2196
Sök

Sir_Daniel - Skyline R32 Gts-t -93 Tokyo Police *dags för något nytt*

Pilot och utbildad Däcksparkare
1 659 Inlägg
11 februari 2009
Måste vara medlem smile

(\_/)
(O.o)
(> <)This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination

145 Inlägg
11 februari 2009
Så då har jag röstat:)

sir_daniel skrev:
ni får gärna lägga en röst på skyline min så den får en fin plats i gatbilar's monter på elmia i påsk

http://www.gatbilar.se/omrostningElmia.php

www.kudoz.se
3 802 Inlägg
11 februari 2009
Trådstartare
bli medlem och rösta så ni får se bilen i påsk då smile

www.kudoz.se
3 802 Inlägg
2 mars 2009
Trådstartare
inte hänt något direkt med bilen på sistone, men fick detta Pm idag.

"Hej och grattis!

Din bil placerade sig bland de sex bilar som fick flest röster om att stå i gatbilar.se:s monter på ELMIA i påsk!"

så nu måste toppen in på planing, nya blocket i, bilen besiktigas, nya bromsarna fram monteras, inredningen i bagaget ev. byggas om osv osv... gott om tid, elmia är i maj va? wink

dARKiE
5 031 Inlägg
2 mars 2009
äsch , gott om tid ju!

Grattis ialf ! wink

MITT BMW 328i E36 PROJEKT Just nu, SÅLD..
MITT BMW 525i E39 PROJEKT Just nu, väntan på M5-optiken... Fälgarna monterade

www.kudoz.se
3 802 Inlägg
2 mars 2009
Trådstartare
jobbigaste är nog att jag inte är hemma speciellt mycket (bara på helgerna)

www.kudoz.se
3 802 Inlägg
24 mars 2009
Trådstartare
efter en del timmar i garaget är nu motorn bytt och spinner fint big_smile
lite småfix runt om med att dra slangar snyggare o klamma fast dem samt tighta åt alla slangklämmor nu när den körts varm.

får se om man hinner lacka upp lite detaljer i motorrummet så det blir fräschare o snyggare till elmia...
ska nästa helg troligen göra det sista med motorn samt montera nya bromsarna (hoppas oken får plats under fälgarna....)

får tacka crille på Maxoutperformance för motorblocket och bättre begagnade kopplingen!

www.kudoz.se
3 802 Inlägg
27 mars 2009
Trådstartare
nu börjar bilen bli klar för elmia
var ute o provkörde lite idag (utan huv o framlyktor, folk tittade lite konstigt på mig tongue )
och allt fungerar som det ska, några slangklämmor som fick tightas åt efter 1 skjuten tryckslang o lite sådant... men nu går den som det är tänkt o släpper på 1an och 2an om man vill, några grabbar på grannfirman där jag håller till kom ut och tyckte att de var tvugna att ta paus för att få titta o lyssna på musiken från motorn utanför deras fönster när jag kom sladdande förbi smile

Pilot och utbildad Däcksparkare
1 659 Inlägg
28 mars 2009
sir_daniel skrev:
nu börjar bilen bli klar för elmia
var ute o provkörde lite idag (utan huv o framlyktor, folk tittade lite konstigt på mig tongue )
och allt fungerar som det ska, några slangklämmor som fick tightas åt efter 1 skjuten tryckslang o lite sådant... men nu går den som det är tänkt o släpper på 1an och 2an om man vill, några grabbar på grannfirman där jag håller till kom ut och tyckte att de var tvugna att ta paus för att få titta o lyssna på musiken från motorn utanför deras fönster när jag kom sladdande förbi smile

Gjorde dom rätt i! roll

(\_/)
(O.o)
(> <)This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination

www.kudoz.se
3 802 Inlägg
1 april 2009
Trådstartare
gissa vad som kommer hända smile

Tid och plats:       Klockan 11.40  lördag 4 april 2009,  Bilprovningen i Södertälje

Driver
2 111 Inlägg
1 april 2009
sir_daniel skrev:
gissa vad som kommer hända smile

Tid och plats:       Klockan 11.40  lördag 4 april 2009,  Bilprovningen i Södertälje

Hellmoppers har vårträff? wink...

- Om du inte förstår vitsen med ABS och airbag så lär nog ingen här kunna förklara det för dig heller.
Rätt impad av att du lyckats logga in på ett forum och komponera flera sammanhängande meningar faktiskt. /rcy
"Opinions are like assholes. Everybody's got one and everyone thinks everyone else's stinks"

www.kudoz.se
3 802 Inlägg
4 april 2009
Trådstartare
tick tack, klockan närmar sig bes nu smile

bilen är polerad, ska gå på med polertrissan och wax nu sedan är bilen 99% klar för elmia (får se om jag hinner montera nya bromsarna fram efter bes)

ps. åker in med ljusrampen monterad på bes. får se vad de säger, enligt mig är det ett takräcke smile

www.kudoz.se
3 802 Inlägg
4 april 2009
Trådstartare
dagens dom från bilprovningen.

2:or på avgasvärden HC och Co.
dock gick bilen som en påse skit med orolig tomgång, så köpt nya stift som ska i samt så ska täta läckaget som jag upptäckte i morse vid katten, så summa sumarum så gick det ok ändå.

i med fräsh soppa, nya stift och fixa avgasläckaget så ska den nog gå igenom utan bekymmer (ev. låna en org. katt istället för den sport/race katten som jag satte dit igår)

www.kudoz.se
3 802 Inlägg
14 april 2009
Trådstartare
så då var man nere i kalmar med skyline efter en Lååååång helg på elmia smile

trevligt att träffa o lära känna nya människor, tackar för roliga dagar och ännu roligare kvällar smile

ni som jag pratade med och tittade o fottade bilen hoppas ni var nöjda med den (även om det finns mer att göra med den, som alla bilar smile )

har ni bilder så man ni lägga upp dem/länka i tråden eller maila dem till mig på daniel.landstrom@kudoz.se

bilder.ulfw.se
1 103 Inlägg
14 april 2009
Såhär blev den jag tog... Inte speciellt nöjd med bilderna, men jag orkade inte åka ner igår också och göra om. tongue
http://www.ulfw.se/Elmia_090412/DSC_2399.jpg

"He who sacrifices freedom for security deserves neither"

Ratthållare PÅ Elite Nivå
5 650 Inlägg
14 april 2009
såg bilen på elmia kul och se den live faktist=D
här är de bilderna jag tog på den
bara spara dem fall du vill ha dem
https://www1.garaget.org/gallery/archive/26826/624083_1pfip4.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/archive/26826/617080_y1op0h.jpg

Beslutsångest.
322 Inlägg
14 april 2009
Såg den på mässan, riktigt grym!
Du får glida förbi Bilisten-macken i Nykvarn och visa upp lite närmre wink

www.kudoz.se
3 802 Inlägg
4 juni 2009
Trådstartare
efter att ha segat med ombes. så är den idag ombesiktigad och godkännd året ut.

det "stora" arbetet för att få avgasvärdena godkända var att sätta på en orginal katalysator med nya packningar (så det var tätt) svårare än så var det inte smile

så nu ligger bilen ute på blocket.
http://www.blocket.se/vi/22038838.htm

7 120 Inlägg
5 juni 2009
Tänkte bara på en sak, är den verkligen automat?

https://www1.garaget.org/archive/32/31996/61197/61197-864960.jpg

www.kudoz.se
3 802 Inlägg
5 juni 2009
Trådstartare
har jag skrivit att den är automat? den är manuell.

edit: nu är det ändrat.
Senast redigerat av sir_daniel (5 juni 2009)

Sök