inte hänt något direkt med bilen på sistone, men fick detta Pm idag.
"Hej och grattis!
Din bil placerade sig bland de sex bilar som fick flest röster om att stå i gatbilar.se:s monter på ELMIA i påsk!"
så nu måste toppen in på planing, nya blocket i, bilen besiktigas, nya bromsarna fram monteras, inredningen i bagaget ev. byggas om osv osv... gott om tid, elmia är i maj va?
efter en del timmar i garaget är nu motorn bytt och spinner fint lite småfix runt om med att dra slangar snyggare o klamma fast dem samt tighta åt alla slangklämmor nu när den körts varm.
får se om man hinner lacka upp lite detaljer i motorrummet så det blir fräschare o snyggare till elmia... ska nästa helg troligen göra det sista med motorn samt montera nya bromsarna (hoppas oken får plats under fälgarna....)
får tacka crille på Maxoutperformance för motorblocket och bättre begagnade kopplingen!
nu börjar bilen bli klar för elmia var ute o provkörde lite idag (utan huv o framlyktor, folk tittade lite konstigt på mig ) och allt fungerar som det ska, några slangklämmor som fick tightas åt efter 1 skjuten tryckslang o lite sådant... men nu går den som det är tänkt o släpper på 1an och 2an om man vill, några grabbar på grannfirman där jag håller till kom ut och tyckte att de var tvugna att ta paus för att få titta o lyssna på musiken från motorn utanför deras fönster när jag kom sladdande förbi
nu börjar bilen bli klar för elmia var ute o provkörde lite idag (utan huv o framlyktor, folk tittade lite konstigt på mig ) och allt fungerar som det ska, några slangklämmor som fick tightas åt efter 1 skjuten tryckslang o lite sådant... men nu går den som det är tänkt o släpper på 1an och 2an om man vill, några grabbar på grannfirman där jag håller till kom ut och tyckte att de var tvugna att ta paus för att få titta o lyssna på musiken från motorn utanför deras fönster när jag kom sladdande förbi
Gjorde dom rätt i!
(\_/)
(O.o)
(> <)This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination
Tid och plats: Klockan 11.40 lördag 4 april 2009, Bilprovningen i Södertälje
Hellmoppers har vårträff? ...
- Om du inte förstår vitsen med ABS och airbag så lär nog ingen här kunna förklara det för dig heller.
Rätt impad av att du lyckats logga in på ett forum och komponera flera sammanhängande meningar faktiskt. /rcy "Opinions are like assholes. Everybody's got one and everyone thinks everyone else's stinks"
2:or på avgasvärden HC och Co. dock gick bilen som en påse skit med orolig tomgång, så köpt nya stift som ska i samt så ska täta läckaget som jag upptäckte i morse vid katten, så summa sumarum så gick det ok ändå.
i med fräsh soppa, nya stift och fixa avgasläckaget så ska den nog gå igenom utan bekymmer (ev. låna en org. katt istället för den sport/race katten som jag satte dit igår)
efter att ha segat med ombes. så är den idag ombesiktigad och godkännd året ut.
det "stora" arbetet för att få avgasvärdena godkända var att sätta på en orginal katalysator med nya packningar (så det var tätt) svårare än så var det inte