Blinka så blir det grönt!

jimse
28 september 2005 · 39 Inlägg

Alltså jag ser ofta folks som blinkar på trafikljusena då dom tror att det hjälper så det blir grönt..skrattar högljutt varje gång jag ser folk som gör det. Jag menar jag har en kompis som tror så mycket på det att han vill slå vad om att han har rätt. Hoppas ingen här inne tror på detta.

Martin83 Kadett Freak
28 september 2005 · 129 Inlägg

klart det inte hjälper att blinka på trafikljus..sveriges flesta trafikljus regleras ju med sensorer i marken om jag inte har helt fel smile

Kadett GSi 16v
Angie99
28 september 2005 · 26 Inlägg

Det funkar på de trafikljus där det sitter 3 hål på stolpen. Det finns väl kvar på vissa ställen. Det är till för att det ska slå om när ett utryckningsfordon kommer. Alltså måste man blinka en bra bit innan och ganska snabbt. Funkar!

olagbg OLAGBG
28 september 2005 · 596 Inlägg

japp detta funkar i stort sett hela göteborg iallafall, polaren är brandman

OLAGBG
VOLVO
Allan-Micheal || Allan-Micheal ||
28 september 2005 · 8 Inlägg

Jasså detta visste jag inte om, ska testa om det funkar här i sthlm men ja tror inte det iaf ...

|| Allan-Micheal ||
Germax
28 september 2005 · 12 086 Inlägg

Ja, det funkar för mig med. Inte alla lysen men vissa. Känns lite nördigt att blinka på rödljus men är man själv kan man ju dra till på spaken. De gånger jag blinkar är på kvällarna då jag kommer in med en hastighet långt över skyltat och då gör att lysena inte reagerar snabbt nog!smile Men blinkar man slår dom om kvickt!smile

Martin83 Kadett Freak
28 september 2005 · 129 Inlägg

har aldrig vart med om någon som gjort det i sthlm iaf

Kadett GSi 16v
parayaCar
28 september 2005 · 424 Inlägg

Hej de går o göra så här i umeå också. Bra när man de e mitt i natten och man inte ids vänta på att marksensorerna (eller va de nu är) ska upptäcka en.

på dagen lär de knappast fungera, men då äre ju mer trafik också....

/paya

**// Toyota \\**
dalmasens
28 september 2005 ·

hehe Fränt. måste prövas haha

NIzmO Ollikkala Racing
28 september 2005 · 1 724 Inlägg

Vad jag har förstått det så är det vanligare med ljussensor än marksensorer men jag kan ju givetvis ha fel.

Här i Norrköping så funkar det rätt bra att blinka på natten, jag gör det inte särskillt ofta men det händer.

Senast redigerat av NIzmO (28 september 2005)

- Time Attack -
parayaCar
28 september 2005 · 424 Inlägg

okej men ljussensorerna kan ju itne funka helt hundra mitt på ljusa dan tycker man tongue

**// Toyota \\**
Angie99
29 september 2005 · 26 Inlägg

Leta efter de tre hålen... smile

Sagge_AM
29 september 2005 ·

Men tänk om nån skulle tejpa för hålen elle nåt sånt vad händer då ??

Senast redigerat av Sagge_AM (29 september 2005)

Smoke
29 september 2005 · 692 Inlägg

Funkar i Härnösand också smile

parayaCar
29 september 2005 · 424 Inlägg

hmm jag har inte sett några tre hål på dom trafikljus jag menar, men dom kan ju va svår att se. (syftar på trafikljusen vid klockarbäcken på vännäsvägen utanför umeå för er som bor här)

**// Toyota \\**
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang