Flammarion skrev:
Jag har nu publicerat en granskning av MySpons.se på konsumentwebbplatsen Cint, där jag arbetar. Första delen tar upp det som sägs här i tråden, medan del två fokuserar på ägarförhållanden, vem mannen bakom är, vad polisen tänker göra och vad Lotteriinspektionen hade att säga.
Det viktigaste vad Chris Hellstrand, chef för polisens eko- och bedrägerirotel i Östergötland, hade att säga vara att han bara visste om 4-5 anmälningar, varav en av ett företag. Fler kan dock ha fastnat hos de lokala polismyndigheterna.
För tillfället har han ingen att sätta på att utreda fallet, och det har inte heller särskilt hög prioritet. Det kan dock förändras beroende på hur många som blivit lurade. Så om ni inte anmält - gör det, och gärna till polisen i Östergötland.
Ett annat tips från mig själv, är att om polisen där ni bor skriver av er anmälan - pusha på dem och säg att det är i Östergötland anmälningarna kommer att utredas och att de bör lämna över ärendet till dem. Den varianten har fungerat i tidigare bedrägerifall som Teknikboom, då vissa polisdistrikt av okunskap lade ned anmälningarna trots att en polisutredning redan pågick.
Läs hela granskningen på Cint här:
http://www.cint.se/debatt/ShowPostFlat. … stID=63861
Mycket bra summering

Sista spiken i kistan...
Senast redigerat av Evo-Danne (11 augusti 2007)
Mvh Danne
Hated by plenty, wanted by many. Disliked by some, but confronted by none.
Can't do the time, don't do the crime!