3614
Sök

BLUFF ---> www.myspons.se

346 Inlägg
1 augusti 2007
740glidarN skrev:
haxer skrev:
ewrs skrev:

Tur att vi är på samma linje nu. Blir lätt missförstånd. smile

Jo jag trode ni snackade hela tiden om att "anmäla dom hit och anmäla dom dit" på grund av kontrakt och missnöjda kunder. Deremot om man säljer en sak så ska alla parter va förstådda på detta annars blir det inte bra smile

Läs igenom hela tråden så får du snart en mycket tydlig bild på vad som händer, sen att någon stolle sen får för sig att det ligger stenar i paketen från ridetech gör ju bara tråden löljig.

Det handlar om Myspons, falska avtal, ovetande "sponsorer" osv, sen att det är samma ägare som har ridetech är inte en anledning till att börja dumma sig angående deras leveranser och säkerhet, spåra inte ur nu.

Men som sagt, läs tråden så förstår du varför alla vill anmäla myspons, även "sponsrande" företag.

Mvh Glidarn

Jag tycker iaf att det e oroväckande att ridetech är samma företag som myspons.

säger att myspons ger 100personer 10% hos ridetech
100*699=69900kr Katshing

Sedan bestämmer sig 50 pers att fan nu ska vi handla lite

Ännu mer katshing för ridetech.  I mina ögon är det samma skrot och korn.

Proljece?
1 464 Inlägg
1 augusti 2007
Ashra skrev:
740glidarN skrev:
haxer skrev:
Jo jag trode ni snackade hela tiden om att "anmäla dom hit och anmäla dom dit" på grund av kontrakt och missnöjda kunder. Deremot om man säljer en sak så ska alla parter va förstådda på detta annars blir det inte bra smile

Läs igenom hela tråden så får du snart en mycket tydlig bild på vad som händer, sen att någon stolle sen får för sig att det ligger stenar i paketen från ridetech gör ju bara tråden löljig.

Det handlar om Myspons, falska avtal, ovetande "sponsorer" osv, sen att det är samma ägare som har ridetech är inte en anledning till att börja dumma sig angående deras leveranser och säkerhet, spåra inte ur nu.

Men som sagt, läs tråden så förstår du varför alla vill anmäla myspons, även "sponsrande" företag.

Mvh Glidarn

Jag tycker iaf att det e oroväckande att ridetech är samma företag som myspons.

säger att myspons ger 100personer 10% hos ridetech
100*699=69900kr Katshing

Sedan bestämmer sig 50 pers att fan nu ska vi handla lite

Ännu mer katshing för ridetech.  I mina ögon är det samma skrot och korn.

Tycker var och en skulle ha funderat på om dom verkligen trode att dom skulle få ett sponsoravtal sen att ridtech ger ett litet tröst pris istället för att säga nee din bil va för rutten tycker jag bara är snällt sluta klaga. Företag som vilket annat hade jag också gjort dock inte den biten med sponsoravtal som inte gäller.

Som sagt tror inte folk hade varit gladare utan 10% eller ett par gratis sportstolar. Dock 120cm lång ridtech logga på bilen hade jag ju inte ställt upp på tongue
Senast redigerat av haxer (1 augusti 2007)

Volvo duger till å plocka potatis och skörda med.
Ta bort parabolen på skuffen om du vill slippa alla fåglar!

a.k.a "Lindha-Rallye"
69 Inlägg
1 augusti 2007
oj oj.. låter inte vidare kul något av det här.. sicken tur att man inte har någon tasty bil än så länge då.. så att man inte hann ansöka..

346 Inlägg
1 augusti 2007
Ridetech  ger inte ett tröst pris de tar dina pengar i 2 vändor. med 10% rabatt ska du handla för 7000kr för att nå break even. Hur många handlar för 7000kr på ridetech. I de flesta fallen går det + på detta. Även om det skulle handlas för över 7000kr så har det fortfarande en ca marginal på 15% vinst kvar minst.
Senast redigerat av Ashra (1 augusti 2007)

Proljece?
1 464 Inlägg
1 augusti 2007
Ashra skrev:
Ridetech  ger inte ett tröst pris de tar dina pengar i 2 vändor. med 10% rabatt ska du handla för 7000kr för att nå break even. Hur många handlar för 7000kr på ridetech. I de flesta fallen går det + på detta. Även om det skulle handlas för över 7000kr så har det fortfarande en ca marginal på 15% vinst kvar minst.

Skit i och handla då tongue tror fortfarande folk borde vara lyckligare än att inte få nått över huvudtaget smile

353 Inlägg
1 augusti 2007
haxer... du missuppfattar...

I detta fallet är det bättre att inte få nåt kontrakt alls. Får du inget kontrakt så behåller du dina 699kr. Får du 10% så torskar du 699kr.

De som fått 10% har alltså köpt en rabatt på 10% hos en firma de antagligen aldrig kommer handla från. OM de skulle få för sig att handla där så måste de ha en dekal som är över 1meter lång på båda sidor bilen för att få sin rabatt. Dessutom måste de handla för över 7000kr för att tjäna på rabatten?

Det är en riktigt smart tjänst om du frågar mig... Sen att det inte är rättvist är en annan historia...

Enjoy....

Proljece?
1 464 Inlägg
1 augusti 2007
Mafghan skrev:

I detta fallet är det bättre att inte få nåt kontrakt alls. Får du inget kontrakt så behåller du dina 699kr. Får du 10% så torskar du 699kr.

De som fått 10% har alltså köpt en rabatt på 10% hos en firma de antagligen aldrig kommer handla från. OM de skulle få för sig att handla där så måste de ha en dekal som är över 1meter lång på båda sidor bilen för att få sin rabatt. Dessutom måste de handla för över 7000kr för att tjäna på rabatten?

Det är en riktigt smart tjänst om du frågar mig... Sen att det inte är rättvist är en annan historia...

Jaha då fattar jag bättre tongue smart tjänst jupp men så rättvist nopp smile

346 Inlägg
1 augusti 2007
samt att du måste självfallet köpa dekalerna.

a.k.a "Lindha-Rallye"
69 Inlägg
1 augusti 2007
Mafghan skrev:

o fy vale..
sen när jag köper min blivande vursting blir de inga stora fula dekaler.. då köper jag hellre grejjerna själv än att bli sponsrad en massa..

tack för all info btw!

10 Inlägg
1 augusti 2007
MrCalle skrev:
Hej alla.

Nu är vår anmälan gjord!
Vi hoppas att så många som bara är möjligt gör den så att de som bär ansvaret också så tar det.

De som har mailat till mig kommer få direkt samtal från mig så att ni vet vad som händer.

Med vänliga hälsningar
Calle
Carbonize

nu är även min anmälan gjorde dock verka det som dom la den i sädermanland men sa till att det skulle finnas fler anmälningar mot detta företag troligen i motala..

Hänvisade även till dig Calle o carbonize eftersom mitt sponsoravtal är med er fast du inte vet något om detta då jag mailade dig igår.. kontaktar dig via mail sedan igen så kan vi språka lite då dom inte hittade eran anmälan i datorn så kanske jag kan få ett ärende nr och hänvisa till

Totalljud.se
101 Inlägg
1 augusti 2007
Jag vill börja med att tacka den som ringde och tipsade oss om denna tråden. (antar att det var du Ashra, Tack!)

Jag har nu läst igenom hela tråden och fått lite klarhet i hur det ligger till.
Eftersom det redan kommit fram att Myspons.se är bluff är igentligen kommentarer från vår sida överflödiga men kände att jag ville berätta hur vi blev indragna i detta.

Det började med att en person som påstod sig vara från Myspons.se ringde och förklarade hela deras företags-idé på ett mycket bra sätt.
Allting lät mycket seriöst, Vi skulle själva få välja vilka bilar vi ville sponsra osv.

MySpons.se skickar sedan ut ett avtal till oss för att skriva under.
Efter vi läst igenom detta stämmer det inte alls med vad dem har sagt till oss på telefon.

Vi tappar totalt intresset och tackar nej och skriver INTE på avtalet.

Nu ligger vi helt plötsigt (tillsammans med många andra företag) med våran logga på deras sida även fast vi tackat nej.

Myspons.se verkar vara omöjliga att få tag på.
Det de har är en E-mail adress ingen svarar på och faxnummret vi skulle faxat in avtalet på går till en takläggnings-firma.

"Om ni på MySpons.se läser detta. vänligen ta bort våran logga från eran sida eftersom ni inte på nåt sätt har rätt att använda den där."

/Chrille
Billjud och tillbehör från US Blaster, Autotek och Maxgear ---> Totalljud.se

346 Inlägg
1 augusti 2007
Tror ni på totalljud.se ska ta och slänga in en kommentar att ni inte är förknippade med myspons.se på eran startsida. Med lite tur kollar personer runt innan de joinar myspons. Då kan de se bluffen samma med carbonize. Chansen är är större att de tittar på era sidor än på denna tråd.

klabbarpan
3 041 Inlägg
1 augusti 2007
jag har nu anmält detta till polisen. Fick hem mejlet från dem idag, där de säger: GRattis, du har fått turen utav många att bli sponsrad. Var god och kontakta företaget ridetech för vidare förhandlingar. du SKA nu till förmånligt pris skaffa 2 st dekaler på 120mm som ska fästas väl synligt på din bil. när du gjort detta ska du fotografera detta och skicka in bilderna till ridetech och ditt avtal är nu aktivt. När allt detta sedan är gjort så kommer din sponsring att ske genom att du erhåller en rabatt på 15% på valfria produkter. Lycka till...

WTF?! Som sagt ärendet är anmält och hoppas att ni andra även gör detta...

Totalljud.se
101 Inlägg
1 augusti 2007
Ashra skrev:
Tror ni på totalljud.se ska ta och slänga in en kommentar att ni inte är förknippade med myspons.se på eran startsida. Med lite tur kollar personer runt innan de joinar myspons. Då kan de se bluffen samma med carbonize. Chansen är är större att de tittar på era sidor än på denna tråd.

Bra idé, skall titta på det i morgon.

/Chrille
Billjud och tillbehör från US Blaster, Autotek och Maxgear ---> Totalljud.se

Os Difuntos
1 822 Inlägg
1 augusti 2007
Vad säger ni som bor i och nära GBG ska vi åka ner och hälsa på dom (ridetech) i deras nya butik i sisjön och fråga vad dom håller på med! vilka e på??
Senast redigerat av baca (1 augusti 2007)

Guns dont kill people, Chuck Norris kills people.

klabbarpan
3 041 Inlägg
1 augusti 2007
jag hade inte bangat att köra dom milen...

346 Inlägg
1 augusti 2007
Well vore intressant med en dialog med dem. Jag ringde 2 företag idag. Totalljud och dekalart.  Bemötandet var helt olika. dekalart verkade inte i närheten av lika förvånade som totalljud var.  Totalljud blev förvånade och ville hemskt gärna veta mer och tackade väldigt mycket för infon.  dekalart verkade knappt intresserade.

Team Autohifi!
865 Inlägg
1 augusti 2007
Ashra skrev:

Tack för tipset!
Vi kommer lösa det under morgon dagen!

Och ni som vill hänvisa till vår anmälan?
Skicka mig ett mail så returerar jag anmälnings nummer till er.

Ju fler det är ju kraftigare tag tar polisen.

Med vänliga hälsningar
Calle
Carbonize
calle@carbonize.se

Team Autohifi!
865 Inlägg
1 augusti 2007
baca skrev:
Vad säger ni som bor i och nära GBG ska vi åka ner och hälsa på dom (ridetech) i deras nya butik i sisjön och fråga vad dom håller på med! vilka e på??

Jag har givetvis pratat med en gosse där & de säger att de är en egen filial som är fristående från Ridtech.
Kollad det innan, killen som jag pratade med hade ivart fall lite vett att svara på mina frågor!

Det kan ju helt enkelt vara så att de är oskyldiga till allt detta ( Göteborgarna) och då ska de inte dras in.

Mvh Calle

4 Inlägg
1 augusti 2007
fy fan att det finns folk som gör sådant,men det är väl den nya verkligheten folk är ju godtrogna och det ser ju bra ut.(alltså annonsen ser bra ut  )har för mig att det var nått sådant med en privatperson som kunde fixa rabatter för flera år sen på zatzy som sålde grejer,tror han flyttade till spanien sen.

dödsängeln som hatar serber för massmord i srebenica

Sök