1892
Sök

BLUFF ---> www.myspons.se

Tjofs Media/MaxxStreet
2 362 Inlägg
14 augusti 2007
eXpl0reR skrev:
vill bara påpeka att myspons.se inte sammarbetar med alla de företag som de anger att dem gör, kika på http://www.carbonize.se t.ex då carbonize säger att dom inte sammarbetar med myspons.se. jag anser att myspons.se är en ren bluff

Go morgron! det märks att du inte har läst igenom tråden!

MaxxStreet - För gatbilar och drifting
Tjofs Media - Foto/Video/Grafik

Egen företagare
314 Inlägg
15 augusti 2007
någon som fått tillbaka sina stålar? mer än han som skrivit det här.

Volvo4life

Proljece?
1 464 Inlägg
15 augusti 2007
Hoppas dom som verkligen har blivit lurade får tillbaka varenda krona.

Och dom som inte har blivit lurade utan bara vill ha tillbaka sina pengar ruttnar på en avlägsen plats.

Volvo duger till å plocka potatis och skörda med.
Ta bort parabolen på skuffen om du vill slippa alla fåglar!

Bobo
17 augusti 2007
Nu har jag inte läst hela tråden men om jag förstått det rätt så har Myspons och Ridetech samma ägare.

Se nedan från tråden http://www.cint.se/debatt/ShowPostFlat. … stID=63861

"Signaturen "Censur" hade börjat granska bolaget, och konstaterade först att Ridetech och Myspons har samma ägare, och att Myspons inte är ett registrerat företag."

En person här på garaget har jobbat för Ridetech http://www.garaget.org/mypage/gallery.p … age=107169

Hon kanske kan ge mer information om ägaren osv, om hon inte redan gjort det
Senast redigerat av Bobo (17 augusti 2007)

401 Inlägg
19 augusti 2007
Har nån hört nåt nyt ang. detta???!

Golfare
164 Inlägg
20 augusti 2007
Det ja tycker är lustigt kring detta nu är att myspons.se fortfarande finns uppe trots alla  anmälningar och varningar kring sidan hmm

Visst, ingen är dömd och dom kanske vill kräma ur sista skvätten ovetandes stackare och dra utomlands men ändå..? 

dom själva vet ju garanterat om att härvan bara växer å växer i ju fler folk som luras och anmäler.

12 086 Inlägg
21 augusti 2007
Myspons.se startades av en delägare till ridetech.

58 Inlägg
21 augusti 2007
tycker det är konstigt att det va massor folk i ridetechs monter hela dagen på vallåkra trots att alla inlägg här o på div bilforum om myspons o ridetechs samarbet.
Eller fattar folk trögt o handlar där ändå?

645 Inlägg
21 augusti 2007
Tessan s2 skrev:
tycker det är konstigt att det va massor folk i ridetechs monter hela dagen på vallåkra trots att alla inlägg här o på div bilforum om myspons o ridetechs samarbet.

Jag reagera på det också, samtidigt förstår man att alla inte hänger på garaget, läser bilsport eller liknande forum/tidning så dom inte sett att dom bara luras.

a.k.a "Lindha-Rallye"
69 Inlägg
21 augusti 2007
Quantic skrev:
Tessan s2 skrev:

Jag reagera på det också, samtidigt förstår man att alla inte hänger på garaget, läser bilsport eller liknande forum/tidning så dom inte sett att dom bara luras.

¨

jag reager likaså.. jag stod o glängde mot dom hela tiden.. men folket som handla där såg ju mest ut o va en massa jäkla dregg.. som ska skulle se hur hög pimp faktorn blev på deras 740 typ.. förlåt alla 740 raggers.. fortsätt pimpa ni.. inget illa menat mot nån egentligen.. förutom jäkla ridetech.. brrr... sad

2 644 Inlägg
21 augusti 2007
Tetris skrev:
Quantic skrev:
Tessan s2 skrev:

¨

jag reager likaså.. jag stod o glängde mot dom hela tiden.. men folket som handla där såg ju mest ut o va en massa jäkla dregg.. som ska skulle se hur hög pimp faktorn blev på deras 740 typ.. förlåt alla 740 raggers.. fortsätt pimpa ni.. inget illa menat mot nån egentligen.. förutom jäkla ridetech.. brrr... sad

Haha exakt.. Jag stog med o kollade däråt o undra va fna folk höll på med.. Jag ska ringa dit om 30min och ta ett redigt snack med dom.. Beställde framljus och bakljus för ca 1,5 månad sen.. dom vet inte ens när dom skickas än tror jag och isåfall så ska jag inte ha dom garanterat.. för att det var fk automotiv som var märket på dom och det är ju ett bra märke som tex hova säljer fast ridetehc va billigare men just nu skiter jag i hur jävla billiga dom än är.. jävla idioter där..

Johan Lindgren

a.k.a "Lindha-Rallye"
69 Inlägg
21 augusti 2007
Lindgren_ skrev:
Tetris skrev:
Quantic skrev:

¨

Haha exakt.. Jag stog med o kollade däråt o undra va fna folk höll på med.. Jag ska ringa dit om 30min och ta ett redigt snack med dom.. Beställde framljus och bakljus för ca 1,5 månad sen.. dom vet inte ens när dom skickas än tror jag och isåfall så ska jag inte ha dom garanterat.. för att det var fk automotiv som var märket på dom och det är ju ett bra märke som tex hova säljer fast ridetehc va billigare men just nu skiter jag i hur jävla billiga dom än är.. jävla idioter där..

ja verkligen. känns som att de inte gör något att lägga extra kronor på nåt annat företag så länge man inte sponsrar de där dårarna. usch o fy!!

?
1 038 Inlägg
22 augusti 2007
Nån som vet något nytt?

Trodde deras hemsida skulle blivit ner lagt men den funkar som vanligt....

http://www.bilsport.se/news.php?id=48294

Mvh Danne
Hated by plenty, wanted by many. Disliked by some, but confronted by none.
Can't do the time, don't do the crime!

1 Inlägg
23 augusti 2007
Tydligen så är myspons sidan spärrad.

eller så hamnade jag fel. cool
Men för att göra så borde det väl vara lite mer än bara att folk har klagat.
eller är jag ute och cyklar?

Fordonstekniker
1 740 Inlägg
23 augusti 2007
rajserpilot skrev:

Nej, du har så rätt, sidan är spärrad.

Lev livet, det kan ta slut fort

401 Inlägg
23 augusti 2007
aha det står att den e spärrad wink
det va ju på tiden att inte flera drabbas för skiten fan!!
det står ochså så här (Är du ägare till hemsidan / domännamnet ombeds du att kontakta (suspend------)) hehe han har väl märkt att han e illa ute iaf!!
fan va pinsamt/DUMT av han med sån här grej allså....

darkwizard skrev:
rajserpilot skrev:

Nej, du har så rätt, sidan är spärrad.

1 Inlägg
23 augusti 2007
Kan meddela att jag känner ägaren ganska väl och även hans medarbetare och kompanjoner under hans tid som företagare.

Det är asbsolut INTE personalen som var anställd på ridetech som ska ta någon skit då dom förmodligen redan var avskedade innan MySpons skreds till verket, inte heller annat folk som är inblandat i bolaget utan endast ägaren (vdn) om det är nu är bekräftat.

Vad jag läst så är det tydligen samma ägare till både RideTech och MySpons.

Ridetech har vad jag vet redan gått i konkurs.

Killen som vart hotad känner jag också.

Synd, märkligt att ett företag som gick så himla bra kunde gå käpprätt ner såhär.

För övrigt är ägaren en väldigt trevklig och hjälpsam prick, dock tror jag att när han började tjäna så mkt som han gjorde ett tag så vart han väl girig, det enda jag kan tänka mig..

Så, håll gärna hans kompanjoner/medarbetare/vänner utanför det här, det är inte lönt att låta dom lida för något dom förmodligen inte hade en aning om.

För övrigt... för att vilja veta.. vad kan straffet för ägaren bli för detta? en jävla massa böter och fängelse antar jag.. + en hel del skulder till alla drabbade
Senast redigerat av FannyBanjo (23 augusti 2007)

Golfare
164 Inlägg
23 augusti 2007
FannyBanjo skrev:
Kan meddela att jag känner ägaren ganska väl och även hans medarbetare och kompanjoner under hans tid som företagare.

Det är asbsolut INTE personalen som var anställd på ridetech som ska ta någon skit då dom förmodligen redan var avskedade innan MySpons skreds till verket, inte heller annat folk som är inblandat i bolaget utan endast ägaren (vdn) om det är nu är bekräftat.

Vad jag läst så är det tydligen samma ägare till både RideTech och MySpons.

Ridetech har vad jag vet redan gått i konkurs.

Killen som vart hotad känner jag också.

Synd, märkligt att ett företag som gick så himla bra kunde gå käpprätt ner såhär.

För övrigt är ägaren en väldigt trevklig och hjälpsam prick, dock tror jag att när han började tjäna så mkt som han gjorde ett tag så vart han väl girig, det enda jag kan tänka mig..

Så, håll gärna hans kompanjoner/medarbetare/vänner utanför det här, det är inte lönt att låta dom lida för något dom förmodligen inte hade en aning om.

För övrigt... för att vilja veta.. vad kan straffet för ägaren bli för detta? en jävla massa böter och fängelse antar jag.. + en hel del skulder till alla drabbade

Nä, ja tror nog inte att de är mer än ägaren/ägarna som ska ha "skuld"..
Men nån bär ju skulden för detta och det är ju uppsåtligt lurendrejeri.

därav ja skrev "dom", kändes mindre utpekande, speciellt eftersom ja hade noll koll på vem ägaren är eller kön..vilket 99% är en man.

straff, ja kan inte lagboken..men folk som suger andras pengar brukar klara sej ganska fläkfria..
böter?

Troligen galen...
567 Inlägg
27 augusti 2007
hmm, i flera dagar har sidan www.myspons.se varit "spärrad" hos sin leverantör. Men idag kom sidan upp igen.

Suck, jag som trodde att det var slut med bedrägerierna från myspons, men nu verkar dom vara igång igen...

Sök