3 vill tydligen inte ha kunder som använder sin telefon mycket...

Bostrom RS
10 juli 2007 · 886 Inlägg

Hmm verkar ju vara ett tydligt fel i deras företag i alla fall. Bra att det kommer fram i alla fall...tänkte byta till 3 hmm

Focus RS
__bazze_
10 juli 2007 · 44 Inlägg

ble fan arg när ja läste de... missa ett jobb för att man pratar för mycket i telefon.. a men tjenna! helt ofattbart

i 300Km/h hör ingen dig skirka!
Akka
10 juli 2007 · 1 174 Inlägg

byt abbonnemang 3 är ett jävla skojjar företag! Och så kommer det alltid vara! tycker dock folk borde fattat det efter alla jävla varningar hela tiden.

Men jag tycker så jävla synd om dig fkatiskt ändå eftesom jag antar att detta va din dröm så ska ett jövla skutt företag stoppa dig med en jävla telefon!

Lycka itll i fortsättningen!

PeppeVectra Peppe Vectra
10 juli 2007 · 1 076 Inlägg

explosions artat.


medans alla andra telefon företag och företag i allmänhet kan ringa och fråga vad det är som händer varför kan inte 3 göra de då?

VECTRA ENEM Sport
#1 Steve Blyfot
Nissan King Cab Navara "BIG KING" (2006)
ghost_boy83 CREW
10 juli 2007 · 2 594 Inlägg

hmm eftersom jag jobbar i kuntjänst fast på telenor tjänner jag igen situationen
men hos oss gör vi anorlunda, märker vi att en kund inte har inkomst eller är ny och det inte fins nån betalnings historik kopplar vi samtalen till oss så vi kan berätta att vi kräver in förskott. om kund har jobb men andrig haft saldo över 500 och helt plötsligt får ett saldo på 6000kr gör vi samma sak men då informerar vi bara och frågar om kunden kan betala så stort belopp om det är ok med k så öppnar vi upp abget lika snabbt,

och så gör dom på alla telebolag så frågan är om dom inte kunde se dina inkomster eller va du ny kund hos 3 ??

slaim Ingenjör & Extremsportare
10 juli 2007 · 140 Inlägg

golfarn_nr1 skrev:

Founder skrev:

golfarn_nr1 skrev:
Har aldrig haft några problem med 3 under dom 3åren jag haft dom! Bara för att en person har lite otur då jävlar ska alla hata 3..? 3 är fan så mkt bättre än alla andra bolag som finns! Är du tex 3 kund kommer du fram till kundtjänst på 1 minut... Lycka till o göra de nån annanstans! Tycker också de låter sjukt de dom har gjort mot dig så jag står inte bakom dig så du vet! Hade varit minst lika förbannad själv!cool

Jag har allt suttit i telefonkö till 3's kundtjänst i minst 40 min flera gånger... det beror på vilken tid på dygnet man ringer...

Själv är jag annars mycket nöjd med 3... har alltid funkat bra, men det här va verkligen en kniv i ryggen och att dom inte ens bryr sig om att hjälpa till även fast dom satt mig i en helt omöjlig situation...

Konstigt.... Jag kommer alltid fram direkt vilken tid på dygnet jag än ringer...

Saken är den att jag som har tele2 aldrig behöver ringa till någon kundtjänst... du som har tre verkar behövt ringa ett antar gånger ;-)

Fartblind extremsportare.
BMW e30 (1990)
Fordofilen
10 juli 2007 · 519 Inlägg

slaim skrev:

golfarn_nr1 skrev:

Founder skrev:
Jag har allt suttit i telefonkö till 3's kundtjänst i minst 40 min flera gånger... det beror på vilken tid på dygnet man ringer...

Själv är jag annars mycket nöjd med 3... har alltid funkat bra, men det här va verkligen en kniv i ryggen och att dom inte ens bryr sig om att hjälpa till även fast dom satt mig i en helt omöjlig situation...

Konstigt.... Jag kommer alltid fram direkt vilken tid på dygnet jag än ringer...

Saken är den att jag som har tele2 aldrig behöver ringa till någon kundtjänst... du som har tre verkar behövt ringa ett antar gånger ;-)

Jag har samma erfarenhet av telia smile

Oroa dig inte Founder, du får säkert ersättning... En gammal limpa och en flaska brännvin fylld med vatten lr nått roll

Kirre
10 juli 2007 · 2 122 Inlägg

golfarn_nr1 skrev:

Founder skrev:

golfarn_nr1 skrev:
Har aldrig haft några problem med 3 under dom 3åren jag haft dom! Bara för att en person har lite otur då jävlar ska alla hata 3..? 3 är fan så mkt bättre än alla andra bolag som finns! Är du tex 3 kund kommer du fram till kundtjänst på 1 minut... Lycka till o göra de nån annanstans! Tycker också de låter sjukt de dom har gjort mot dig så jag står inte bakom dig så du vet! Hade varit minst lika förbannad själv!cool

Jag har allt suttit i telefonkö till 3's kundtjänst i minst 40 min flera gånger... det beror på vilken tid på dygnet man ringer...

Själv är jag annars mycket nöjd med 3... har alltid funkat bra, men det här va verkligen en kniv i ryggen och att dom inte ens bryr sig om att hjälpa till även fast dom satt mig i en helt omöjlig situation...

Konstigt.... Jag kommer alltid fram direkt vilken tid på dygnet jag än ringer...

jag har aldrig behövt ringa kundtjänst och jag har inte 3 de måste ju betyda nått du verkar ju ha ringt flera gånger?

Volvo 242 -75 Busbil
Volvo 245 -80 Projekt bilen
Volvo 244 Turbo "Huwen" (1975)
Volvo 242 "Gyfen Goes 16V Turbo" (1975)
Volvo 245 "45an" (1990)
PeppeVectra Peppe Vectra
10 juli 2007 · 1 076 Inlägg

Fordofilen skrev:

slaim skrev:

golfarn_nr1 skrev:

Konstigt.... Jag kommer alltid fram direkt vilken tid på dygnet jag än ringer...

Saken är den att jag som har tele2 aldrig behöver ringa till någon kundtjänst... du som har tre verkar behövt ringa ett antar gånger ;-)

Jag har samma erfarenhet av telia smile

Oroa dig inte Founder, du får säkert ersättning... En gammal limpa och en flaska brännvin fylld med vatten lr nått roll

du tror väl inte dom skänker bort en flaska heller, den får man bistå med själv om man vill ha vattnet.  wink

VECTRA ENEM Sport
#1 Steve Blyfot
Nissan King Cab Navara "BIG KING" (2006)
golfarn_nr1 LicensRörSvetsare
10 juli 2007 · 1 290 Inlägg

slaim skrev:

golfarn_nr1 skrev:

Founder skrev:

Jag har allt suttit i telefonkö till 3's kundtjänst i minst 40 min flera gånger... det beror på vilken tid på dygnet man ringer...

Själv är jag annars mycket nöjd med 3... har alltid funkat bra, men det här va verkligen en kniv i ryggen och att dom inte ens bryr sig om att hjälpa till även fast dom satt mig i en helt omöjlig situation...

Konstigt.... Jag kommer alltid fram direkt vilken tid på dygnet jag än ringer...

Saken är den att jag som har tele2 aldrig behöver ringa till någon kundtjänst... du som har tre verkar behövt ringa ett antar gånger ;-)

Kan ringa nu och komma fram direkt! 3 funkar skitbra så sluta klanka ner som fan på dom!

Tycker du att din chef är dum? De är kanske därför du har ett jobb...
Saab 9-3 SS "BSR" (2004)
Fordofilen
10 juli 2007 · 519 Inlägg

PeppeVectra skrev:

Fordofilen skrev:

slaim skrev:
Saken är den att jag som har tele2 aldrig behöver ringa till någon kundtjänst... du som har tre verkar behövt ringa ett antar gånger ;-)

Jag har samma erfarenhet av telia smile

Oroa dig inte Founder, du får säkert ersättning... En gammal limpa och en flaska brännvin fylld med vatten lr nått roll

du tror väl inte dom skänker bort en flaska heller, den får man bistå med själv om man vill ha vattnet.  wink

Det är nog sant, lr så doppar dom limpan i vattnet så den blir mjuk igen big_smile

Fordofilen
10 juli 2007 · 519 Inlägg

golfarn_nr1 skrev:

slaim skrev:

golfarn_nr1 skrev:
Konstigt.... Jag kommer alltid fram direkt vilken tid på dygnet jag än ringer...

Saken är den att jag som har tele2 aldrig behöver ringa till någon kundtjänst... du som har tre verkar behövt ringa ett antar gånger ;-)

Kan ringa nu och komma fram direkt! 3 funkar skitbra så sluta klanka ner som fan på dom!

Jo det har man ju märkt roll

golfarn_nr1 LicensRörSvetsare
10 juli 2007 · 1 290 Inlägg

Fordofilen skrev:

golfarn_nr1 skrev:

slaim skrev:

Saken är den att jag som har tele2 aldrig behöver ringa till någon kundtjänst... du som har tre verkar behövt ringa ett antar gånger ;-)

Kan ringa nu och komma fram direkt! 3 funkar skitbra så sluta klanka ner som fan på dom!

Jo det har man ju märkt roll

Men snälla nån tror du alla företag är perfekta? Som att Telenor aldrig gjort nå fel? eller Telia? Comviq? Bara för att han fått problem måste ju inte alla ha de?! Fan lägg ner!!! Jag säger bara att JAG aldrig haft problem med dom under mina 3år som kund!

Tycker du att din chef är dum? De är kanske därför du har ett jobb...
Saab 9-3 SS "BSR" (2004)
Bollinger
10 juli 2007 · 8 Inlägg

verkar helt sjukt, är också trekund och jag hade en räkning på över 5000 sist jag var utomlands, men jag krävdes inte på någon förskotts betalning så jag fattar inte varför det skulle vara så för dig.
Kan inte mer än tycka synd om dig och hoppas på att allt löser sig, själv kommer jag att säga upp mitt tre abonemang imorgon, dock inte på grund av detta även om det gett mig fler skäl.

Good Luck!

If you are refering to me, I demand that you speak more clearer in the Queens English
ghost_boy83 CREW
10 juli 2007 · 2 594 Inlägg

Bollinger skrev:
verkar helt sjukt, är också trekund och jag hade en räkning på över 5000 sist jag var utomlands, men jag krävdes inte på någon förskotts betalning så jag fattar inte varför det skulle vara så för dig.
Kan inte mer än tycka synd om dig och hoppas på att allt löser sig, själv kommer jag att säga upp mitt tre abonemang imorgon, dock inte på grund av detta även om det gett mig fler skäl.

Good Luck!

förklarade just det varför det kan va så

Fordofilen
10 juli 2007 · 519 Inlägg

golfarn_nr1 skrev:

Fordofilen skrev:

golfarn_nr1 skrev:
Kan ringa nu och komma fram direkt! 3 funkar skitbra så sluta klanka ner som fan på dom!

Jo det har man ju märkt roll

Men snälla nån tror du alla företag är perfekta? Som att Telenor aldrig gjort nå fel? eller Telia? Comviq? Bara för att han fått problem måste ju inte alla ha de?! Fan lägg ner!!! Jag säger bara att JAG aldrig haft problem med dom under mina 3år som kund!

Ingenting alls är perfekt, ingenting alls kan nånsin bli fulländat.
Och allt är relativt!

Men 3s attityd här är ju äcklig, stänga av nångons abb utan att ens kontakta dom innan är ju skrämmande. Framförallt när dom vägrar låsa upp den igen... Många är beroende av sina telefoner som tex TS.

root root
10 juli 2007 · 29 Inlägg

Det kan ju vara så att vissa abbonemang har en kreditgräns och att det står i avtalet att man efter en viss uppnådd summa kräver förskottsbetalning på räkningen. Avtalet är oerhört viktigt att läsa igenom så att man inte får några obehagliga överraskningar som i det här fallet.

För er som skrivit att ni ringer mycket utomlands i jobbet - jag misstänker att ni har ett företagsabbonemang, inte ett privatabbonemang som står på er själva? Om det skulle vara privatabbonemang, vad är kreditgränsen? Detta står i avtalet...

Dock så tycker jag att Tre hade kunnat engagera sig lite, t.ex. att öppna upp för samtal under en timmes tid vid den kontakten som Founder hade för att kunna reda ut situationen på ett så smidigt sätt som möjligt. Dock så misstänker jag att kundtjänst har nada befogenheter för att kunna göra sådana saker, utan det hamnar direkt hos ekonomiavdelningen som får ta beslut efter att betalning kommit in.

Att Founder inte har tillgång till en annan telefon är bara att beklaga, men att få tag på en telefon att ringa från på t.ex. närmaste hotell för att snabbt reda upp situationen är något som ligger på hans ansvar - och det hade inte heller tagit speciellt lång tid. Pengar för att ringa från en kollegas/kompis mobiltelefon? Tja, att förlora ett arbete för att man inte vill betala samtalskostnaden till deras ekonomiavdelning direkt till kompisen/kollegan är väl ändå ett beslut som man tar alldeles på egen hand och som man inte kan belasta Tre för.

Att förlora ett jobb pga att telefonen inte är brukbar under en viss tidsperiod låter dock lite väl, men det är säkert möjligt. Dock så tror jag inte det hade varit några problem att kontakta den potentiella arbetsgivaren och säga "hej! min teleoperatör strular lite, du kan nå mig via det här numret under ett par dagar istället".

Mao - lägg inte hela skulden på Tre. Founder hade kunnat göra en hel del saker för att reda upp situationen smidigt från sitt håll.

dusty Living in the fastlane
10 juli 2007 · 2 616 Inlägg

alltid haft något emot tre och det är något jag aldrig kommer skaffa.

Founder
10 juli 2007 · 1 414 Inlägg

ghost_boy83 skrev:
hmm eftersom jag jobbar i kuntjänst fast på telenor tjänner jag igen situationen
men hos oss gör vi anorlunda, märker vi att en kund inte har inkomst eller är ny och det inte fins nån betalnings historik kopplar vi samtalen till oss så vi kan berätta att vi kräver in förskott. om kund har jobb men andrig haft saldo över 500 och helt plötsligt får ett saldo på 6000kr gör vi samma sak men då informerar vi bara och frågar om kunden kan betala så stort belopp om det är ok med k så öppnar vi upp abget lika snabbt,

och så gör dom på alla telebolag så frågan är om dom inte kunde se dina inkomster eller va du ny kund hos 3 ??

Jag har haft 3 i snart 4 år som operatör och aldrig någonsin haft en betalningsanmärkning...

in any case, knowledge is generally a useful thing in its own right ...
- www.bmwb.se
golfarn_nr1 LicensRörSvetsare
10 juli 2007 · 1 290 Inlägg

root skrev:
Det kan ju vara så att vissa abbonemang har en kreditgräns och att det står i avtalet att man efter en viss uppnådd summa kräver förskottsbetalning på räkningen. Avtalet är oerhört viktigt att läsa igenom så att man inte får några obehagliga överraskningar som i det här fallet.

För er som skrivit att ni ringer mycket utomlands i jobbet - jag misstänker att ni har ett företagsabbonemang, inte ett privatabbonemang som står på er själva? Om det skulle vara privatabbonemang, vad är kreditgränsen? Detta står i avtalet...

Dock så tycker jag att Tre hade kunnat engagera sig lite, t.ex. att öppna upp för samtal under en timmes tid vid den kontakten som Founder hade för att kunna reda ut situationen på ett så smidigt sätt som möjligt. Dock så misstänker jag att kundtjänst har nada befogenheter för att kunna göra sådana saker, utan det hamnar direkt hos ekonomiavdelningen som får ta beslut efter att betalning kommit in.

Att Founder inte har tillgång till en annan telefon är bara att beklaga, men att få tag på en telefon att ringa från på t.ex. närmaste hotell för att snabbt reda upp situationen är något som ligger på hans ansvar - och det hade inte heller tagit speciellt lång tid. Pengar för att ringa från en kollegas/kompis mobiltelefon? Tja, att förlora ett arbete för att man inte vill betala samtalskostnaden till deras ekonomiavdelning direkt till kompisen/kollegan är väl ändå ett beslut som man tar alldeles på egen hand och som man inte kan belasta Tre för.

Att förlora ett jobb pga att telefonen inte är brukbar under en viss tidsperiod låter dock lite väl, men det är säkert möjligt. Dock så tror jag inte det hade varit några problem att kontakta den potentiella arbetsgivaren och säga "hej! min teleoperatör strular lite, du kan nå mig via det här numret under ett par dagar istället".

Mao - lägg inte hela skulden på Tre. Founder hade kunnat göra en hel del saker för att reda upp situationen smidigt från sitt håll.

BRA SKRIVET!!!! wink

Tycker du att din chef är dum? De är kanske därför du har ett jobb...
Saab 9-3 SS "BSR" (2004)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang