Höja bilen

-Conny-
1 juli 2007 · 23 Inlägg

Tjena. Ja jag vet att detta förmodligen strider mot allt som de flesta håller på med. MEN jag vill ha mera markfrigång på min skoda Octavia. någon som vet hur man kan fixa detta?
tacksam för svar.
Conny Johansson

Kettunen
1 juli 2007 ·

Finns Typ liknande hårda gummi kuddar,. Höjjer bilen med ca 5 cm.
Köper du dom som biltema har ( Höjningarmar ) Så går inte bilen igenom bes.

JonasPLind
2 juli 2007 · 820 Inlägg

Köp fjädrar till en landrover big_smile

laika
2 juli 2007 · 410 Inlägg

inte för att verka elak eller spydig men varför vill du höja en octavia dom har ju redan rätt ok markfrigång och dom är lagom stryktåliga.

Skoda Fabia (2000)
JonasPLind
2 juli 2007 · 820 Inlägg

kommer inte bilen typ vobbla mera i högre hastigheter då? hmm

laika
2 juli 2007 · 410 Inlägg

wh0re skrev:
kommer inte bilen typ vobbla mera i högre hastigheter då? hmm

dom flesta skodorna körs ändå inte så höga hastigheter

Skoda Fabia (2000)
-Conny-
2 juli 2007 · 23 Inlägg

det kanske kan få mig att behålla kortet då. haha för trotts att de är en liten sketen skoda så kan man pressa den duktigt.   hade behövt höja den för att det skall underlätta när man skall ut i skogen där vägarna inte är asfalterade. utan har en massa stora hålor i sig.

JonasPLind
2 juli 2007 · 820 Inlägg

Det borde väl funka att höja men du kanske får kolla på off-road-sidor skulle jag tro.

laika
3 juli 2007 · 410 Inlägg

-Conny- skrev:
det kanske kan få mig att behålla kortet då. haha för trotts att de är en liten sketen skoda så kan man pressa den duktigt.   hade behövt höja den för att det skall underlätta när man skall ut i skogen där vägarna inte är asfalterade. utan har en massa stora hålor i sig.

dom håller för mer än man tror, tror nog att deras ingenjörer tänkte på de tjekiska vägarna när dom utveckla bilarna. Jag har själv kört bilen i Rumänien där vägarna är fyllda med potthål och lyckats köra ner bilen i ett skitstort hål så den fastna men jag fick loss bilen och körde vidare. Sen så sväljer skodor otroligt mycket last vilket också är typiskt östeuropeér så jag tror det är lungt att köra den i skogen har kört min skoda på rätt så sketna vägar utan att få några problem med den.

Skoda Fabia (2000)
Hurricane DRIVER @ HWR.se
3 juli 2007 · 621 Inlägg

De får väl bli hi-jackers cool

- V8 - 4 ever . . .
_________________
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang