Fråga om AC och Ventillyftare till Sierra Cosworth

Pikey
29 juli 2007 · 2 283 Inlägg

Ska antagligen kolla på en Sierra Cosworth men det står att ACn är urplockad vid motorrenovering för att få mer plats när de arbetade. Han sa också att det behövdes mer vätska eller så i den men pumpen verkade funka.

Kan det vara något att chansa på att den funkar? Jag menar det är väl lite dyrt att fixa in en ny AC om den inte skulle funka?

Sen till Ventilyftare, han sa att den tickade vid kallstarter kan detta vara skadligt för motorn? Den tickade tydligen inte så jättemycket men i alla fall. Är ju inte så haj på att fixa bilar eller så, inte att köra för den delen heller hehe.

Och om ni kommer på något som man ska speciellt kolla efter på Cossies så är det bara att säga till, kan vara bra att veta när man åker dit smile

R.I.P. Michael Jackson!
TurboAnders
29 juli 2007 · 90 Inlägg

AC:n skulle ja nog knappt göra mig besvär med, bara onödig vikt ; )...
Ang. lyftarna så kan de va så enkelt att byta till en annan olja.. De finns även speciella medel o hälla i för att få tyst på lyftarna...

Pikey
29 juli 2007 · 2 283 Inlägg

Men så alltså det är inget som går i sönder av det då?

R.I.P. Michael Jackson!
conkers
30 juli 2007 · 15 Inlägg

Så länge dom tystnar efter nån minut, helst snabbare...då är det okej... men du skada igenting under tidan dom fylls upp med olja...  bara att ventilerna inte oppnar fullt som det är tänkt, men om dom låter när motorn är varm... då kan det bli dags att byta dom eller/och kammar.

Jag kan hanger med och titta lyssna på bilen om ni betalar min soppa ner till halmstad?

Conk.

Skriva tydligen ganska kass på svenska... men grym på english!
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang