9271
Sök

tändning b230a

2 Inlägg
2 oktober 2005
Trådstartare
Hej!

NÅn som ser mitt inlägg?
jag har problem med min volvo, det är en 745  86-
Den vill inte tända!?

Det var så att jag skulle köra in den i garaget och då gick den bra en stund, sedan så stannade den..

sedan testa jag att starta den igen men efter några sekunder fog den åter...

Sedan ville den bara tända  när man körde den på startmotorn...

Sedan slutade den även tända då man körde startmotorn..

Skulle uppskatta hjälp // roy

10 287 Inlägg
3 oktober 2005
Det finns i princip två anledningar till att en  bil inte startar. Brist på soppa eller ingen gnista.
Kolla gnista respektive om den får soppa. Berätta resultatet så kan vi hjälpa bättre.

Mvh
Göran

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI

Avstängd
257 Inlägg
3 oktober 2005
samma problem med min förra. bytte tändmodulen. köpte en ny på biltema för jag ville inte lägga ut så mööd på bilen å sen funkade den bra

Garaget.org suger balle. Zatzy är de enda rätta

2 Inlägg
4 oktober 2005
Trådstartare
ok, en annan konstig sak är den att tankmätaren visar halft... men jag undrar om det inte e fel på den eftersom den är elektronisk, för hastighetsmätaren ökade upp till ca 60 när man varvade på när man stod stilla förut då den gick. så kanske e det tomt i tanken fast den visar halv tank?

Mr White
1 072 Inlägg
5 oktober 2005
Säkerligen jordfel i mätaren...Mycke vanligt fel på 740.

8 Inlägg
5 oktober 2005
e det förgasare
eller insprut ///Jonte

..::Ride it like you stole it::..

Avstängd
257 Inlägg
6 oktober 2005
när modulen gick på min bil så flippade mätarna ut sen efter max 10min så tvärdog bilen. fattade itne vad det var. trodde först att det var nått allvarligt elfel någonstans iåmed att mätarna blev fuckade sig. men eftersom varvräknaren går via tändsystemet så var de inte så konstigt att de blev konstiga värden. modulen skickade ju inte ut riktiga signaler te varvräknaren. de med tankmätaren & hastighetsmätaren är standardfel på 740. kolla anslutningarna av kablarna som går ner i tanken om du vil kan du även ta upp tankarmaturen å kolla den så att det inte har börjat oxidera i givaren. om man kör med lite bensin för de mesta så kan de hända att det blir oxid på den pga. kondensvatten. men troligast så är det kabel anslutningen...

Garaget.org suger balle. Zatzy är de enda rätta

84 Inlägg
4 mars 2008
vad händer om man sätter dig en tändmodul från en b230e till en b230a?

// Tim

Sök