Turboladdad 240 intercooler

AspeliN
20 april 2008 · 65 Inlägg

TobbeTT skrev:

Pronaxen skrev:
Ah okej. Jadu, det blev ju desto mindre då hmm

Kan det göra någon skillnad att det är bytt pump till elpumpen så att det blir betydligt bättre bränsleflöde?

Är det inte elektrisk pump orginal på 240turbo? och nej som sagt är ingen lmm på 240 det sköts mekaniskt på 240 iom du har ett mekaniskt sprut K jetronic och bara bra om du har dump på den för då sparar du turbon smile

b21at är vell förgasare?

Volvo 244 TIC
Mack Forum- och sitemoderator
29 april 2008 · 26 155 Inlägg

AspeliN skrev:

TobbeTT skrev:

Pronaxen skrev:
Ah okej. Jadu, det blev ju desto mindre då hmm

Kan det göra någon skillnad att det är bytt pump till elpumpen så att det blir betydligt bättre bränsleflöde?

Är det inte elektrisk pump orginal på 240turbo? och nej som sagt är ingen lmm på 240 det sköts mekaniskt på 240 iom du har ett mekaniskt sprut K jetronic och bara bra om du har dump på den för då sparar du turbon smile

b21at är vell förgasare?

Eh ja..alltså från förgasare till insprut var frågan.

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Sitemoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Volvo 244 GLT "Good ol Bastard" (1983)
Volvo V60 D4 AWD "Rymdskeppet" (2014)
Mazda 323 1.4 "Emanuel" (1979)
mr240
6 maj 2008 · 136 Inlägg

Pronaxen skrev:
Ok. Var det en IC det med? Tänkte om det gör någon skillnad. Iaf, farsan hade en polare som påstod att den nog skulle klara 1.2 bar? För mig låter det som en 200 metersrepa sen är det över...

jag ladda med min 240 ic 1.2 men den spika riktigt ordentligt. så inte mer än 1kg jag körde 0,9 sen och jag nöjde mig med det..

man måste våga satsa för att kunna vinna
Volvo V70 fas2 "Fasen" (2008)
BBAD Utbildad hobbymekare
6 maj 2008 · 1 125 Inlägg

laddade mera än 1 bar i min å de funkade fin fint, körde ifs inte med orginal toppackning

men  med orginal IC så ska man inte ladda mer än 1 bar pga att luften inte hinner kylas ner tillräckligt

Volvo 855 GLE "Low and Green" (1993)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang