toppfart (Volvo-Bilar)

PuttesPOV
27 april 2008 · 504 Inlägg

twin_cam skrev:

PuppPutte skrev:

Lo_row skrev:

klart, alla vet att det är en övderdrift wink

Min 940 Diesel gjorde nog en bit över 280 innan jag ställde på den. Nu gör den säkert 350 blås utan problem... Jag ska bara höja trycket i däcken, så jag får mindre luftmotstånd och vinkla upp solskyddet så det inte skymmer atmosfären...

Fan va slö! wink

En polares kompis farsas mosters systers 245 diesel automat gjorde lätt 300 blås med full bil, och 250 om man hade husvagn också. Där har vi en riktigt snabb bil! yikes cool

wink

Men den där farsans moster, hennes syster borde ju vara dennes farsas moster också. Systern alltså, som är moster men syster med systern som är moster men som också blir moster med systern åt mostern för fadern. Som för övrigt är far till sin kompis son, eller hur var det nu. Nej det är sonen, som kör taxi på fritiden, som också har kört Saab en gång i tiden. Men som han sa: Att åka saab är som att ta en polare i röven, det är säkert skönt. Men inget man vill göra. Därefter gick han över till Dattsun, som skulle vara bekymmersfri. Efter många sömnlösa nätter och vridna tånaglar la han komradion på hyllan och sadlade om till cherif i en delstat i Texas, om jag inte mins fel. Då han var kraftigt berusad och slog in sin kärring i micron en morgon då han skulle göra ungsbakad palmpotatis. Så blev han utvisad till uppseendeväckandehöjders land. Det land där jag nu har tappat tråden totalt och känner att mitt liv går i spillror om jag inte får tillbaka mitt körkort snart, och som för övrigt kallas hammok... Är förövrigt ganska fint på hösten. Med alla färger och div. sedlar som regnar från himlen... Vore kul med en studsmatta, sa den 90åriga damen och stapplade iväg med rulatorn i högsta hugg... Att vara fisk och inte äta mört, det är ingen bra kombination, sa ödlan när ormen sparkade käken ur led på honom... Han hade en jävla högerkrok och drog sig inte för att använda den. Rätt vad det var så hade han ett föreläggande av ordningsbot i sin hand...

HÅRDROCK
FLindgren
27 april 2008 · 5 089 Inlägg

240-88 förgasare(vinterbilen) toppade 158 enligt mätaren
s70 har jag alltid släppt gasen vid 250;P*fegis*

\Lindgren
Volvo Xc70 "3.2L" (2008)
Volvo S70 "Autotech Motorsport" (1999)
Toyota Cressida Rx30 "Westcoast Motorsport" (1979)
FireTraXX DFFL
27 april 2008 · 9 020 Inlägg

PuppPutte skrev:

FireTraXX skrev:

patrikhornfeldt skrev:
Farsan plågade min 744 över 210 sträcket förra sommaren. Hur fort de egentligen gick vet ja inte hmm. Men han har ju kört en sträcka på 4 mil på lite mindre än en kvart å då är ju snitt farten rätt bra smile.

Å en polare körde Umeå - Övik på 40 - 45 minuter med hans trötta 745 (38 000 mil)
Hans bil : http://www.garaget.org/?car=43709

Din pappa snittade alltså 266km/h?
Lågt* räknat...

Och din polare 222km/h i 10 mil?

EDIT:
*Menade Lågt räknat, inte Högt.

Har du hört talas om SxV/T?
S=sträckan x=gånger V=Snitthastighet /=Delat T=Tiden

Blir lite lägre siffror ska du se. wink

Ganska ordentligt lägre. tongue

Men nu måste jag säga att de hastigheterna var inte mycket att hurra över...

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.
ToyotaCelicax
27 april 2008 · 21 Inlägg

låter nice! måste bara säga i denna tråd(lite stolt över det själv) ja toppade mätaren ,260KMH, och fortsatte accelerera en bit med min toyota celica GTi tongue gör dock hellst inte om det för det var väldigt läskigt!

FireTraXX DFFL
27 april 2008 · 9 020 Inlägg

Jag körde i extrema 125km/h idag.




(Lastbil med trasig fartspärr big_smile)

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.
PuttesPOV
27 april 2008 · 504 Inlägg

FireTraXX skrev:
Jag körde i extrema 125km/h idag.




(Lastbil med trasig fartspärr big_smile)

Vad var det för lastbil?

HÅRDROCK
Soubee
27 april 2008 ·

FireTraXX skrev:
Jag körde i extrema 125km/h idag.




(Lastbil med trasig fartspärr big_smile)

Haha fan va soft, nascar nästa. big_smile

FireTraXX DFFL
27 april 2008 · 9 020 Inlägg

En Renault-nånting.
260hk bara.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.
jocke_gronberg
27 april 2008 · 4 586 Inlägg

jag körde 190 med min 740 gl -89 den bilen var helt orginal 116 hästar eller vad dom ligger på

PuttesPOV
27 april 2008 · 504 Inlägg

FireTraXX skrev:
En Renault-nånting.
260hk bara.

Okej. Jag och en kompis ville testa hur fort man kunde köra med en Scania 124:a 470 från -03.

Röck ur första säkringen och sen bar det iväg... Polarn satt i en personbil och körde bredvid och mätte upp en ungefärlig hastighet. Givetvis inte med något annat än mätarn i bilen. Men det spelar ingen roll.
Det hela stannade iaf på 165km/h... Då går det fort när man sitter i en lastbil... hehe

Ni kan ju börja dividera om hurvida en lastbil är växlad för ditten eller datten och vad som är tekniskt möjligt osv. Testa själv då om ni absolut inte tror på det. Jag skiter i vilket, om jag ska vara ärlig. wink

Senast redigerat av PuppPutte (27 april 2008)

HÅRDROCK
FireTraXX DFFL
27 april 2008 · 9 020 Inlägg

PuppPutte skrev:

FireTraXX skrev:
En Renault-nånting.
260hk bara.

Okej. Jag och en kompis ville testa hur fort man kunde köra med en Scania 124:a 470 från -03.

Röck ur första säkringen och sen bar det iväg... Polarn satt i en personbil och körde bredvid och mätte upp en ungefärlig hastighet. Givetvis inte med något annat än mätarn i bilen. Men det spelar ingen roll.
Det hela stannade iaf på 165km/h... Då går det fort när man sitter i en lastbil... hehe

Ja, jag släppte vid 125km/h för att det helt enkelt blev för läskigt. tongue
Skumpade som fan ju...

EDIT:
Min farbror har dragit den långt över mätarens slut.
Men jag var inte lika modig. big_smile

Senast redigerat av FireTraXX (27 april 2008)

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.
Landa_Racing
27 april 2008 · 104 Inlägg

Topp fart på min 850 tdi är 200 (mätarhastighet), farsan som låg bakom hade 220 på sin mätare på en v70 D5:a vilken som stämmer det vetti fan..

MVH Adde

..:Landa_in_racing:..
850 Tdi och Projekt 745.
Kör RÄTT kör BRETT!
Volvo 144 Turbo "Sleeper" (1968)
B_Wikberg
27 april 2008 · 23 Inlägg

170 med min 740 glt sen kom en liten uppförsbacke och så gick det "bara" 160:P

PuttesPOV
27 april 2008 · 504 Inlägg

Kan ju tala av egen erfarenhet vad gäller höga hastigheter och en hemmapulare vid namn, öm. Låt oss kalla honom Alénfixarn... Efter att ha tejpat fast ett stycke plasttak på en Renault Kangoo, med silvertejp och sen tror att taket ska sitta fast, i farter närmare 130 knyck. Då kan det bara bli bra. Taket flög allvärldens väg...

HÅRDROCK
850turbo
28 april 2008 ·

260

_Glenne_ Bry mindre, varva mer
29 april 2008 · 5 753 Inlägg

5 lådor öl, 5 pers och en baslåda med 2x15" i bilen... hann dock inte pressa klart, fick bromsa för en bil framför, sen så knäppte jag lite för tidigt... lyckades precis passera 200 sträcket.. men alla vet vi att skit traktorer inte går så fort så mätarn felar väll en 150km/h eller nått lol (btw, är bild från min svinarförti)

https://www1.garaget.org/archive/22849/90252/90252-843858.jpg

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!
BMW 535iM E28 "Imolarot II" (1986)
steifan DR!FTT3KN!K3R
29 april 2008 · 10 427 Inlägg

Dudes.. angående glädjemätare på Volvos som säkert diskuterats i denna tråden eller nån annanstans
så visar min hastighetsmätare aldrig mer än 3km/h för mycket med nuvarande hjulkonfiguration.
Kollat med gps!

~190km/h plan väg, icke mer. (195 enligt Teknikens Värld, 198 enligt Volvo).

Metaphor
29 april 2008 · 40 Inlägg

185 mätarfart på 240 jubben

pimpad740
3 maj 2008 · 812 Inlägg

Zeth_Filth skrev:
200 med chip och höjt ladd till 0,8 med krökt fjäderben vänster fram wink 740 turbo -85

haha barea 200?? tongue har varit uppe i 240km/t med den där fan å då va de fortfarande 2000 varv kvar på mätaren big_smile

ja som sakt 240km/t med turbon

200 km/t med min 16v med trasig od å trystorp - örebro (skolan) på 15 min med min gammla 740 med b230e motor (2mil skogsväg å en mil stadstrafik) vet inte hur fort de gick för hastighetsmäteren la av när ja svetsade diffen tongue men fort gick de iaf

man lever bara en gång..
Volvo 762 T5R "2dr Widebody" (1985)
tommy_volvo
14 april 2009 · 16 Inlägg

740in min gör 185km/H plant och 200Km/H i nedförslut och då var det absolut max.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang