3 vill tydligen inte ha kunder som använder sin telefon mycket...

Founder
9 juli 2007 · 1 414 Inlägg

Seriöst, jag är utomlands o väntar samtal ifrån Air Portugal om ett jobb, då märker jag att jag inte har nån mottagning mer? Jag pratar med 3 via nätet o får reda på att jag ringt för mycket o dom tror att min telefon har blivit stulen?... seriöst, efter 2 veckor skulle jag nog ha anmält att min telefon blivit stulen...

Försökte få nån hjälp av 3's online kundtjänst, detta är va dom sa:

19:52:29, Theodor säger:
Hej, hur kan jag hjälpa er?
19:52:33, Du säger:
Hej mitt abonemang blev spärrat i torsdags för att jag hade "onormalt" högt användande när jag nu är i Bryssel på utbildning. Jag vill att ni öppnar mitt abonemang omedelbart. Jag vill veta vem som godkände att telefonen skulle spärrars utan att ni informerade mig på något sätt. Den personen har troligtvis orsakat att jag missat chansen till ett pilot jobb i Portugal. Mitt telefon nr är XXXX-XXXXXX
19:53:56, Theodor säger:
Ok, det som måste ske är att ni betalar in ett förskott belopp för att vi skall kunna öppna upp nummret igen, ni behöver ringa in till oss och tala med vår ekonomiavdelning som kan ta betalt via visakort och på såvis släppa upp nummret direkt
19:54:15, Du säger:
hur ska jag kunna ringa till er när min telefon är spärrad?
19:54:53, Theodor säger:
har ni möjlighet att ringa via en annan telefon?
19:54:56, Du säger:
nej
19:55:19, Theodor säger:
då får ni nog be någon annan ringa in till oss och betala den åt er
19:55:30, Du säger:
hur ska jag kunna be någon annan göra det?
19:55:37, Du säger:
det går ju inte att ringa ifrån min telefon?
19:56:38, Du säger:
Seriöst nu, ni har spärrat min telefon utan att informera mig först och troligtvis redan kostat mig ett jobb som jag spenderat nästan 1,5 miljoner kr i utbildning för att få... lås upp min telefon omedelbart...
19:56:43, Theodor säger:
jadu kan inte hjälpa dig, finns många sätt
19:57:18, Du säger:
det här är inte mitt problem, ni verkar troligtvis inte vilja tjäna pengar på mig så jag kanske borde häva mitt abonemang hos er omedelbart...
19:57:55, Du säger:
jag vill gärna ha telefon nr till eran chef...
19:59:16, Theodor säger:
ok, det kan ni gärna få, som jag nämnde tidigare så är det bra om ni ringer in till oss, vilket du sat att du inte kunde, har du den möjligheten kan vi lösa problemet direkt
19:59:33, Du säger:
ja, jag har den möjligheten om ni låser upp min teleofn
19:59:37, Du säger:
telefon...
20:00:00, Du säger:
jag betalar för att kunna ringa med min telefon och ni har nu utan att jag begärt det fråntagit mig den tjänsten...
20:01:19, Du säger:
ni nämner dessutom ingenstans som jag kunde hitta på er support sida att ni låser telefonen när summan överskrider ett visste belopp
20:01:53, Theodor säger:
problemet är ju att det är förbjudet för oss att spärra upp ett nummer som blivit spärrat för vid högt användande, dvs om någon stjäl din mobil och ringer för den skulle ni nu varit tacksam, och problemet som vi ställs inför är att jag inte har någon alls aning om vem jag ens talar mer varav vi ber er att ringa in till oss
20:02:23, Du säger:
om någon stal min mobil skulle jag ringt in o spärrat den samma dag, inte låta nån använda den i 2 veckor utan att säga till er...
20:03:04, Theodor säger:
Ok men skulle du då ha den möjligheten så har du samma möjlighet nu att ringa in och få den uppspärrad.
20:03:16, Du säger:
ge mig numret till din chef tack
20:03:47, Du säger:
och berätta gärna för mig hur jag ska kunna ringa till er när min telefon är spärrad och jag befinner mig utomlands i minst 2 månader till?
20:05:08, Theodor säger:
ok då är det ju jobbigare men ni nämnde nyss att om mobilen blev stulen skulle ni gjort just detta så det finns många möjligheter för er att nå in till oss om nu så vill.
20:05:26, Theodor säger:
Cheferna har inga privata nummer utan du kan ringa in till vår Kundservice och be att få tala med en
20:05:34, Theodor säger:
46
771735300
20:06:36, Du säger:
Jo men lilla du, om mobilen blir stulen är det ju en helt annan situation. Den här spärren är säkert jättebra för nån 12 åring som inte har nån koll på kostnader eller pengar. Men för mig som är 26 och har ett yrke som innebär att jag måste resa oerhört mycket utomlands är den spärren ett rent hinder.
20:07:40, Theodor säger:
Jag förstår verkligen ert problem men vi har ju de regler vi måste följa, därav kan vi enkelt hjälpa er om ni får tag i en telefon och ringer in till oss och betalar det överbelopp som tillkommit, sedan vi högra återkommande användning kommer problemet inte uppstå igen
20:08:18, Du säger:
det ni kunde gjort var att skicka ett sms till min telefon och sagt till mig att jag hade högt användande o att jag hade tex x timmar på mig att kontakta er annars spärrar ni numret. Då hade jag ringt direkt. Men att bara spärra numret helt utan förvarning gjorde mig extremt förbannad. Samt att jag dessutom väntade samtal ifrån flygchefen på Air Portugal som troligtvis inte fått tag i mig nu tack vare detta har gjort mig riktigt arg...
20:08:48, Du säger:
Det är ju även jättebra att ni informerar kunderna om dessa regler, eller du kanske kan visa mig på er hemsida där man kan läsa om dessa?
20:09:26, Theodor säger:
Jag förstår att ni tycker det och att det är frustrerande, men situationen ligger nu till hands och då kan jag hjälpa er med information om hur ni skall gå tillväga
20:09:52, Du säger:
så det är mitt fel att jag inte får använda min mobil mer?
20:09:59, Theodor säger:
nuvarande fakturan ligger på 4925 kronor. och det krävs att ni betalar in 3000Kr i förväg
20:10:09, Theodor säger:
vilket vi kan göra med ett visakort etc
20:10:40, Du säger:
och hur ska jag kunna göra det när jag inte kan komma i kontakt med er ekonomi avdelning?
20:11:06, Theodor säger:
hur menar ni nu, ni kan ju göra det, jag är säker på att det finns många telefoner ni kan låna etc
20:11:51, Theodor säger:
r det något annat jag kan bistå med nu som jag kan hjälpa er med omgående?
20:12:30, Du säger:
Seriöst. Tror du att nån lånar ut sin telefon till mig för att jag ska ringa en kundtjänst o sitta i telefonkö till utlandet i kanske 15 min för att be dom låsa upp min telefon som jag spärrat...?
20:12:48, Du säger:
på grund av att ringa för mycket?
20:13:16, Theodor säger:
jag har nämnt vad ni kan göra
20:13:41, Theodor säger:
om det inte är något annat så kan jag inte hjälpa er, ett tips är att du loggar in här så kan jag se kön åt er och bedömma möjligheterna att komma fram
20:13:45, Du säger:
Du kan skicka en e-faktura till mig med summan så betalar jag in den...
20:13:50, Theodor säger:
idag har det varit noll i kö hela dagen
20:14:26, Du säger:
Jag loggar in på er hemsida direkt
20:14:33, Theodor säger:
tyvärr inte nu, vet ej ens om det är möjligt, kundtjänsten stängde klockan 20.00 så ni får återkomma imorgon så kan vi kolla upp det med ekonomi avdelningen om det är möjligt
20:14:51, Theodor säger:
ni får ha en bra kväll och jag hoppas att probleemt blir löst snabbt
20:15:02, Du säger:
Jag vill häva mitt abonemang omedelbart
20:15:04, Theodor säger:
Hej då
20:15:09, Du säger:
Hej
20:15:21, Theodor säger:
Då får ni skriva in en reklamation till oss skriftligen
20:15:26, Theodor säger:
skickas till vårat huvudkontor
20:15:31, Du säger:
och det går inte längre att logga in på 3 eftersom mitt nr är spärrat
20:15:32, Theodor säger:
Hi3G access AB, BOX 30213, Lindhagensgatan 98, 104 25 Stockholm
20:15:55, Theodor säger:
ni får ha en trevlig kväll
20:15:56, Theodor säger:
hej då

in any case, knowledge is generally a useful thing in its own right ...
- www.bmwb.se
Skaune
9 juli 2007 ·

3... need i say more??

FireTraXX DFFL
9 juli 2007 · 9 020 Inlägg

Byt abbonnemang, är allt jag kan säga.

Och se till så att sånt här inte händer igen.
Det går säkert om du ber de i förväg.

För efter den behandlingen så hade inte jag varit kund på 3 längre.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.
ErskPersk Svindåre
9 juli 2007 · 1 433 Inlägg

vilka jävla muppar... hurfan kan dom bara spärra utan att ha frågat dig? *Förbannad*

They called us a Dead Generation, they told us that we wouldn't survive
They left us alone in the maelstrom, as you can see we're all clearly alive!

Feminism; Idelogin bottnar i att alla män är svin, och att kvinnor är lika bra som männen
Stairway to heaven or highway to hell? i´ll think i choose the highway!
Tompa_Vax Skogs Arbetare
9 juli 2007 · 413 Inlägg

faan vad ruttet, försök komma till högsta nhönset där, eller jag vet inte, är så jävla målös, att det finns en sån spärr,

Go For It!!
myran Foto/Bilnörd
9 juli 2007 · 1 541 Inlägg

låter helt befängt.. hoppas du spelade in samtalet.. skulle skickat till plus på en gång sedan direkt ringa upp efteråt och jaga någon chef på tre och spela upp skiten för att sedan säga att "detta har jag precis skickat till plus samt almäna reklamtions bla bla hejdå ha en bra dag" och lägga på luren bara..

Blir så förbannad när företag beter sig på detta sätt.

Turbo-konverterad miata. Busbil :) --> http://www.garaget.org/?car=247712
Founder
9 juli 2007 · 1 414 Inlägg

myrando skrev:
låter helt befängt.. hoppas du spelade in samtalet.. skulle skickat till plus på en gång sedan direkt ringa upp efteråt och jaga någon chef på tre och spela upp skiten för att sedan säga att "detta har jag precis skickat till plus samt almäna reklamtions bla bla hejdå ha en bra dag" och lägga på luren bara..

Blir så förbannad när företag beter sig på detta sätt.

Jag kan ju inte ringa dom... detta som jag skrivit här ovan är transkriptet ifrån deras online kundtjänst chatt som dom har på sin hemsida...

in any case, knowledge is generally a useful thing in its own right ...
- www.bmwb.se
ESTRANDBERG88 Hojmek
9 juli 2007 · 748 Inlägg

Inte förvånad, har haft 3 förut aldrig mer! fyfan vilken jobbig sits dom satt dig i

decib3L Körv
9 juli 2007 · 3 535 Inlägg

HAHAHAHAHAHAHA.... Typiskt 3 :'D

..

Ärligt, byt omgående till Telia (Eller något annat stabilt)

För det där är ju riktigt jävla urbota löjligt! Och du, det kommer fler jobb ska du se smile

Truckdriving Man
c0nne
9 juli 2007 · 401 Inlägg

sjukt, väldigt sjukt!

If you have a problem,
if no one else can help
and if you can find them...
Maybe you can hire THE A-TEAM!
Jonni
9 juli 2007 · 1 256 Inlägg

PLUS på SVT, nu!!!

golfarn_nr1 LicensRörSvetsare
9 juli 2007 · 1 290 Inlägg

Har aldrig haft några problem med 3 under dom 3åren jag haft dom! Bara för att en person har lite otur då jävlar ska alla hata 3..? 3 är fan så mkt bättre än alla andra bolag som finns! Är du tex 3 kund kommer du fram till kundtjänst på 1 minut... Lycka till o göra de nån annanstans! Tycker också de låter sjukt de dom har gjort mot dig så jag står inte bakom dig så du vet! Hade varit minst lika förbannad själv!cool

Senast redigerat av golfarn_nr1 (9 juli 2007)

Tycker du att din chef är dum? De är kanske därför du har ett jobb...
Saab 9-3 SS "BSR" (2004)
Founder
9 juli 2007 · 1 414 Inlägg

golfarn_nr1 skrev:
Har aldrig haft några problem med 3 under dom 3åren jag haft dom! Bara för att en person har lite otur då jävlar ska alla hata 3..? 3 är fan så mkt bättre än alla andra bolag som finns! Är du tex 3 kund kommer du fram till kundtjänst på 1 minut... Lycka till o göra de nån annanstans! Tycker också de låter sjukt de dom har gjort mot dig så jag står inte bakom dig så du vet! Hade varit minst lika förbannad själv!cool

Jag har allt suttit i telefonkö till 3's kundtjänst i minst 40 min flera gånger... det beror på vilken tid på dygnet man ringer...

Själv är jag annars mycket nöjd med 3... har alltid funkat bra, men det här va verkligen en kniv i ryggen och att dom inte ens bryr sig om att hjälpa till även fast dom satt mig i en helt omöjlig situation...

in any case, knowledge is generally a useful thing in its own right ...
- www.bmwb.se
golfarn_nr1 LicensRörSvetsare
9 juli 2007 · 1 290 Inlägg

Founder skrev:

golfarn_nr1 skrev:
Har aldrig haft några problem med 3 under dom 3åren jag haft dom! Bara för att en person har lite otur då jävlar ska alla hata 3..? 3 är fan så mkt bättre än alla andra bolag som finns! Är du tex 3 kund kommer du fram till kundtjänst på 1 minut... Lycka till o göra de nån annanstans! Tycker också de låter sjukt de dom har gjort mot dig så jag står inte bakom dig så du vet! Hade varit minst lika förbannad själv!cool

Jag har allt suttit i telefonkö till 3's kundtjänst i minst 40 min flera gånger... det beror på vilken tid på dygnet man ringer...

Själv är jag annars mycket nöjd med 3... har alltid funkat bra, men det här va verkligen en kniv i ryggen och att dom inte ens bryr sig om att hjälpa till även fast dom satt mig i en helt omöjlig situation...

Konstigt.... Jag kommer alltid fram direkt vilken tid på dygnet jag än ringer...

Tycker du att din chef är dum? De är kanske därför du har ett jobb...
Saab 9-3 SS "BSR" (2004)
loffe007
9 juli 2007 · 905 Inlägg

aftonbladet.se kontakta dom, får du dom att lyssna så blir det nog fart i arslet hos tre att hjälpa dig.

HOLLELLE
9 juli 2007 · 409 Inlägg

gå till media direkt!

TRYIT Teddan
9 juli 2007 · 2 495 Inlägg

helt sjukt ju ... reser oxå mycket i mitt jobb och har  höga telefon räkningar.

skulle det spärras pga för hög räkning skulle jag bli skogstokig, hur f*n tänker dom egentligen.
verkar som ett företag som bara vill ha snorungar som ringer för några hundralappar.

www.byebyepolizei.se, för dig som gillar snabba bilar
BMW 118d "miljöbilen" (2009)
Subaru Impreza Wrx "Isbilen" (2001)
mannen666666 preem pump
9 juli 2007 · 836 Inlägg

kolla så att det där veerkligen stämmer
det har varit fel på både min och sambons teleräkningar flertalet gånger... å sen när man kommer på dom så bara harklar dom sig och säger oj då det va visst fel här får du 300 fria minuter och 300 fria sms i 60 dagar

wrooooom.ptshhhhhhhhhhhiiiiiiiiiii
Saab 9-3 SC "sketen fattigt stylad Saab" (2006)
_Orb_ MiKeY
9 juli 2007 · 85 Inlägg

Fan det är ju så jag blir arg. vilket jävla skit. hoppas det löser sig me jobbet iaf..
Mvh Robert,,

Grabber Dagdrömmare
9 juli 2007 · 2 836 Inlägg

Snacka om service... Updrag granskning nästa? Eller vad det heter?

Har Tele2/Comviq, ringde för 4-5000kr på en månad o inga problem förutom hållen i plånkan wink

BMW 318dT "Blöjexpressen" (2011)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang