BLUFF ---> www.myspons.se

whitestripe
1 augusti 2007 · 41 Inlägg

Jag tog en rövare och gick med i myspons.

Jag fyllde i info om mig och bilen samt lade upp bilder och betonade samtidigt att jag inte ville så kallad sponsring på 15% i en stylingbutik för vem som helst kan pruta 10-15% på styling idag.

1½ dygn senare så får jag ett mail ifrån dem där de säger sig ha hittat en sponsor.

Glad i hågen så öppnar jag kontrakten och ser att en billjudsfirma vill ge mig 10% rabatt i utbyte mot dekaler på bilen.

Blir lite sur då ingen repekterat min önskan och skriver ett mail till firman som jag nu har kontrakt med. I mailet förklarar jag läget och tackar vänligen för rabatten men avböjer

Får svar ifrån dem att de inte vet nånting. De är med som sponsorföretag i myspons men de har inte ens sett min bil eller ens nåt kontrakt som nu är tecknat mellan oss.

Myspons har helt enkelt bestämt rabattsatsen och vem som ska få rabatten. Imorron så ska jag och företaget ifråga pratas vid och företaget ska göra en polisanmälan och även jobba för att få tillbaka mina pengar.

Billjudsfirman visste alltså inte ens om att de helt plötsligt hade mig som sponsorbil.

Det verkar väldigt oseriöst detta.... trodde att det skulle kunna vara nåt bra och tog en chansning. Gör inte samma misstag som mig.

Senast redigerat av whitestripe (1 augusti 2007)

When better cars are built, Buick will build them.
terazzi
1 augusti 2007 ·

Men ridetech e ju som det e, satan vad falsk marknadsföring.. sånna bluffmakare!!
Stackare som blitt lurad på sina bensinpengar..

Decibel
1 augusti 2007 · 2 911 Inlägg

Jag har pratat med lite annat folk, troligen så kommer det bli tal om att göra en gemensam polisanmälan.
På detta sätt blir brottet grövre, det är lättare att få tillbaka pengarna och det slipper vara 100 olika jurister, räcker med en bra.

Får hoppas DIBS hinner få stopp på utbetalningarna.

Decibel
1 augusti 2007 · 2 911 Inlägg

Och jag vet att Magnus som står bakom fjanterierna är härinne och läser *vink vink*

turbotompa fritidsprofessor
1 augusti 2007 · 1 197 Inlägg

Decibel skrev:
Och jag vet att Magnus som står bakom fjanterierna är härinne och läser *vink vink*

Ha ha, luktar de inte lite nervöskiss här??... lol

Schumi
1 augusti 2007 · 401 Inlägg

>decibel<

stor respect för allt du har bidragit, finns inte många som skulle göra så!!!

RESPECT !!! 

ha det göt

BMW E61 "520d" (2007)
klannebris
1 augusti 2007 · 62 Inlägg

decibel, du är helt klart värd "årets person som bryr sig" eller något liknande för det arbete du lägger ner i något du inte ens blivit inblandad i. smile

mr_persiano *GULAN*
1 augusti 2007 · 647 Inlägg

Decibel: Har du någon humm om hur många personer det rör sig om??? Alltså hur många lurade?

Decibel
1 augusti 2007 · 2 911 Inlägg

mr_persiano skrev:
Decibel: Har du någon humm om hur många personer det rör sig om??? Alltså hur många lurade?

200+

mr_persiano *GULAN*
1 augusti 2007 · 647 Inlägg

Decibel skrev:

mr_persiano skrev:
Decibel: Har du någon humm om hur många personer det rör sig om??? Alltså hur många lurade?

200+

Jäklar vad dom hade tjänat på det... Om inte Decibel hade börjat granska big_smile

Hoppas det löser sig för alla....

Schumi
1 augusti 2007 · 401 Inlägg

allså ca 140 000 + fick de in för 10 - 15%  rabat de skulle fixa!!!!!!
j*vlar........

Senast redigerat av Schumi (1 augusti 2007)

BMW E61 "520d" (2007)
Decibel
1 augusti 2007 · 2 911 Inlägg

Det är säkerligen det dubbla, men runt 200 har jag belägg för iallafall.

Runt halv mille har han nog dragit in.

_Wallis_
1 augusti 2007 · 4 506 Inlägg

Decibel du är Garaget's Robert Achberg (hur det nu stavas)

Bra jobbat!

Kan du andas kan du dö.
Schumi
1 augusti 2007 · 401 Inlägg

tänk er hur många flera hade blivit lurade på pengar utan den här inlägg och mr. >decibel<
det var/är starkt av han!!!

BMW E61 "520d" (2007)
Decibel
1 augusti 2007 · 2 911 Inlägg

En till sak som va lite rolig.

Ur deras kontrakt, jag citerar...

Copyright  Myspons AB

Yeah, right. Firman finns inte.

Detta kontrakt skyddas utav upphovsrättslagen och ger endast personen ifråga vars fordon är sponsrat via Myspons.se:s sponsorförmedlingsportal rättigheter till att använda.

Använda vad ? sponsorförmedlingsportalen eller avtalet? skum formulering.

All kopiering, vidare förmedling och spridning utav detta kontrakt är strängt förbjudet och olagligt.

*Fniss* Olagligt vetefasiken, finns något som heter sekretess, men för att sekretessavtal ska kunna gälla bör det ju vara ett giltig avtal från början.

Vid överträdelse utav dessa regler och rättigheter åkallas lämplig myndighet eller polis. All otillåten användning eller spridning medför ersättningsskyldighet.

Japp, kan bli skadestånd, till samma företag som längre upp, som inte finns?

Om man avsiktligt eller genom grov oaktsamhet bryter mot lagen kan man straffas med böter eller fängelse upp till två år och bli dömd att betala skadestånd.

Man "kan" ja, frågan är om det brotten anses som värre än det brott dom själva gör sig skyldiga till av rätten.

Nästan så man tror avtalet är ett skämt.
Annonserar man för X antal tusen, bilsports helsida lär inte va billig, så lär man ju kunna lägga en tusing på att någon skriver avtalet...

Detta blir mer och mer luddigt.

FL3JM Inga konstigheter
1 augusti 2007 · 2 064 Inlägg

Decibel, kan du inte ta å kontakta webhotellet imrgn och få ner sidan?
En stor jävla eloge till dig som hjälpt till i den här tråden, du har säkert sparat ett par gorgares hundralappar!

Jag tycker synd om er som fått pengarna stulna av den här bluffen, hoppas ridetech konkar pga all dålig reklam dom dragit på sig nu.
Önskar man kunde dra ihop ett gäng och komma och hälsa på borta på deras lager.

haxer Proljece?
1 augusti 2007 · 1 464 Inlägg

Copyright  Myspons AB

Yeah, right. Firman finns inte.

Svar: Precis helt rätt. Eller så kanske det kan vara så att dom precis skickat in papperna då det faktiskt tar ett tag att uppdatera. Säger inte att det är så säger bara att den kan vara så.


Detta kontrakt skyddas utav upphovsrättslagen och ger endast personen ifråga vars fordon är sponsrat via Myspons.se:s sponsorförmedlingsportal rättigheter till att använda.

Använda vad ? sponsorförmedlingsportalen eller avtalet? skum formulering.

Svar: Tror dom menar lite mer i stil med att sponsorförmedlingsportalen är deras hemsida.
Och dom har faktiskt rätt där att det är skyddat via upphovsrättslagen.


All kopiering, vidare förmedling och spridning utav detta kontrakt är strängt förbjudet och olagligt.

*Fniss* Olagligt vetefasiken, finns något som heter sekretess, men för att sekretessavtal ska kunna gälla bör det ju vara ett giltig avtal från början.

Svar: Dock finsn det något som heter upphovsrättslagen.?


Vid överträdelse utav dessa regler och rättigheter åkallas lämplig myndighet eller polis. All otillåten användning eller spridning medför ersättningsskyldighet.

Japp, kan bli skadestånd, till samma företag som längre upp, som inte finns?

Svar: Faktiskt rätt från din sida.

Om man avsiktligt eller genom grov oaktsamhet bryter mot lagen kan man straffas med böter eller fängelse upp till två år och bli dömd att betala skadestånd.

Man "kan" ja, frågan är om det brotten anses som värre än det brott dom själva gör sig skyldiga till av rätten.

Svar: Som polisanmälan så blir man inte direkt polisanmäld själv. Du kan heller inte påstå att företaget inte finns då det inte handlar om detta i deras polisanmälning eller snarare "målet".


BTW tycker jag att ni gör helt rätt som polisanmäler dom.

Senast redigerat av haxer (1 augusti 2007)

Volvo duger till å plocka potatis och skörda med.
Ta bort parabolen på skuffen om du vill slippa alla fåglar!
Decibel
1 augusti 2007 · 2 911 Inlägg

FL3JM skrev:
Decibel, kan du inte ta å kontakta webhotellet imrgn och få ner sidan?

Redan gjort smile

Eftersom jag själv äger ett webbhotell så har jag rätt goda känningar i branschen wink
Bilar och bilstereo är mitt andra intresse

Burken Utanlem
1 augusti 2007 · 895 Inlägg

lelleman skrev:
som det skrevs lite tidigare så är det väl google som styr reklamen och betalar myspons de så

Du kan spärra annonsörer även fast du använder dig av Google AdWords/AdSense.

Senast redigerat av Burken (1 augusti 2007)

Ford Galaxie 500 XL "460" (1964)
nixon89 klabbarpan
1 augusti 2007 · 3 041 Inlägg

Jag personligen tycker att vi borde utmärka mr decibel på något sätt big_smile när han väl är framme så löser sig allt ^^

Volvo V70 "Blöjexpressen" (2006)
Volvo 940 T5 "Tss racing" (1991)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang