Tredje Kuggningen

mff
26 juli 2007 · 8 Inlägg

Kuggade för 3e gången igår på uppkörningen:(. Det var den lättaste uppkörningen av mina 3 och jag kuggar ändå, är för dålig i utfart på motorväg och dålig i rondell. Körde precis innan en lektion med trafikskolan(kör bara i trafikskola, har ej möjlighet att köra privat)och då gick det rätt bra och inget fel, men direkt när det handlar om uppkörning så går allt åt helvete.

Vad tycker ni är bäst att göra? Ta nån till lektion och hoppas att trafikskolan ger en en ny tid eller kanske köra upp som privatist?

Och hur fan ska man göra med psyket under en uppkörning? speciellt om man redan har kuggat 3 gånger, det blir inte lättare av det precis.

haxer Proljece?
26 juli 2007 · 1 464 Inlägg

Jag kuggade 1a gången har min andra den 9augusti enda anledningen att jag kuggade på min första var att jag fick verbalt hjärnsläpp blinkade höger svängde vänster i prinsip parkerade på fel ruta "infart"

Volvo duger till å plocka potatis och skörda med.
Ta bort parabolen på skuffen om du vill slippa alla fåglar!
fordelvis Ford Racing
26 juli 2007 · 479 Inlägg

Klarade mitt på Första nyligen...
Är du så Nervös så du gör fel????

Var inte ett dugg Nervös Konstigt nog :S

Hur många lektioner har du tagit???

Ja Just!
mff
26 juli 2007 · 8 Inlägg

fordelvis skrev:
Klarade mitt på Första nyligen...
Är du så Nervös så du gör fel????

Var inte ett dugg Nervös Konstigt nog :S

Hur många lektioner har du tagit???

Det känns som att det är därför jag gör felen. Tänker hela tiden "gör inte nåt fel gör inte nåt fel gör inte nåt fel" och så kommer det första felet och sen efter det går det åt helevete.

Har tagit 30 lektioner, 10 av de är 35minuterslektioner, och de hardragits ut på en rätt lång tid, började köra i slutet av november. Och dessa lektioner är de enda gångerna jag har möjlighet att köra..

FireTraXX DFFL
26 juli 2007 · 9 020 Inlägg

Får man fråga varför du inte har möjlighet att övningsköra privat?

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.
mellowd Drop Shop
26 juli 2007 · 926 Inlägg

kör inte upp som privatist, de är ännu hårdare då.
försök få två lektioner efter varandra och en uppkörning direkt efter.

och försök se uppkörningen som vilken lektion som helst så ska det nog gå.
nervositeten förstör mycket.

Android
26 juli 2007 · 892 Inlägg

mff skrev:
Det känns som att det är därför jag gör felen. Tänker hela tiden "gör inte nåt fel gör inte nåt fel gör inte nåt fel" och så kommer det första felet och sen efter det går det åt helevete.

Där gör du fel. roll

Tänk inte så! När jag skulle köra up var jag SJUKT nervös. Är rätt duktig på att bli det...kunde inte sova på natten. Hur som helst så försökte jag låta bli att tänka så mycket utan fokuserade bara på att köra, och jag klarade det på första försöket fastän jag gjorde lite fel här och där. Ett fel måste inte innebära att du kuggar, de flesta kontrollanter förväntar sig du gör nått fel här och var, utan fortsätt bara köra och skit i det. Du är inte underkänd förän de säger att du är det... smile

"Nä det här suger. Farväl grymma värld! Nu raderar jag kontot." *dramatiskt musklick* - Sandman
Min projekt tråd
mff
26 juli 2007 · 8 Inlägg

FireTraXX: Har ej möjlighet att köra med föräldrarna och de jag känner i närheten har inte haft körkort mer än i fem år så då ryker de möjligheterna tyvärr.

mellowd: Nä ska inte ta och köra upp privat faktiskt, verkar mycket bättre att köra med trafikskola. Hoppas bara det inte dröjer så mycket tills nästa tillfälle bara.

Android: Hehe mm jag förstår att det är heeelt fel att tänka så och jag har försökt att se till att tänka annorlunda men det är så sjukt svårt. Frågade han som hade uppkörningen om han hade gett mig kortet om jag inte hade gjort nåt av felen och han sa att det är helheten som bedöms så kanske nåt litet fel här och där är bättre än ett megafel.

HOLLELLE
26 juli 2007 · 409 Inlägg

sluta tänk på att det är en uppkörning. ta det som det kommer och kuggar du är det väl inte hela världen? jag kuggade första gången (körde i 95 på motorväg när det var snöblandat regn så tänkte "anpassa" hastigheten).

andra gången jag körde upp gjorde jag en jättetabbe. låg i accelerationsfältet och hade en långtradare med massa bilar bakom den jämte mig. sträckan började ta slut och jag tvekade för länge så när jag väl bestämde mig för att hinna ut före lastbilen var det plattan i mattan som gällde. 100km/h på 70km/h-väg kändes inte så jävla gött just då. svor lite och sedan släppte nervositeten. bara körde så man kunde komma hem och lipa. akta min förvåning när han sa att jag agerade helt rätt när jag tryckte plattan i mattan.

så mitt tips är att kör inte upp privat och försök skita i om du klarar det eller inte. ta det som en helt vanlig lektion. lycka till!

NissanMotorsport
26 juli 2007 ·

tänk inte så mycke, sitt och snacka me personen du har breve dig, luta dig bakåt, tänk att du ska skjutsa han till en fest? big_smile

_Glenne_ Bry mindre, varva mer
26 juli 2007 · 5 753 Inlägg

är det för att du är nervös du gör bort dig??


jag kuggade min första uppkörning pga att jag fick en riktigt sur gubbe så jag var skit nervös... men andra gången fick jag en jävligt sjysst kille så då var jag inte ett dugg nervös och klarade det galant utan några som hellst fel.... så mitt råd är att försöka vara förberedd så du inte blir så nervös smile

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!
BMW 535iM E28 "Imolarot II" (1986)
e55boy
26 juli 2007 · 164 Inlägg

Ett bra tips är, tycker iaf jag, att OM du gör något fel, som du direkt märker att du gjorde. Berätta för honom att du är medveten om att du gjorde fel. Då kanske han inte tänker att du gjorde fel, utan att ens veta om det. Om du förstår va ja menar smile.

'tips från coachen: Kör du på någon, säg inte till honom "jag vet, jag gjorde fel"..för de kommer inte hjälpa wink

Arguing with someone on the internet is like beeing in the special olympics.
Even if you win, you are still retarded
mff
26 juli 2007 · 8 Inlägg

_Glenne_: Jepp, exakt jag blir för nervös och börjar tänka helt negativt och ett misstag leder till ett annat sad.

e55boy: Jag gjorde det förra gången och det hjälpte tyvärr ändå inte.

E30Tompa Rörpulare
26 juli 2007 · 1 453 Inlägg

mellowd skrev:
kör inte upp som privatist, de är ännu hårdare då.
försök få två lektioner efter varandra och en uppkörning direkt efter.

och försök se uppkörningen som vilken lektion som helst så ska det nog gå.
nervositeten förstör mycket.

Ja körde upp privat... och vi känner till och med en som jobbar me både lektioner och uppkörningar och han säger att dom fan inte gör nån sär behandling.. och de var va ja fick för intryck när ja körde upp också, va inga som helst konstigheter... Bara en dålig ursäkt tror ja.. Ja vet inte om du blir lite nervös när du kör om dom pratar eller så? gör som ja och be dom snällt att ja inte vill kallprata medans vi kör och de va inga problem, tyckte de kändes svårare när man skulle först göra sitt bästa och sen hålla på och föra en konversation... Så sej ifrån de om du inte redan har gjort de, kanske e lite lättare då och så sitta och tänkt på andningen istället smile

Senast redigerat av nissan 200sx (26 juli 2007)

Hellre omkommen och bortkörd än bortkommen och omkörd:)
"Life is lika a race track, you gotta go round and round..Sure some times you crash and burn but if you don´t make the turn you ain´t never gona learn"
BMW E61 m5 (2007)
Chevrolet Impala ss "White trash lowrider" (1964)
BMW 325im-tech II "M-tech Maddsan" (1989)
Android
26 juli 2007 · 892 Inlägg

Android: Hehe mm jag förstår att det är heeelt fel att tänka så och jag har försökt att se till att tänka annorlunda men det är så sjukt svårt. Frågade han som hade uppkörningen om han hade gett mig kortet om jag inte hade gjort nåt av felen och han sa att det är helheten som bedöms så kanske nåt litet fel här och där är bättre än ett megafel.

Hehe, jo jag förstår att det inte är lätt att tänka annorlunda... smile
Men som du antar är det nog bättre med lite småfel här och var. Sen om du vet du gör ett fel, och tänker att "jahopp nu var der kört", så kanske du gör ännu fler fel senare, bara för att du blev ännu mer nervös och ledsen. Det är lite det jag menade, att inte tänka på ifall du gör nått fel. Utgå från att du KOMMER göra fel, och säkert en hel del som en rutinerad förare alldrig skulle göra.
Ett knep till kan kanske vara att du ser på körningen som bara nått att göra. Du ska köra för kontrollanten, big deal, blir du underkänd så kör du igen. Mig veteligen finns det ingen övre gräns. smile
Du borde även kunna be din lärare att följa med, så OM du kuggar då så kanske han vet på vad, och så kan ni träna mer på de grejjerna.

Hoppas det är till nån hjälp. smile

"Nä det här suger. Farväl grymma värld! Nu raderar jag kontot." *dramatiskt musklick* - Sandman
Min projekt tråd
Murvald Knegare
26 juli 2007 · 718 Inlägg

Jag kuggade en gång.. Inte för att jag var nervös. Utan för att jag fick en surkuk som uppkörningskontrollant.jag kuggade på att jag inte kollade värmereglage och torkarna (säkerhetskontrollen)
Andra gången var ajg inte heller nervös och fick en trevlig prick. Klarade det.

William 2009-02-20
Lalle87
26 juli 2007 · 262 Inlägg

Jag körde som nummer 2 i bilen, och han innan kuggade riktigt ordentligt. så då släppte nervositeten och det var bara att köra som vanligt

och jag klarade det smile

mff
27 juli 2007 · 8 Inlägg

Jag börjar fatta att det beror på mitt sätt att tänka som jag kuggar hmm. För på körlektionerna är jag helt lugn och då gör jag inga misstag liksom, måste nog försöka se de likadant, körtlektioner och uppkörningar.(hoppas det bara blir en till).

Android: Tack, sånt tänkande kanske hjälper, kan defenitivt inte hålla på som jag har gjort hittils iaf.

Murvald: Mina 2 första uppkörningspersoner var också 2 sura gubbar, han här tredje var mer okej och verkade sjysst menmen..

Lalle87: ska ta och hitta nån sämre än mig som kör upp precis innan då. big_smile

haxer Proljece?
27 juli 2007 · 1 464 Inlägg

Jag gjorde samma misstag va riktigt bra på att köra bil på körskolan men när det kom till uppkörning fick jag total hjärn haveri smile

Volvo duger till å plocka potatis och skörda med.
Ta bort parabolen på skuffen om du vill slippa alla fåglar!
znyder The weirdo with a beardo
27 juli 2007 · 54 Inlägg

Privatkörare här, aldrig satt min fot i en körskola.. Mest p.g.a pengarna tongue
Jag körde med morsan och såg uppkörningarna som lektioner med en chans om att få körkortet på köpet smile Gjorde några nervösa misstag och morsan som hade "lärt ut fel".

Fick 3 "dyra" lektioner, iof så var 2 av uppkörningstanterna/gubbarna riktiga surisar, den 3:e jag kuggade hos gjorde jag bort mig totalt, men snubben var juste.. men men smile

Den 4:e gången fick jag kortet, nöjd med pengarna jag la ut (ca: 6000:- inkl. samtliga avgifter och teorin) och kör bättre / säkrare än många av mina polare.

Jag bojkottar teorin att det är svårare för privatisterna att få körkort. Chansen för felinlärning samt felaktig information av sin privata handledare är mer intressant än ett system som går ut på att testa privatisterna extra hårt och kanske helt enkelt kugga dom p.g.a detta.

Mff: Fortsätt, du kan tydligen hantera en bil och nu ska du helt enkelt bevisa det smile Som någon här skrev, se det som att du kör hem en polare där du inte vet vägen. Funkade underbart för mig när jag fick hjälp med den tanken på sista uppkörningen.

Senast redigerat av znyder (27 juli 2007)

Jag trodde rutan var nedfälld, men jag märkte när jag stack ut huvudet genom den att den var stängd.
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang