2589
Sök

Lindgren_ ´s vectra projekt.

2 644 Inlägg
11 mars 2008
Trådstartare
Fallan skrev:
peking_86 skrev:
Fallan skrev:
Kalasfint..
Hur löser du övergång mellan breddare o spoilers?  Plastar du ihop eller?

du måste lägg upp mera bilder

Hm? roll

Lindgren_ skrev:
Nej nej nej.. Bilfan kommer bli så låg så kommer skrapa i som fan så måste ha så jag kan ta bort alla kjolar så blir skarvar överallt smile

Ok, ja det kan ju vara en idé.. eller så låter man bli o sänka den så mkt. tongue wink Nä men då vet jag..
Fortsätt jubbe, ja menar jobba.. roll

Hehe nae låg ska den bli det lovar jag smile det är cooolt smile dock blire vell att lacka om fronten varranan vecka smile men det är sånt man får ta , ska man ligga på topp så!

Johan Lindgren

2 644 Inlägg
11 mars 2008
Trådstartare
R_Carlsson skrev:
hehe , ska börja att hjälpa till mera i garaget mid dig Lindgren så att bilen snart blir klar big_smile ,det va väll till lovets slut som den ska bli klar för lack wink eller va sa vi ??? tongue

Hehe okej låter bra skönt med hjälp!

haha man kan ju alltid drömma smile men på lovet ska det slitas som faaaan i garaget smile

Johan Lindgren

4 670 Inlägg
12 mars 2008
När har du räknat med o bli klar då

2 644 Inlägg
12 mars 2008
Trådstartare
mickius skrev:
När har du räknat med o bli klar då

Inte riktigt bestämmt mig än men jag har ett deadline datum på g för exteriören wink

Johan Lindgren

2 644 Inlägg
13 mars 2008
Trådstartare
Fick hem färgen idag smile

Grundlack, sen själva lacken som vart volvos ocean blue smile

Sen här en bild på lite av klarlacken wink
http://www.saab4fun.com/upload/uppladd/14520p3130024.JPG

Sen klarlack utan glitter smile

Jag tror det blir skitsnyggt smile

Johan Lindgren

El- och Instrumenttekniker
2 933 Inlägg
13 mars 2008
Porrig kommer den bli smile

240n Goes Inzane!!?PROJEKTTRÅDEN
Volvo V70n 2,4t + BSR STEG 1 = VÄNSTERTRAFIK

2 644 Inlägg
13 mars 2008
Trådstartare
dj_aggwa skrev:
Porrig kommer den bli smile

Tack!

Johan Lindgren

2 644 Inlägg
14 mars 2008
Trådstartare
Jag har ett litet problem.. eller jävligt stort faktiskt..

Det är såhär att jag får under en cola burk under fronten.. och får nästan in den i hjulhuset skiljer typ 1 cm.. Och jag vill ha skärmkanten slicka däcket.. men då kommer fronten slicka backen så att inte ens trottoarkanten går att komma över.. och jag totalvägrar att ha den hög i hjulhusen..

VA FAN SKA JAG GÖRA ?

Luftfjädring osv är inte att tänka på..

Johan Lindgren

Calibra Is The Shit!
662 Inlägg
15 mars 2008
Sänka skärmarna? Om du fattar hur jag menar... Du bygger ju om så mkt annat på bilen så varför inte bygga om dom?

/// SyyHn

2 644 Inlägg
15 mars 2008
Trådstartare
Syyhn skrev:
Sänka skärmarna? Om du fattar hur jag menar... Du bygger ju om så mkt annat på bilen så varför inte bygga om dom?

vi tar det på msn..

Johan Lindgren

2 644 Inlägg
15 mars 2008
Trådstartare
Fy fan jag blir så trött på mig själv att jag inte tänkte på skiten innan..

Luftfjädring eller bygga om skärmarna är vell det ända..

Bygga om skärmarna = aldrig i livet..

Luftfjädring = dom pengarna finns inte och lär inte gå att få spons på och man kan ju inte direkt göra som kooz lägga ut så folk skickar sms och då sponsrar dom med pengar haha..

Nu för det går skit så börjar jag tröttna så lär inte hända nått med bilen i helgen..

Johan Lindgren

230 Inlägg
15 mars 2008
Fasen så bra det här blir då,
Snyggt färgval. Ocean blue är dö nice, hade det själv på trucken. Synd bara att den är så vanlig

Kämpa på (Y)

2 644 Inlägg
15 mars 2008
Trådstartare
henkaae skrev:
Fasen så bra det här blir då,
Snyggt färgval. Ocean blue är dö nice, hade det själv på trucken. Synd bara att den är så vanlig

Kämpa på (Y)

Tack tack..

Johan Lindgren

2 644 Inlägg
15 mars 2008
Trådstartare
Nu har det blivit massa korta stunder i garaget och då orkar jag inte göra små uppdateringar så blir en större nu med massa små skit smile

har hållt på med breddarna fram och slipat och spacklat man ser inte så bra på bilden.. (fronten sitter inte som den ska därför inte breddarna på skärmarna och fronten går ihop som dom ska)
http://www.saab4fun.com/upload/uppladd/30782P3150023a.JPG

Sen har jag slipat och spacklat på breddarn höger bak..
http://www.saab4fun.com/upload/uppladd/18079P3150029a.JPG

Här är även en bild på breddarn på bakspoilern..
http://www.saab4fun.com/upload/uppladd/13292P3150031a.JPG

Och har börjat lägga igen det som gick in på bakspoilern som jag inte har en aning om vad fan det är till..
http://www.saab4fun.com/upload/uppladd/13237P3150033a.JPG

Sen har jag slipat klart huvförlängarn och fixxat.. sen har det blivit stenskott på huven så var ltie små rost prickar så det har jag blästrat och spacklat och slipat ner nu.. ni ser prickar och skit på huven på den här bilden..
http://www.saab4fun.com/upload/uppladd/5334P3150034a.JPG

Allt för idag.. nu är det en vecka i skolan sen är det lov då jävlar så ska jag slipa som en gris..

Trodde jag skulle tröttna på skiten nu när det blir massa krångel med fronten men jag kapar av 5 cm på den tror jag och sänker lagom så slipper jag lacka om fronten varje gång jag vart ute och åkt iaf..

Johan Lindgren

Bilplåtslagare
70 Inlägg
15 mars 2008
Du e grymt flitig.. synd bara det där med fronten o hjulhusen.. vettefasen va man kan göra.. förstår att du inte vill sänka skärmarna.. o fronten e ju jobbig att få högre! men jag hoppas du löser det!! och det vet jag att du kommer göra!

2 644 Inlägg
16 mars 2008
Trådstartare
Hallblad skrev:
fint bygge, ska bli kul o se färdiga resultatet!

hehe tack!

Johan Lindgren

2 644 Inlägg
16 mars 2008
Trådstartare
ST3N skrev:
Du e grymt flitig.. synd bara det där med fronten o hjulhusen.. vettefasen va man kan göra.. förstår att du inte vill sänka skärmarna.. o fronten e ju jobbig att få högre! men jag hoppas du löser det!! och det vet jag att du kommer göra!

Tack!

Kommer göra så att fronten blir 5 cm högre och sänka lagom.. tongue

Johan Lindgren

Calibra Is The Shit!
662 Inlägg
16 mars 2008
Hmm jaa du kan nog göra några ändringar på fronten utan att de syns så mkt... Jag menar kapa o så tongue

/// SyyHn

2 644 Inlägg
16 mars 2008
Trådstartare
Syyhn skrev:
Hmm jaa du kan nog göra några ändringar på fronten utan att de syns så mkt... Jag menar kapa o så tongue

Japp blir det smile Bara typ sätta en silvertejp sen kapar jag över tejpen och under sen sätta ihop skiten med mega dunder limmet jag har sen plasta på insidan och spackla på utsidan smile

Johan Lindgren

Sök