18 juli 2007
Trådstartare
Nu har det gått lång tid, men efter flera turer kommer det bli en 9-5 Aero. Provkört den ett par gånger och känner att det är en bil jag vill ha. Tycker priserna är sådär på nätet men har förhandlat till mig en 00as aero nu till 70 000, 18 000 mil med servicebok till 14 000 mil. Om den är fin (har inte vart och kollat än) tycker ni jag ska ta den då? Den har vanliga utrustningen inklusive skininredning. Då gäller ju inte motorgarantin när servicen upphör vid 14 000 :S.
Har en 01a men får enbart ner den till 100 000:-, den är dock en fullstämplad 13 000 milare med det vanliga bytt på. Kamkedja, balanskedja, drev, spännrullar vattenpump, tändkasett, allt bytt på garanti och det är 2 års motorgaranti kvar på bilen.
Det känns som alternativ 2 är bättre, men kostar trots allt 30 000 mer. Båda bilarna är lika i utrustning och har vinterdäck men bil nr 2 har även 17" fina fälgar, inte orgial aero fälgar.
Maxbudget är 100 000:-, men vill gärna ha lite pengar över också, alltid bra med en buffert. Skulle det bli bil nr 1 så blir det nya sommarfälgar med däck för ca 13-14 000, lämnar då 16 000:- över.
Vad tycker ni?
Vet ni någon bra säljare eller anonns på en aero så pm:a mig i så fall, eller skirv här.
Vinterdäck är ett krav, dubbade,eller så skall det vara prutmån. Är ju sjukt dyrt med vinterdäck. Fungerande ac, körbart skick, inga motorfel om den inte sjukt billig då så man kan laga själv.
Tacksam för svar
-