Vad jag läste så har de skulder hos Blocket på närmare 100k, och ändå såg jag en ridetechannons där för inte så länge sen? Har dom betalat?
Men risk för att minnas fel, står säkert specificerat i tråden på cint-forumet, så hade de fått ett betalningsföreläggande på ca 100k från blocket. Betalningsföreläggande har de fått från kronofogden, då de ej betalt i tid. De hade även flera andra betalningsförelägganden från kronofogden.
Eftersom de annonserar väldigt mycket på blocket fortfarande så har de säkerligen betalt denna gamla skuld, konstigt vore det annars. Dom har 99st annonser på blocket, dessa kostar ca 40-80kr/st eller däromkring.
Hur har det gått i ärendet är det fler som anmält till rätt ställe? För enligt ett ilägg några sidor tebax så var det ju bara 13 st som hade kommit in , har ju varit en hel del prat att det har anmälts? Ruttet sätt at tjän apengar på hoppas killen blir fälld
Hur kan www.ridetech.se fortfarande vara igång efter denna skandal? Sist jag kollade hade de en total utförsäljning men nu verkar de vara igång som vanligt.
Hmm, känns inte som detta spelar någon roll för mig. Jag handlar utav dom eftersom dom fixar vettiga grejor till låga priser.
Ok. Det är ju upp till var och en att välja vilka verksamheter man vill supporta/stödja och inte. Vissa människor skiter fullständigt i allt "bakom kulisserna" och vill bara ha mesta möjliga till minsta möjliga kostnad. Det är iofs inget fel i det, men när möjligheten finns att köpa samma saker till samma pris hos t.ex stylingbutiken (eller andra företag) så tycker iaf jag att det är ett givet val.
Det va en dokumentär på TV nyligen om städare som arbetade 5-8 timmar per natt, 7 dagar i veckan, året runt. De fick 5-7.000kr i månadslön. Tycker det är helt sjukt att företag anlitar dessa städföretag då de behandlar personalen som slavar, mer eller mindre. Men de kommer alltid att kunna fortsätta sin verksamhet, för det finns alltid folk som vill ha städare billigt, och som skiter i att fundera på hur/varför det är så billigt. Sen att jag inte har så mycket till övers för denna typ utav människor/köpare är en helt annan sak...
Gjorde en Polisanmälan och då får man ju löpande information.
Fick idag följande per post.
Att förundersökning inte skall inledas Att redan inledd förundersökning skall läggas ned Att åtal ej skall väckas
Har ej fått några pengar tillbaka av varken MySpons el. Ridetech.
Undrar vad som händer nu. De har säkerligen fått flera att registrera sig och förutsättningslöst upplåtit 699 kr ifall man skulle bli sponsrad.
Hur många har egentligen nappat ? 1000 - 2000 ? Det blir ju en slant.
De som fått tillbaka pengar - hur har ni gått tillväga ? Jag försökte ju först att kontakta dem på alla olika sätt. Men inget svar på varken tel. el. mail. så efter 1-2 veckor gav jag upp.
Att förundersökning inte skall inledas Att redan inledd förundersökning skall läggas ned Att åtal ej skall väckas
Undrar vad som händer nu. De har säkerligen fått flera att registrera sig och förutsättningslöst upplåtit 699 kr ifall man skulle bli sponsrad.
De som fått tillbaka pengar - hur har ni gått tillväga ? Jag försökte ju först att kontakta dem på alla olika sätt. Men inget svar på varken tel. el. mail. så efter 1-2 veckor gav jag upp.
Trist att de lagt ned din utredning, det är nog flera som drabbas utav det pga resursbrist hos Polisen. Ärendet kan inte stå så högt i prioriteringslistan hos Polisen. Det som kunde/kan fungera är om Polisen får en samlad bild utav det hela, dvs att de ser att det är medvetet bedrägeri/bondfångeri i stor skala, men dessvärre blir det nog enstaka anmälningar som hamnar hos olika polismän i olika delar utav landet = ser bara ut som "småskit" i deras ögon. Sen finns det säkerligen ett stort mörkertal som inte anmäler för att de inte orkar eller för att de inte tror att det kommer leda någonstans.
Precis som att jag inte skulle polisanmäla om min mobil blev stulen på en nattklubb - man "vet" att det inte händer något från polisens sida. Men när det, som i detta fallet, är utstuderade bedrägerier riktat mot ett stort antal potensiella kunder så ser jag personligen helt annorlunda på saken, självklart skulle jag anmäla. Många bäckar små som det brukar heta.
Och det känns väldigt olustigt att ägarens mor, som nämnts tidigare, även är åklagare i länet (om än ej i just detta fallet).
Beslutet var inte oväntat, men jag tycker det är trist att du och andra skall förlora pengar till ridetech utan att någon gör något åt saken, och dessutom låter dem fortsätta med sin verksamhet.
Sånt där blir jag förbannad på. Tyvärr så är det nog bara företagen som inte skrivit avtal som kan få honom fälld. För avtalstexten är ganska så lurigt formulerad.
| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)
Oj vaD FÖRVÅNAD man blir att utredningen blir nedlagd... oj oj.. men att stå vid vägkanten med 3-4 poliser å skjuta laser.. d går bra.. eller jaga mopeder på brinnande livet... jaja... man blir sååå jvla trött...
För att folk helt enkelt fortsätter handla av dom dumjävlarna. Jag går inte ens in på den sidan efter den här skandalen. /M
Hmm, känns inte som detta spelar någon roll för mig. Jag handlar utav dom eftersom dom fixar vettiga grejor till låga priser.
Det är pga sånna som dig som resonerar så som dessa klåpare får fortsätta! Du har stylingbutiken, säljer i princip samma saker till samma priser.
Jojo, jag håller me. Men ska jag vara ärlig så skiter jag faktiskt i de. Så länge jag anser att det det passar mig fortsätter jag. Ett stort plus för mig är ju att de faktiskt är den närmaste stylingbutik för mig. Har förstås sound and style, men shit vilken prisskillnad! Men skulle de någon gång "lura" mig eller liknande så självklart slutar jag handla därifrån. Ni får tycka vad ni vill men sån är jag
Senast redigerat av Oboy6 (7 november 2007)
RB25DET, probably the best motorsound in the world!
Trist att de lagt ned din utredning, det är nog flera som drabbas utav det pga resursbrist hos Polisen. Ärendet kan inte stå så högt i prioriteringslistan hos Polisen. Det som kunde/kan fungera är om Polisen får en samlad bild utav det hela, dvs att de ser att det är medvetet bedrägeri/bondfångeri i stor skala, men dessvärre blir det nog enstaka anmälningar som hamnar hos olika polismän i olika delar utav landet = ser bara ut som "småskit" i deras ögon. Sen finns det säkerligen ett stort mörkertal som inte anmäler för att de inte orkar eller för att de inte tror att det kommer leda någonstans.
Precis som att jag inte skulle polisanmäla om min mobil blev stulen på en nattklubb - man "vet" att det inte händer något från polisens sida. Men när det, som i detta fallet, är utstuderade bedrägerier riktat mot ett stort antal potensiella kunder så ser jag personligen helt annorlunda på saken, självklart skulle jag anmäla. Många bäckar små som det brukar heta.
Och det känns väldigt olustigt att ägarens mor, som nämnts tidigare, även är åklagare i länet (om än ej i just detta fallet).
Beslutet var inte oväntat, men jag tycker det är trist att du och andra skall förlora pengar till ridetech utan att någon gör något åt saken, och dessutom låter dem fortsätta med sin verksamhet.
angående upphittad mobil på nattkludd, så hittade jag en påslagen fulltfungerade ny ericsson för några månader sedan ute på krogen Snäll som man är traskade jag till polisen med den dagen efter utan begäran av hittelön så de finns bra folk med dock inte många hehe... men detta hade inge med tråden att göra jag vet!
Jag tror inte Myspons eller va det heter är en bluff direkt. Jag tror att de hade förmodligen en väldigt bra ide från början men något gick fel. Sen har de inte ordnat upp saken på ett acceptabelt vis. Min hypotes
RB25DET, probably the best motorsound in the world!