tongue

fegen Avstängd
3 juli 2007 · 57 Inlägg

det e alltid lika kul när det går bra för folk... ;-P

Sport eller comfort!
sierracoff
11 mars 2008 · 130 Inlägg

Tänkte själv nu beställa fälgar från molway...
De har riktigt bra priser, men tänkte kolla hur ni andra har/skulle betala?

Man kan ju förskottsbetala vilket inte kostarnågot extra, eller så kan man betala när man hämtar ut dem och det kostar nästan 400 extra. vilket har ni som beställt gjort?

Känns som en säkerhet att betala när man får dem, men 400 extra för kitet med däck och fälg för 8000 känns som kanske bortslösade pengar.

/stoffe

sierracoff
12 mars 2008 · 130 Inlägg

ingen som har handlat där som kann säga hur ni betalt?

Tigerofsweden
12 mars 2008 · 1 231 Inlägg

jag har handlat där oxå , tycker det funkade skit bra , tog det mot postförskott .... ! fick hem fälgarna bara någon dag senare ...

biltemaanstalld badboy for life
12 mars 2008 · 356 Inlägg

kan säga som så här anngående fegens utalande om molway(killen snackar så otroligt mycket skit) ställde själv frågan här på garaget och blev själv rekumenderad dom av Tigerofsweden ringde och pratade med dom någon dag senare körde jag upp till dom och kollade på deras fälgar efter som dom har merparten av dom uppsatta på väggarna så man kan se dom.
När jag och min sambo kom ditt så bjöd dom oss på kaffe och sa att om vi behövde någon hjälp så var det bara att säga till.
Efter en stund så var allt klart.

(har precis köpt däck från Molway.... jag fick iaf ett förbannat oseriöst bemötande... bland annat så fick jag vänta i 3 veckor på däck, pga av amatör mässigt beteende...bara så du vet skrev fegen)
visst jag får också vänta i 3 veckor på mina fälgar men det berode på att dom precis hade skickat iväg bestälningen för den veckan.
Priset för 18 tums fälgar på däck hamnade på någonstans mellan 10.000-14.000kr ska betalas när jag kommer till dom och dom monterar på fäljarna på bilen och då ingår montering sammt balansering i priset.


Men jag tror att fegen hade ett rättså taskigt beteende själv med tanke på hur han utryker sig om dom här

Senast redigerat av zorro (12 mars 2008)

leva bör man ändå dör man
Volvo v40 T4 fas2 "the wilde one" (2003)
AeroMalm BMW fantast
12 mars 2008 · 1 172 Inlägg

mycket bra och seriös firma.. handlat av dom många gånger.. köper bara däck av dom.. bra service och allt... åker visserligen til verksatan och hämtar däcken eftersom den ligger utan för Landskrona.. men riktigt bra är det.. beställ av dom så blir du inte besviken...

Jackie Steward: "trampa aldrig på gasen förrän du vet att du inte behöver släppa den igen"
Idrott luktar svett, sport luktar bensin!!
BMW 320i Touring "M-Sport ll" (2004)
_Norrland_ Bilvårdstekniker
12 mars 2008 · 766 Inlägg

Jag beställde mina fälgar därifrån och jag är då helnöjd smile

Life is too short to drive ugly cars!
NBT - Norrlands Bilvårdsteknik , www.Norrlandsbilvard.se - Bilvård och bilvårdsprodukter i Umeå
Bilvård Webshop : http://norrlandsbilvard.storedo.com/
www.Vtech.se
Skoda Citigo "Bilvårdsteknik-Edition" (2013)
Fishy Skattebetalare
12 mars 2008 · 87 Inlägg

Tyvärr var de fälgarna jag var sugen på slut för tillfället så det skulle ta 3 veckor att få hem så jag beställde från en annan firma eftersom det blev lite kris... smile

Men jag fick mailsvar bara efter ett par timmar och hade en liten konversation den vägen och det var absolut inget fel på bemötandet från deras sida tycker jag. Blir dte läga att handla nytt igen så skulle jag mycket väl kunna tänka mig att pröva dom igen!

Rushman Evolution Garage
12 mars 2008 · 1 299 Inlägg

Mkt bra killar, köpte mina därifrån och blev mkt väl bemött. Sen att leveransen krånglade en del var inte deras fel

Sky´s the limit...
jip
12 mars 2008 · 272 Inlägg

sierracoff skrev:
ingen som har handlat där som kann säga hur ni betalt?

Betalat i förskott till deras bankgiro, eftersom jag vet att dem är seriösa. Bara slå till!

http://www.fartverket.se - Sveriges snabbaste myndighet!
tjarniz
12 mars 2008 · 361 Inlägg

Nån som har någonannan bra sida med fälgar ??   dom har inget te min bil sad  allt va slut de jag ville ha

Tigerofsweden
12 mars 2008 · 1 231 Inlägg

finns ju hur mkt som helst ...
gummihuset
nordendack
bythjul

för att nämna tre jag kommer på direkt ...

sierracoff
12 mars 2008 · 130 Inlägg

tack för alla era svar.... tyvärr för sent då de ringde från jobbet två minuter efter att jag skrev så beställde direkt då... fick mail under dagen att de skickas från dem imorgon så förhoppnings vis så kommer de den här veckan... 

så får väl se hur leveransen går och så men rikigt bra och snabbt bemötande.
kan skriva då hur de gått.

sierracoff
14 mars 2008 · 130 Inlägg

kan nu meddela att jag idag fick hjulen och har även monterat de utan problem... så mina erfarenheter så här långt mer än över förväntan

DasAuto
14 mars 2008 · 2 751 Inlägg

Köpte mina fälgar till golfen därifrån.. Skitbra service,, fick tillomed VW navkapslar till fälgen.. Billiga är dom också!!!

Who Djaa bless no man curse
Mercedes W123 "240D" (1981)
Audi A6 (2009)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang