Undra vad Ferrari tycker om det här

Bostrom RS
28 juli 2007 · 886 Inlägg

http://www.blocket.se/vi/11699449.htm?ca=4_s

Först när Ferrari Enzo kom fick inte vet som helst köpa dom, oavsett hur rik man var. Man skulle ha ägt ett antal Ferrari förut osv. Nu ligger en ute på blocket!? big_smile

Focus RS
mtlca Zippin 40's
28 juli 2007 · 197 Inlägg

men om von Braun har köpt den... då är de väl upp till dom vem som får köpa den, dvs den som har pengar.

"Dieselbilar drar minst bensin"
nosferato
28 juli 2007 · 439 Inlägg

Bostrom skrev:
http://www.blocket.se/vi/11699449.htm?ca=4_s

Först när Ferrari Enzo kom fick inte vet som helst köpa dom, oavsett hur rik man var. Man skulle ha ägt ett antal Ferrari förut osv. Nu ligger en ute på blocket!? big_smile

vem som helst har kanske nt 8.1 mille

old,low and slow....
haxer Proljece?
28 juli 2007 · 1 464 Inlägg

Har du kollat på vilka ferraris som finns där hos von braun? Och sen kostar ju enzon "endast" 8mille tongue

Volvo duger till å plocka potatis och skörda med.
Ta bort parabolen på skuffen om du vill slippa alla fåglar!
FireTraXX DFFL
28 juli 2007 · 9 020 Inlägg

Man behövde inte ha ägt ett antal ferraris innan.
Man skulle vara en framstående person som syntes i media eller helt enkelt vara adlig och ha massa stålar.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.
Ena Colaberoende
28 juli 2007 · 1 219 Inlägg

Han har en F40 och en F50 hemma också.

Enzon har han haft ett bra tag men det verkar inte vara många som vill äga den.

/Ena

haxer Proljece?
28 juli 2007 · 1 464 Inlägg

FireTraXX skrev:
Man behövde inte ha ägt ett antal ferraris innan.
Man skulle vara en framstående person som syntes i media eller helt enkelt vara adlig och ha massa stålar.

Kolla hur många ferraris per gessle har smile Zlatan har ju en enzo varken adlig bara blatte spelare big_smile

Senast redigerat av haxer (28 juli 2007)

Volvo duger till å plocka potatis och skörda med.
Ta bort parabolen på skuffen om du vill slippa alla fåglar!
Bostrom RS
28 juli 2007 · 886 Inlägg

Ena skrev:
Han har en F40 och en F50 hemma också.

Enzon har han haft ett bra tag men det verkar inte vara många som vill äga den.

/Ena

Vetefan om man skulle våga äga den. I så fall ska man ha ett välbevakat garage yikes

Focus RS
FireTraXX DFFL
28 juli 2007 · 9 020 Inlägg

haxer skrev:

FireTraXX skrev:
Man behövde inte ha ägt ett antal ferraris innan.
Man skulle vara en framstående person som syntes i media eller helt enkelt vara adlig och ha massa stålar.

Kolla hur många ferraris per gessle har smile

Varför?

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.
haxer Proljece?
28 juli 2007 · 1 464 Inlägg

FireTraXX skrev:

haxer skrev:

FireTraXX skrev:
Man behövde inte ha ägt ett antal ferraris innan.
Man skulle vara en framstående person som syntes i media eller helt enkelt vara adlig och ha massa stålar.

Kolla hur många ferraris per gessle har smile

Varför?

Han har typ 4st big_smile

Volvo duger till å plocka potatis och skörda med.
Ta bort parabolen på skuffen om du vill slippa alla fåglar!
Bostrom RS
28 juli 2007 · 886 Inlägg

Tycker det är bra roligt att en sån här hypad bil som inte vem som helst kunde köpa när den var ny helt plötsligt dyker upp på blocket big_smile Nu kan ju vem som helst med 8 mille köpa en, även om man är helt okänd i media och aldrig tidigare ägt en ferrari. big_smile

Focus RS
haxer Proljece?
28 juli 2007 · 1 464 Inlägg

Bostrom skrev:
Tycker det är bra roligt att en sån här hypad bil som inte vem som helst kunde köpa när den var ny helt plötsligt dyker upp på blocket big_smile Nu kan ju vem som helst med 8 mille köpa en, även om man är helt okänd i media och aldrig tidigare ägt en ferrari. big_smile

För så många människor som är vem som helst har ju verkligen 8mille smile att lägga på en bil.

Volvo duger till å plocka potatis och skörda med.
Ta bort parabolen på skuffen om du vill slippa alla fåglar!
Ena Colaberoende
28 juli 2007 · 1 219 Inlägg

Gessle har nog köpt 3 st av Von Braun. Zlatan hade väl köpt en också hos honom nyligen.

Om ni ändå är inne på hemsidan så koll ahans bilverkstad. finns ett par fina bilder på hur den ser ut nu med lite fina bilar i.

Jag bor ju rätt så nära Von Braun och har även visat en del kunder dit men dom mer "kända" kommer oftast inte dagtid för att köpa/titta på en bil.

Jag har undrat hela tiden vart hans Pagani Zonda som visades upp på Göteborgs Motorshow gick. Den verkar vara helt försvunnen. Den är ju den enda i Sverige.

Sen höst/vinter och tidig vår är det smockfullt med bilar hos honom. Då servas bilarna inför nästa säsong.

/Ena

/Ena

haxer Proljece?
28 juli 2007 · 1 464 Inlägg

Lite vill ha faktor på en ferrari men lätt en masserati istället big_smile

Volvo duger till å plocka potatis och skörda med.
Ta bort parabolen på skuffen om du vill slippa alla fåglar!
Tunestream
28 juli 2007 · 265 Inlägg

Det står ju något om Paragraf 25 i annonsen, kanske har att göra med det där om vem som får köpa den?

IceDog Serviceingenjör
28 juli 2007 · 65 Inlägg

Enzon ägs av Torsten Jansson (grundare, styrelseordförande och dominerande ägare i New Wave Group AB) han är oxå ägare till F50 som ut annonseras på Von Brauns hemsida.

Båda bilarna har varit "Tillsalu" sedan han köpte dom.

F50 hämtades hem(från England) av Von Braun imitten av 2004 åt Torsten.

Från början var det sagt att inte vem som helst fick köpa en ny Enzo
från en återförsäljare om man inte innan ägt och där genom visat att
man "klarade" av att äga en Ferrari modell dyrare....
Med Dyrare Ferrari menade man bla. F50:n!

Men när dessa bilar kommer ut på "Begagnatmarknaden" kan ju knappast någon
annan än säljaren bestäma vem som skall få köpa en.

Kör en A8 -97 med S8 optik (Till Salu)
Lotus Super7 S3 på Garaget
Min Hemsida Lotus Super7 S3
Lotus Super7 S3 Replika "Se7en" (1997)
dallelito med lem
28 juli 2007 · 1 147 Inlägg

inte hade man fegat för en sån bil, men i mina ögon e den inte värd 8mille. då hade jag hellre köpt ett mega garage o massa andra bilar.

Hellre frysa i tälten, än tälta i frysen.
Bostrom RS
28 juli 2007 · 886 Inlägg

dallelito skrev:
inte hade man fegat för en sån bil, men i mina ögon e den inte värd 8mille. då hade jag hellre köpt ett mega garage o massa andra bilar.

Hade jag också gjort.

Focus RS
IceDog Serviceingenjör
28 juli 2007 · 65 Inlägg

Ena skrev:
Gessle har nog köpt 3 st av Von Braun. Zlatan hade väl köpt en också hos honom nyligen.

Jag har undrat hela tiden vart hans Pagani Zonda som visades upp på Göteborgs Motorshow gick. Den verkar vara helt försvunnen. Den är ju den enda i Sverige.

/Ena

/Ena

Den Pagani Zonda som visades upp på Göteborgs Motorshow hade dom fått låna av Horacio Pagani. Den skickades tillbaka samma dag som Motorshown slog igen.

Gessle "brukar" handla sina bilar av Autoropa AB som är ensam auktoriserad återförsäljare för de anrika italienska sportbilsmärkena Ferrari och Maserati i Sverige.

Kör en A8 -97 med S8 optik (Till Salu)
Lotus Super7 S3 på Garaget
Min Hemsida Lotus Super7 S3
Lotus Super7 S3 Replika "Se7en" (1997)
Ena Colaberoende
28 juli 2007 · 1 219 Inlägg

IceDog skrev:

Ena skrev:
Gessle har nog köpt 3 st av Von Braun. Zlatan hade väl köpt en också hos honom nyligen.

Jag har undrat hela tiden vart hans Pagani Zonda som visades upp på Göteborgs Motorshow gick. Den verkar vara helt försvunnen. Den är ju den enda i Sverige.

/Ena

/Ena

Gessle "brukar" handla sina bilar av Autoropa AB som är ensam auktoriserad återförsäljare för de anrika italienska sportbilsmärkena Ferrari och Maserati i Sverige.

Autoropa AB kanske är autoriserade nu av Ferarri. Von Braun ville inte ha kvar samarbetet pg.a deras krav efter att ha byggt nya visningshallen och sedan hade behövt göra om allt igen.
Gessle har handlat sina bilar i Skene. Iallafall 2 av dom. Det finns det ju artiklar om också någonstans på nätet.

/Ena

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang