4158
Sök

BLUFF ---> www.myspons.se

15 Inlägg
1 augusti 2007
Jag håller med helt och hållet precis ,,,
blev själv blåst på detta och fick 10% rabbat på desas webbutik...
men jag skulle inte köpa de som va där ändå ...

viccoA skrev:
Vafan, handlar man för 10 loppor får man i regel 10% rabatt ändå.

För jäkla fult sätt att få en rabattkupong på.

Riktig spons innebär väl att man får prylarna gratis alternativt får handla för sponsorns inköpspris. Detta borde heta, Betala 700 spänn så kan du få lite rabatt av något företag du förmodligen ändå inte hade handlat av.

Jag är skeptisk till det här skojeriet.

ha det gööt och ta de lungt på vägen // audi_bruden :P

346 Inlägg
1 augusti 2007
Jag kommer iaf inte att beställa något från ridetech. Eller rekommendera dem. Däremot kommer jag på bilträffar endast säga negativa saker om det här. En butik som gör så här förtjänar inte att ha kunder.

10 Inlägg
1 augusti 2007
tycker allvarligt talat decibel ska ha en eloge för sin detektiv-arbete,
bra jobbat!!

Är själv inte drabbad, men lider med er som gått på detta.
Dessa skojare borde kastas bakom galler.

mvh

den som ingen turbo har får åka utan bar!

Proljece?
1 464 Inlägg
1 augusti 2007
Inget illa menat tycker faktiskt dom har haft en bra sak att komma med tror heller inte att ens 2% av dom bilarna som verkligen har sökt har varit riktigt sponsrings material. Sen kan man ju säga vad man vill om att det kanske inte finns något företag och att allt är försäljningsknep tycker att om folk känner sej blåsta av dom så får folk läsa bättre behöver ju faktiskt inte gå med på det.
Senast redigerat av haxer (1 augusti 2007)

Volvo duger till å plocka potatis och skörda med.
Ta bort parabolen på skuffen om du vill slippa alla fåglar!

346 Inlägg
1 augusti 2007
haxer skrev:
Inget illa menat tycker faktiskt dom har haft en bra sak att komma med tror heller inte att ens 2% av dom bilarna som verkligen har sökt har varit riktigt sponsrings material. Sen kan man ju säga vad man vill om att det kanske inte finns något företag och att allt är försäljningsknep tycker att om folk känner sej blåsta av dom så får folk läsa bättre behöver ju faktiskt inte gå med på det.

Du missförstår det.  (om jag nu inte missförstog dig =P). De har givit ut spons till personer hos firmor som inte godkänt bilen för spons. Så fort du får ett sponsor erbjudande tar myspons 700kr.

15 Inlägg
1 augusti 2007
Decibel skrev:
Okej...
Längst ner i kontraktet står "Myspons AB"

Hmmm..

Sökresultat bolagsregistret
Antal träffar: 0 Sökord: myspons ab

Dom finns inte ens smile

du verkar vara en bra människa ,,, som vet en hel del...
finns de någon möjlighet att få tillbaka sina pengar tror du??

ha det gööt och ta de lungt på vägen // audi_bruden :P

Proljece?
1 464 Inlägg
1 augusti 2007
Ashra skrev:
haxer skrev:

Du missförstår det.  (om jag nu inte missförstog dig =P). De har givit ut spons till personer hos firmor som inte godkänt bilen för spons. Så fort du får ett sponsor erbjudande tar myspons 700kr.

Jaha så förstod inte jag det trode det va mer åt (my spons som ger alla kunder saker från ridtech). Visste inte att dom gav bort sponsoravtal från firmor som inte hade godkänt deras bilar. tongue Låter ju helflippat om det är så. mad Hang e´m by the neck.

FreddeK
1 augusti 2007
Undra hur många som klickade på reklamen som var på garaget och som hamnade i fällan?...pinsamt!!
Senast redigerat av Freddeponken (1 augusti 2007)

3 Inlägg
1 augusti 2007
Jag blev erbjuden 15% på raidetec men ville inte ha det så jag mejlade till my spons och sa att jag inte kunde godta det och fick svar till backa att man kunde tacka nej... Sen har jag kollat mitt konto och tydligen så har de inte dragit några pengar och det finns inget reserverat bellop tycker jag verkar vara lite undligt med tanke på att det verkar som de dragit pengar från alla andra...

129 Inlägg
1 augusti 2007
svenne86 skrev:
Jag blev erbjuden 15% på raidetec men ville inte ha det så jag mejlade till my spons och sa att jag inte kunde godta det och fick svar till backa att man kunde tacka nej... Sen har jag kollat mitt konto och tydligen så har de inte dragit några pengar och det finns inget reserverat bellop tycker jag verkar vara lite undligt med tanke på att det verkar som de dragit pengar från alla andra...

jag fick mailet att de drar pengar iaf och att jag bara kunde sitta och hoppas på ett annat kontrakt senare

427 Inlägg
1 augusti 2007
Undrar hur bra det är för ridetecs rykte det verkar ju som många är missnöjda....
ja hade tyckt det var okej om det gällde realcar eller dalhems......

3 Inlägg
1 augusti 2007
Nu fick jag nya uppgifter från banken och de har tydligen dragit pengar direkt när jag registrera mig registrera mig den 27 och fick mejl den 28... Så nu får jag ta och fixa en anmälan jag med...

Proljece?
1 464 Inlägg
1 augusti 2007
Inget illa men tror nock fan ingen av er kommer få pengarna tillbaka!

Finns en ruta du klickar i "godkänner avtalet" smile

E man dum nog till att gå med på sådant och tro att man ska få helsponsring så tycker jag man får skylla sej själv!!

2 452 Inlägg
1 augusti 2007
var o hämtade mitt paket på posten nu...tyckte det var lätt men det var grejer i det...inga stora summor men man vet ju aldrig...

döden kommer tillbaka

Proljece?
1 464 Inlägg
1 augusti 2007
ewrs skrev:
haxer skrev:
Inget illa men tror nock fan ingen av er kommer få pengarna tillbaka!

Finns en ruta du klickar i "godkänner avtalet" smile

E man dum nog till att gå med på sådant och tro att man ska få helsponsring så tycker jag man får skylla sej själv!!

Står det i avtalet att dom tar fram "kontrakt" som företaget dom förmedlar oss inte har hört talas om? Jag tycker det är en rätt bra grund för anmälan. smile

Men det gör dom ju har ju till och med sett kontraktet med egna ögen en person postade det här!!! Sen om företagen i sin ända vet om det har jag ingen anning om då är det ju mellan my spons och dom?

Proljece?
1 464 Inlägg
1 augusti 2007
turbodeath skrev:
var o hämtade mitt paket på posten nu...tyckte det var lätt men det var grejer i det...inga stora summor men man vet ju aldrig...

Va det inte du som lekte mytoman på the one? Sluta nojja tror inte ni får skit för att folk känner sej lurade på 700kr. Dvs. ingen sten i paketet ridtech har ju hur många nöjda kunder som helst som har köpt deras kina skit:)

Proljece?
1 464 Inlägg
1 augusti 2007
ewrs skrev:
haxer skrev:
ewrs skrev:

Står det i avtalet att dom tar fram "kontrakt" som företaget dom förmedlar oss inte har hört talas om? Jag tycker det är en rätt bra grund för anmälan. smile

Men det gör dom ju har ju till och med sett kontraktet med egna ögen en person postade det här!!! Sen om företagen i sin ända vet om det har jag ingen anning om då är det ju mellan my spons och dom?

Ta det lilla lugna nu.

Jag fick ett mail från MySpons där det stod att jag skulle få 10% på Carbonize.se. Jag kontakta då Carbonize.se för att försäkra mig om att dom ens hört talas om mig, vilket dom inte hade. Just därför har vi då anmält MySpons. Jag är MYCKET VÄL medveten om att Carbonize inte har haft något med detta att göra. Jag har själv pratat med Calle från Carbonize om det, för ca 1½ timma sen. Han uppmanade mig att göra en anmälan, som även han hade gjort.

Tycker det verkar helt sjukt i så fall. Det kan man anmäla:)

129 Inlägg
1 augusti 2007
spelar ingen roll vilket företag. tycker sånt här betende inte är okej

Proljece?
1 464 Inlägg
1 augusti 2007
ewrs skrev:
haxer skrev:
ewrs skrev:

Ta det lilla lugna nu.

Jag fick ett mail från MySpons där det stod att jag skulle få 10% på Carbonize.se. Jag kontakta då Carbonize.se för att försäkra mig om att dom ens hört talas om mig, vilket dom inte hade. Just därför har vi då anmält MySpons. Jag är MYCKET VÄL medveten om att Carbonize inte har haft något med detta att göra. Jag har själv pratat med Calle från Carbonize om det, för ca 1½ timma sen. Han uppmanade mig att göra en anmälan, som även han hade gjort.

Tycker det verkar helt sjukt i så fall. Det kan man anmäla:)

Tur att vi är på samma linje nu. Blir lätt missförstånd. smile

Jo jag trode ni snackade hela tiden om att "anmäla dom hit och anmäla dom dit" på grund av kontrakt och missnöjda kunder. Deremot om man säljer en sak så ska alla parter va förstådda på detta annars blir det inte bra smile

Proljece?
1 464 Inlägg
1 augusti 2007
740glidarN skrev:
haxer skrev:
ewrs skrev:

Tur att vi är på samma linje nu. Blir lätt missförstånd. smile

Jo jag trode ni snackade hela tiden om att "anmäla dom hit och anmäla dom dit" på grund av kontrakt och missnöjda kunder. Deremot om man säljer en sak så ska alla parter va förstådda på detta annars blir det inte bra smile

Läs igenom hela tråden så får du snart en mycket tydlig bild på vad som händer, sen att någon stolle sen får för sig att det ligger stenar i paketen från ridetech gör ju bara tråden löljig.

Det handlar om Myspons, falska avtal, ovetande "sponsorer" osv, sen att det är samma ägare som har ridetech är inte en anledning till att börja dumma sig angående deras leveranser och säkerhet, spåra inte ur nu.

Men som sagt, läs tråden så förstår du varför alla vill anmäla myspons.

Mvh Glidarn

Jo såg att jag hade misuppfattat det lite. Thx Glidarn.

Sök