BLUFF ---> www.myspons.se

Moser .-ϻΘϨƎЯ
31 juli 2007 · 1 313 Inlägg

jag har följt tråden å blir inte särskilt förvånad, när jag såg deras annons i bilsport tyckte jag det lät för bra för att vara sant! det lyste bluff om det, å nu har man fått det bekräftat!! tyvärr! Tråkigt för de som gått på det å blivit lurade!!

"Hellre en kråka i näsan, än en skata i sängen"
Decibel
31 juli 2007 · 2 911 Inlägg

Såhär är det.

Personen som äger Myspons äger också Ridetech AB tillsammans med sin fru.

Tror det räcker som bevis.

nixon89 klabbarpan
31 juli 2007 · 3 041 Inlägg

MEn om det nu är som det är sagt att myspons är bluff och båg varför reklamförs den då på garaget? Den borde ju tas bort och varnas för.
Eller är jag helt ute och dansar?

Volvo 940 T5 "Tss racing" (1991)
Volvo V70 "Blöjexpressen" (2006)
golf88
31 juli 2007 · 956 Inlägg

Decibel skrev:
Såhär är det.

Personen som äger Myspons äger också Ridetech AB tillsammans med sin fru.

Tror det räcker som bevis.

ehh va värdelöst..Sen säger dom att dom skaffat sponsor..sen får alla rabatt på ridetech..Sen på det ska man ha stora dekaler på bilen...

eldus veldus
Audi A6 (2017)
lelleal
31 juli 2007 · 1 150 Inlägg

nixon89 skrev:
MEn om det nu är som det är sagt att myspons är bluff och båg varför reklamförs den då på garaget? Den borde ju tas bort och varnas för.
Eller är jag helt ute och dansar?

Håller me dig bort me de om dom försker luras smile

Audi Urquattro "Bilsport 12" (1983)
nixon89 klabbarpan
31 juli 2007 · 3 041 Inlägg

lelleal skrev:

nixon89 skrev:
MEn om det nu är som det är sagt att myspons är bluff och båg varför reklamförs den då på garaget? Den borde ju tas bort och varnas för.
Eller är jag helt ute och dansar?

Håller me dig bort me de om dom försker luras smile

så bra at man inte är ensam om att tycka detta big_smile

Volvo 940 T5 "Tss racing" (1991)
Volvo V70 "Blöjexpressen" (2006)
Nattugglan Idiot..
31 juli 2007 · 285 Inlägg

nixon89 skrev:
MEn om det nu är som det är sagt att myspons är bluff och båg varför reklamförs den då på garaget? Den borde ju tas bort och varnas för.
Eller är jag helt ute och dansar?

Jag tror chrizz har sagt att det är google som har hand om villka som annonserar här.

lelleman
31 juli 2007 · 129 Inlägg

satt och försökte ta bort min myspons men det går ju inte. finns ingen sån knapp vad jag hittar?

ni som sagt att ni ska ringa de har ni någe nr?

lelleman
31 juli 2007 · 129 Inlägg

satt och kollade på "avtal" för de säger ju att de drar pengar när de ger oss ett avtal men ett avtal är
"Enligt huvudregeln i den svenska avtalslagen tillkommer ett avtal genom överensstämmande anbud från den ena och accept från den andra parten"

skrev till myspons och sa att de inte var ett aceptalbet erbjudande och ändå har de dragit pengar.
Kan de göra så? hur är avtalslagen? nån som vet?

Decibel
31 juli 2007 · 2 911 Inlägg

lelleman skrev:
satt och kollade på "avtal" för de säger ju att de drar pengar när de ger oss ett avtal men ett avtal är
"Enligt huvudregeln i den svenska avtalslagen tillkommer ett avtal genom överensstämmande anbud från den ena och accept från den andra parten"

skrev till myspons och sa att de inte var ett aceptalbet erbjudande och ändå har de dragit pengar.
Kan de göra så? hur är avtalslagen? nån som vet?

Detdär är mycket svårt.

Det räcker med att man beställer, i detta fall lägger upp sin bil och godkänner avtalet och dom reserverar pengarna.

Sen finns det något som trollar bort ångerrätten genom att man levererar en vara som inte går att återköpa t.ex. en specialsnidd dalahäst, eller ett specifikt avtal man förmedlat och lagt tid på.

men att förmedla avtal till sig själv, eller andra företag (utan att dom andra vet något) är jag osäker på om det är unikt nog för att betraktas som att ångerrätten hävs.

haxer Proljece?
31 juli 2007 · 1 464 Inlägg

Torlejf skrev:

lelleman skrev:
Jag fick 25% på dekalart.se eller hur det stavas.

50 000 kr spons kan ju vara 10% rabbat beroende på hur mycket du köper väl?

Den som lyckas handla för  500 000 på Ridetech borde vinna "Årets jubelidiot" smile
Och om man inte lyckas få mer än 10% rabatt dessutom så kan man vinna samma pris igen året efter. big_smile

Mvh. David.

Håller med där ridtech så vitt jag vet har inget speciellt att komma med dålig hemsida med en massa skit på dom har nästan inga märkes grejer och allt som är "Snyggt" är väl dekalar och sådant typ stolarna är rätt snygga. Men resten stinker billigt.

Volvo duger till å plocka potatis och skörda med.
Ta bort parabolen på skuffen om du vill slippa alla fåglar!
lelleman
31 juli 2007 · 129 Inlägg

Decibel skrev:

lelleman skrev:
satt och kollade på "avtal" för de säger ju att de drar pengar när de ger oss ett avtal men ett avtal är
"Enligt huvudregeln i den svenska avtalslagen tillkommer ett avtal genom överensstämmande anbud från den ena och accept från den andra parten"

skrev till myspons och sa att de inte var ett aceptalbet erbjudande och ändå har de dragit pengar.
Kan de göra så? hur är avtalslagen? nån som vet?

Detdär är mycket svårt.

Det räcker med att man beställer, i detta fall lägger upp sin bil och godkänner avtalet och dom reserverar pengarna.

Sen finns det något som trollar bort ångerrätten genom att man levererar en vara som inte går att återköpa t.ex. en specialsnidd dalahäst, eller ett specifikt avtal man förmedlat och lagt tid på.

men att förmedla avtal till sig själv, eller andra företag (utan att dom andra vet något) är jag osäker på om det är unikt nog för att betraktas som att ångerrätten hävs.

Det finns iaf ingenstanns i användar vilkoren att jag godkänner de kontrakt som myspons ger. så att de "kontrakt" som de ger ska vara bindande är löjligt. ett erbjudande kan jag säga att det är men inte ett avtal

Decibel
31 juli 2007 · 2 911 Inlägg

Okej, jag har dock aldrig sett avtalen då jag inte är så sugen på att skänka bort 700 spänn till dom smile

Men om nån har kontrakt eller avtal ni fått när ni blitt sponsrade, skicka gärna texten som PM till mig.

lelleman
31 juli 2007 · 129 Inlägg

du har nu ett pm
deras avtals termer finns här
http://myspons.se/terms.php

haxer Proljece?
31 juli 2007 · 1 464 Inlägg

§5 - Garantier/Kvalitet
Ett sponsoravtal är mellan dig som sponsortagare och sponsorföretaget. Vi ansvarar ej för företagets kvalitet eller garantier på de produkter som du som sponsortagare eventuellt blir sponsrad med. Ett sponsoravtal skrivs normalt på ett år och börjar först gälla från och med det att du som sponsortagare tar kontakt med din sponsor och fullföljer avtalet.


Detta låter ju jätte bra dom hänvisar dej till ridtech med ett par nersuttna stolar och om du vill ha tillbaka nya så kan du glömma det tongue

Volvo duger till å plocka potatis och skörda med.
Ta bort parabolen på skuffen om du vill slippa alla fåglar!
T200
31 juli 2007 · 83 Inlägg

Lotteri?

Ett exempel:
Folket betalar in 700 spänn, någon sitter o granskar alla som betalar och ger 1 person av 30 "betalande" lite xtra för att det ska se ut som någon får lite finare erbjudande..  Typ kinastolar på ridetech...   När folket läser detta blir dom eld o lågor o hoppas att just deras "unika V70" ska få några häftiga prylar också samt en stor klibba på skärmen...

Nej, jag håller mig till mitt tidigare inlägg.  Detta är Scam.
Vill man ha sponsor får man jobba för det...  Rabatt får man överallt om man orkar tjöta..
Det finns inte en chans att kanske 1000 personer som betalat in 700kr var ska få varsitt fett sponsorkontrakt..  Sverige är lite för litet för detta...
Dom leker med era drömmar..

Turbo X
cowboy outlaw
31 juli 2007 · 106 Inlägg

Ridetech gräver ju sin egen grav!! hur många kommer handla där efter en sån här grej!!
inte jag iallafall,dom verkar ju inte speciellt seriösa.

bad ass boys drive bad ass toys
Nissan king cab "Generalen" (1991)
Volvo 745 (1988)
haxer Proljece?
31 juli 2007 · 1 464 Inlägg

cowboy skrev:
Ridetech gräver ju sin egen grav!! hur många kommer handla där efter en sån här grej!!
inte jag iallafall,dom verkar ju inte speciellt seriösa.

Seriöst så tror jag verkligen dom själv tror att dom har en massa hi tech vodoo stuff men är egentligen kina skit och tror inte dom va bereda på att 30st kaxiga ungar skulle dissa dom tongue big_smile

Volvo duger till å plocka potatis och skörda med.
Ta bort parabolen på skuffen om du vill slippa alla fåglar!
klannebris
31 juli 2007 · 62 Inlägg

Så här ser mitt "kontrakt" ut, Decibel du kan väl kolla så du vet hur de utformar dem ungefär?
Mitt "kontrakt".

Hur ofta skriver man P.S i ett kontrakt? lol

Decibel
31 juli 2007 · 2 911 Inlägg

Okej...
Längst ner i kontraktet står "Myspons AB"

Hmmm..

Sökresultat bolagsregistret
Antal träffar: 0 Sökord: myspons ab

Dom finns inte ens smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang