2440
Sök

BLUFF ---> www.myspons.se

64 Inlägg
6 augusti 2007
tecman skrev:
Sixxkiller skrev:
mycket snack och lite verkstad här...

tycker det är rätt mycket verkstad åxå med tanke på att dom flesta har väl anmält? vad mer kan/får göras av en privatperson? klart det måste snackas då det handlar om så pass mycket pengar och har man anmält nån/nåt så vill man ju ha info och då är det ju bra att sakerna diskuteras.

Jag har bara fått den uppfattningen att "alla ska göra en anmälan" men i själva verket kan jag tänka mig att max 10 pers kommer göra det på riktigt... bara läsa i tråden, någon frågar om några gjort en anmälan men knappt någon svarar ja på det. O ju längre tiden går lär det inte bli mindre jobbigt att resa sig ifrån datorstolen o använda sina fysiska ben ner till polisstationen..

110 Inlägg
7 augusti 2007
Stäm skiten ur bluff-företaget..

annars så finns det alltid folk som kan tänka dig driva in skulder åt oskyldiga.. big_smile

Gorg-o-holic...

2 Inlägg
7 augusti 2007
Jag gjorde en polisanmälan idag, jag ringde till motalapolisen som decibel sa var bäst...
skit trevlig polis som var mycket förstående!

Telefonnr. 0141-229200 till motalapolisen
Ni som inte ringt, Ring!
Senast redigerat av j_karlborg (7 augusti 2007)

DaViper
8 augusti 2007
j_karlborg skrev:
Jag gjorde en polisanmälan idag, jag ringde till motalapolisen som decibel sa var bäst...
skit trevlig polis som var mycket förstående!

Telefonnr. 0141-229200 till motalapolisen
Ni som inte ringt, Ring!

Så, då har även jag gjort en polisanmälan hos Motala-polisen!

4 Inlägg
8 augusti 2007
Ringde Bilsport idag, fick prata med ansvarig för Annonserna. Hon gav mig namn och telefonnummer till personen som beställt MySpons annonsen!?
Vet inte ifall det kan vara till någon hjälp????

I övrigt kunde inte Bilsport bistå med någon hjälp förutom att de tagit bort annonsen framöver. Han är ju en bra kund för övrigt sa dom.......

Mycket vill ha mer======

Galen bilstereobyggare och Skyline förare
217 Inlägg
8 augusti 2007
Tjena!!

Lider med lla er som blivit drabbade!!

samt tycker jag att decibel borde få en eloge för allt arbete han gjort typ Årets anvädra epå Garaget eller nått??

Utan honom hade< många mer bivit lurade...

Någon som vet vad< som händer.....

samt skulle det varit kul att höra telefonsamtaalet någon som kan skicka det :-)

Mvh Christian

Vill du ha hjälp med att bygga baslåda,Installera högtalare,stereo
,multimedia,montera osv hör av dej!
Mycket humana priser!
www.tvboden.se

Never drive faster than your angel can fly
338 Inlägg
8 augusti 2007
38 sidor & 3 kaffekoppar senare så är ja klar med läsningen i denna tråd..

Jag nappade på erbjudet jag med å betalade in. Jag blev skeptisk till det hela när jag fick mail tillbaka där även jag & som många andra fått 15% på www.RIDETECH.se om jag kladdade på 2x120cm långa streamers på bilen... Konstiga var att jag ej hade skickat med nå bilder på bilen ändå var den granskad hmm .. Nä ännu en anmälning får Motala Polisen nu..

Decibel, du ska verkligen ha stående ovationer i det engangemang du lägger ner i detta ärende. Om jag får tillbaka mina 699:- så kommer det att gå oavkortat till dig som tack att du hindrat SÅ många från att ansöka, hoppas verkligen fler gör samma sak..

Sprid ut denna tråd på fler motorforum vettja så det når ännu fler ännu fortare..

Hellre Nürburgring än vigselring

Entrepenör
16 Inlägg
8 augusti 2007
Hej!

Har precis kommit hem från semester i Holland så detta var mycket läsning!

Jag är ett av företagen som påstås vara en av deras samarbetspartner.

JAG HAR EJ GÅTT MED PÅ NÅGOT FRÅN MySpons!

Visste inte som de andra företagen att jag är med på deras reklam. De ville att jag skulle vara med på detta, men eftersom jag är försiktig av mig så bad jag dem skicka avtalet för att jag ville läsa det och ta reda på mer om företaget. Jag läste avtalet och tyckte det var oseriöst skrivet och mycket luddigt. Så jag skrev aldrig på något. Kollade även upp vart jag skulle faxa avtalet och då gick det numret till det tidigare nämnda takfirma?? Kollade även upp mobiltelefonen, och det fanns inget registrerat på det numret. Jag tyckte det var helskumt, så jag skrev aldrig på något avtal. Kollade även upp företagsnamnet, och mycket riktigt, det existerar inte!

Under min semester fick jag ett samtal från någon som sa att min logga fanns med på deras hemsida, samt att jag sett deras annons i några tidningar (detta under min semester, då jag inte haft tillgång till Internet.) och ett mail, tack för det! och blir väldigt förvånad att min logga finns med, trots att jag inte har skickat något avtal till de.

Men jag ska ta kontakt med Polisen och anmäla detta jag oxå, så det blir någon rätsida på detta! Kommer att uppdatera min hemsida med info om att jag INTE är med på detta, så fort jag har möjlighet.

Hoppas att detta löser sig för samtliga inblandade!!

Mvh
Kenneth Eriksson
Biltuning i Borås
www.biltuning.se
Senast redigerat av Biltuning (8 augusti 2007)

9 108 Inlägg
8 augusti 2007
Herrejävlar vad dom gjort bort sig alltså, hur kan man köra sin firma i botten så här? (Syftar givetvis på Ridetech) Dom kan väl inte på allvar ha trott att folk inte skulle prata om det och komma på dom. Att dessutom använda företags namn utan medgivande är ju sanslöst.

8 Inlägg
9 augusti 2007
Det faktum att det är samma ägare till Ridetech som till myspons behöver ju inte nödvändigtvis göra båda företagen till dåliga?.

jag har läst igenom hela tråden, och den har gått ifrån att myspons är värdelöst till att folk har hängt upp sig på att dissa Ridetech,

Nu försöker jag inte försvara Ridetech på ngt sätt, MEN dom som jobbar på Ridetech har med största sannolikhet ingenting med MySpons att göra, det är ägarna ni ska vara ute efter, inte personalen på Ridetech.

Att MySpons är en bluff är inget snack, men Ridetech brukar ju sköta sina affärer ganska så bra om jag inte missminner mig. sen att dom produkterna dom säljer kanske inte faller alla i smaken har ingenting med lurendrejeri att göra.

Tappa inte fokusering på problemet med Myspons genom att ge över skulden på Ridetech.

Skyline.se Crew
Japmeet Crew

?
1 038 Inlägg
9 augusti 2007
Min fundering är att finns inte nån av dessa grabbar som har myspons/ridetech reggade här eller på annat forum roll

Detta är lägre än Glocalnet  big_smile

Och Decibel, visst är de guld att du hjälper dom som blivit blåsta, de kan ingen ta ifrån dig så du har klättrat lite högre i mina ögon nu sen anmälningen om passagerarkörningen  smile

Mvh Danne
Hated by plenty, wanted by many. Disliked by some, but confronted by none.
Can't do the time, don't do the crime!

2 911 Inlägg
9 augusti 2007
Atenza skrev:
Decibel, du ska verkligen ha stående ovationer i det engangemang du lägger ner i detta ärende. Om jag får tillbaka mina 699:- så kommer det att gå oavkortat till dig som tack att du hindrat SÅ många från att ansöka, hoppas verkligen fler gör samma sak..

Tack smile

Om du bestämmer dig för att inte behålla pengarna så skulle nog jag föreslå att du skänker dom till t.ex. barncancerfonden eller liknande, där gör dom mer nytta än hos mig smile
Men förstår den goda tanken.

Maizer
9 augusti 2007
Decibel skrev:
Atenza skrev:

Tack smile

Om du bestämmer dig för att inte behålla pengarna så skulle nog jag föreslå att du skänker dom till t.ex. barncancerfonden eller liknande, där gör dom mer nytta än hos mig smile
Men förstår den goda tanken.

Jag vet en som behöver nya fälgar annars!

Civic_TypeR2007
9 augusti 2007
Det va jävligt nära jag skrev i mitt VISA nr, men sen tänkte jag w00t det här är för bra att vara sant.  Så jag stängde ner rutan på myspons.

Hoppas dom får en plågsam död smile

Långsam Perfektionist
4 800 Inlägg
9 augusti 2007
Runan skrev:
Det faktum att det är samma ägare till Ridetech som till myspons behöver ju inte nödvändigtvis göra båda företagen till dåliga?.

jag har läst igenom hela tråden, och den har gått ifrån att myspons är värdelöst till att folk har hängt upp sig på att dissa Ridetech,

Nu försöker jag inte försvara Ridetech på ngt sätt, MEN dom som jobbar på Ridetech har med största sannolikhet ingenting med MySpons att göra, det är ägarna ni ska vara ute efter, inte personalen på Ridetech.

Att MySpons är en bluff är inget snack, men Ridetech brukar ju sköta sina affärer ganska så bra om jag inte missminner mig. sen att dom produkterna dom säljer kanske inte faller alla i smaken har ingenting med lurendrejeri att göra.

Tappa inte fokusering på problemet med Myspons genom att ge över skulden på Ridetech.

Men i vilket fall så skulle jag aldrig handla av Ridetech när ägaren har blåst över 700pers. Då är han inte värd att ha ett företag som går någorlunda. Om dom byter ägare ser jag inget fel med just Ridetech förutom deras lowprice produkter.
/Marcus

Audiot som råkat ut för Subarusjukan

674 Inlägg
9 augusti 2007
Själv var man ju tillräckligt dum...
citerar Karlskoga Tidningen:
Man blev lurad på nätet
En annons i biltidningen fick en 20-åring att haja till.
Där stod de att han kunde ansöka om att få en sponsor till sin bil.
Han betalde in 700kr men någon sponsor fick han aldrig.

20-åringen tycker att han blivit blåst på pengarna och det verkar han inte vara ensam om.
Enligt polisanmälan om bedrägeri har cirka 50 andra personer blivit lurade på samma sätt.
Mannen betalde in pengar via internet till Myspons.se som kallar sig nordens största sponsorförmedlingsportal.
När han ringde upp företaget hävdar de att de aldrig gått ut med ett sådant erbjudande som 20-åringen nappat på och att fler har blivit lurade.
Det är okänt vem som har gått ut med annonsen.

http://www.garaget.org/gallery/archive/20642/129794_8xg1aw.jpg
så kan de gå
Senast redigerat av vaughn (9 augusti 2007)

Sponsorer: Custom & Paint, DLS, Ljudfabriken, Eklunds Bilvård, Bildelsnetto, LPT Reklam, Hallsberg gummiverkstad & Byrstatech.

DFFL
9 020 Inlägg
9 augusti 2007
Nån som vågar nappa på detta då?
http://www.ridetech.se/Shop/Application … .php?Id=21

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

4 571 Inlägg
9 augusti 2007
FireTraXX skrev:

WTF har Ridetech blivit uppköpta av Jamba eller?

1 417 Inlägg
9 augusti 2007
det verkar som dom slagit i ordentligt. hur många måste betala 20;- innan utlottningen ens börjar? tongue

*GULAN*
647 Inlägg
9 augusti 2007
Trådstartare
FireTraXX skrev:

HAHA big_smile

Hoppas nu folk inte kommer gå på detta!!!

Sök