2155
Sök

förlorat så mycket pengar någongång?

17 Inlägg
26 juli 2007
Trådstartare
Jag köpte nygligen köpt en bmw 320i 93:a. den var sänkt, hade grymt kjolpaket, fina fälgar och m3 speglar och hade runt 180 hk. Var ute och körde och fick vattenplaning varvid jag rejält krockade och bilens högra framsida och bakre höger och vänstra sida förstördes. Ramen blev så jla sne att det bara var att slänga allt! Tyvärr hade jag bara halvförsäkring och fick inte ut ett öre - runt 27 000(som bilen kostade) blev jag av med bara så där... hade den i drygt två veckor

bilen skrotades och ja behöll inte ett skit av den, inte ens steron då ja bara ville bli av med den... någon som klan dela med sig en snyft snyft text så att jag åtminstånde kan tänka: "aja det har hänt fler än mig..."

gör ni inte det kommer ja gråta mig gammal (har sedan krachen och förlusten av bilen gråtit mig från 24 år till 45) !sad

ps: Fråga inte varför ja bara hade halvförsäkring.. jag HAR lärt mig en läxa. ds

LicensRörSvetsare
1 290 Inlägg
26 juli 2007
tharealezt skrev:
Jag köpte nygligen köpt en bmw 320i 93:a. den var sänkt, hade grymt kjolpaket, fina fälgar och m3 speglar och hade runt 180 hk. Var ute och körde och fick vattenplaning varvid jag rejält krockade och bilens högra framsida och bakre höger och vänstra sida förstördes. Ramen blev så jla sne att det bara var att slänga allt! Tyvärr hade jag bara halvförsäkring och fick inte ut ett öre - runt 27 000(som bilen kostade) blev jag av med bara så där... hade den i drygt två veckor

bilen skrotades och ja behöll inte ett skit av den, inte ens steron då ja bara ville bli av med den... någon som klan dela med sig en snyft snyft text så att jag åtminstånde kan tänka: "aja det har hänt fler än mig..."

gör ni inte det kommer ja gråta mig gammal (har sedan krachen och förlusten av bilen gråtit mig från 24 år till 45) !sad

ps: Fråga inte varför ja bara hade halvförsäkring.. jag HAR lärt mig en läxa. ds

Inte så kul.... Hur fort körde du????

Tycker du att din chef är dum? De är kanske därför du har ett jobb...

Bobo
26 juli 2007
Inte i en olycka på det sättet, men blev blåst vid ett köp av bil för ett par år sedan.

Började med reparationer av bilen på 35.000:- sedan fick jag ca 40.000:- mindre för den när jag sålde den plus att jag fixat styling, lack, vinge, nya däck, larm och annat för ca 20.000:- hade den inte ens i ett år, visade sig att den inte var helt ok när jag i min tur sålde den så jag fick betala ytterligare 6000:- till killen som köpte den. Det svider än. Så löst räknat runt 100.000:- på ca 10 månader

17 Inlägg
26 juli 2007
Trådstartare
golfarn_nr1 skrev:
tharealezt skrev:

Inte så kul.... Hur fort körde du????

inte särklit fort. ca 60...men... det var i en sväng och ja fick reda på senare att det var betonggolv som skulle byggas om. Galen chock man fick efter att ha stigit ut och tittat på bilen, kändes som en dröm:(

17 Inlägg
26 juli 2007
Trådstartare
Bobo skrev:
Inte i en olycka på det sättet, men blev blåst vid ett köp av bil för ett par år sedan.

Började med reparationer av bilen på 35.000:- sedan fick jag ca 40.000:- mindre för den när jag sålde den plus att jag fixat styling, lack, vinge, nya däck, larm och annat för ca 20.000:- hade den inte ens i ett år, visade sig att den inte var helt ok när jag i min tur sålde den så jag fick betala ytterligare 6000:- till killen som köpte den. Det svider än. Så löst räknat runt 100.000:- på ca 10 månader

Aj då, nåja. What dosent kill me make me stronger.. hur man nu ska applicera tesen detta ämmne:/

1 741 Inlägg
26 juli 2007
phtja.. jag plockade en stolpe när jag var påväg hem från tjejen för att byta till vinterdäck.. hade bara halv då åxå men var bara att laga :-/ bytte till trafik efter det... när det var lagat blev jag påkörd av en tysk.

som tur var var det hans fel men fick köra runt i en krocked bil hela sommaren.

inte lika allvarligt som ditt men det är bara ta nya tag.

When it feels like you have full control!
You are not driving fast enough!

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=69250 <-- Min projekttråd.

Kockafan
224 Inlägg
26 juli 2007
så här går det när man har hel försäkring.. körde i diket pga is i kurvan.. helakjolpaket trasigt, stenskott i dörrar, blinkers, ic, mm mm lämna in den 200 meter därifrån fick tillbaka den 27 dagar senare, jag fick betala 4000 självrisk sen fick jag tillbaka 100 kr per dag så jag betala bara 300.. men jag blev inte nöjd så jag väntar på nytt paket från speedparts väntat 1 5 månader på de, så jag har fått köra runt med en trasig bil hela sommaren..

Kocken

DFFL
9 020 Inlägg
26 juli 2007
Trodde att jag skulle gå back 27500 för min lilla fenderbender för 3 veckor sedan, men nu verkar det som att försäkringsbolaget går med på att de gjort fel och betalar big_smile

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

2 594 Inlägg
26 juli 2007
krockade me en älg hade bara halvförsäkring me men som tur va kunde jag laga det skjälv va tvungen att byta front tur de va volvo så jag kunde hitta billiga reservdelar

Proljece?
1 464 Inlägg
26 juli 2007
Jo vid sådana här tillfälen kräver det att man har en hyffsat vanlig bil så man kan hitta delarna nått så när billigt tyvärr så har man inte som 18åring råd med helförsäkring på bilen.

Volvo duger till å plocka potatis och skörda med.
Ta bort parabolen på skuffen om du vill slippa alla fåglar!

DFFL
9 020 Inlägg
26 juli 2007
haxer skrev:
Jo vid sådana här tillfälen kräver det att man har en hyffsat vanlig bil så man kan hitta delarna nått så när billigt tyvärr så har man inte som 18åring råd med helförsäkring på bilen.

:-O Vad kostar din bil att helförsäkra?

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

183 Inlägg
26 juli 2007
Jag fick visserligen tillbaka pengar för min olycka, gick back 5000-6000 ungefär.

Hade haft bilen (Honda CRX Vtec), som var min förstabil, i typ 2 veckor när jag fick punktering på motorvägen och voltade av den... ingenting kvar av bilen =/
Vi som satt i bilen hade rejäl änglavakt då man av att döma på hur bilen såg ut efteråt kan tro att alla omkom. Men vi klarade oss nästan helt oskadda.

Iaf, var inte så lätt att handskas med det psykiskt, hade redan fäst mig vid bilen och hade jättekul med den sålänge det varade.

Avstängd
1 266 Inlägg
26 juli 2007
Min bror slår nog fan allt, köpte en 740 gle för 20.000, och köpte till massa styling till den..han bytte även motor iden, till en turbo...han la ut ungefär 50-60.000 på den.. men sen så skulle den besiktas men det går ju inte med en turbo i en gle som ni vet..så han sålde hela bilen för hela 3000kr (han behöll fälgarna, kjolpaketet) big_smile

Volvo 740 Tic - 1986 - B230et 531topp - 19.000km
Nej det är inte jag på bilden

El- och Instrumenttekniker
2 933 Inlägg
26 juli 2007
TheFinnishFlash skrev:
Min bror slår nog fan allt, köpte en 740 gle för 20.000, och köpte till massa styling till den..han bytte även motor iden, till en turbo...han la ut ungefär 50-60.000 på den.. men sen så skulle den besiktas men det går ju inte med en turbo i en gle som ni vet..så han sålde hela bilen för hela 3000kr (han behöll fälgarna, kjolpaketet) big_smile

HAHA.. måste vara dummare än tåget OCH rälsen ihop big_smile

240n Goes Inzane!!?PROJEKTTRÅDEN
Volvo V70n 2,4t + BSR STEG 1 = VÄNSTERTRAFIK

Avstängd
1 266 Inlägg
26 juli 2007
dj_aggwa skrev:
TheFinnishFlash skrev:

HAHA.. måste vara dummare än tåget OCH rälsen ihop big_smile

hehe smile)

Volvo 740 Tic - 1986 - B230et 531topp - 19.000km
Nej det är inte jag på bilden

542 Inlägg
26 juli 2007
köpte en bil för 10000kr (gammal) gick som en klocka när jag provkörde och allt fungerade.
när jag skulle köra hem den så rasade motorn på bilen pang bom tvär stopp.
köpte en begangnad motor för  2000kr bytte och den gick bra, 2 månader senare så rasade den motorn med. slutade med att jag skrotade bilen fick bara 1500kr för den.

ska tilläga att det är myket pengar för min som är x-student utan jobb
Senast redigerat av mazdalover (26 juli 2007)

Bry mindre, varva mer
5 753 Inlägg
26 juli 2007
förlorade 15.000kr på min epa som man hade när man var i den åldern.. köpte den för 20.000kr kostade på den 10.000kr och sålden den för 15.000kr och det var ju mkt pengar för en annan som studerade och hade bara studiebidraget då... men på bilar har man inte förlorat så mkt, då man inte har affärat eller kvaddat nå bilar just

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!

17 Inlägg
27 juli 2007
Trådstartare
det är just det, jag är student och hade sparat ihop ca 15 000 för att sedan låna 7-8000 av morsan. köpte bilen och kvaddar den och får noll för den, nu bor den för alltid i skroten. Precis som en tidigare antydde hade jag verkligen änglavakt. Men det känns rejält rent psykiskt, ja kunde lika gärna köpa happymeal för de pengarna och lägga upp dom som mitt namn i något stort åkerfält. men inte ens det nöjet fick jag unna mig. den natten, då jag tvingade mig själv till sömn var svår.... ska komma ihåg denna snyft historia och berätta för mina barn barn i framtiden (men då överdriva rejält så klart).

hur som hehlst det lättar lite när man ser att även andra kastat pengarna i sjön... och varit studenter:D

klockrent´the finnishflash

Utanlem
895 Inlägg
27 juli 2007
haxer skrev:

helförsäkra en polo... låter verkligen dyrt tongue

82 Inlägg
30 juli 2007
TheFinnishFlash skrev:

han borde väl kunnat regga om den som en 740 turbo?

Sök