4324
Sök

vr6 kokat?? turbo konveterad

79 Inlägg
1 augusti 2007
Trådstartare
va tror ni har vr6:an kokat den läcket vatten från avgassystemet och när jag öppnade för att kolla i tändstift hålen så var de vatten där o när jag vred om tändningen så spruttar de vatten ut bara från en cylinder kan lägga till att den e turbo konveterad

734 Inlägg
1 augusti 2007
Kan de inte vara topp locks packningen som har gått sönder?

Vw trimmare
2 995 Inlägg
1 augusti 2007
topplocks packning på vr6 är ju inte känd för att vara trimvänlig har du orginal packningen på den? Kolla om vattnet tagit sig till oljan också i så fall är det bara byta till sharan packningen som är av stål istället...

Proljece?
1 464 Inlägg
1 augusti 2007
Eller kanske preppa motorn helt och hållet med bättre packningar och byta alla packningar smile Så slipper du framtida problem okej att det tar lite tid och är pilligt men man tjänar på det i längden. Låter som ett coolt bygge annars.

Volvo duger till å plocka potatis och skörda med.
Ta bort parabolen på skuffen om du vill slippa alla fåglar!

12 086 Inlägg
1 augusti 2007
Sprutar det vatten ur cylindern kan du inte köra långt.
Topplockspackningen som gått ganska självklart, blåst den med övertrycket! =/

79 Inlägg
3 augusti 2007
Trådstartare
MeloveGolf skrev:
topplocks packning på vr6 är ju inte känd för att vara trimvänlig har du orginal packningen på den? Kolla om vattnet tagit sig till oljan också i så fall är det bara byta till sharan packningen som är av stål istället...

e du säker att sharan har stål packning
o jag har kollat de nu packningen har gett sig blåste med tryck luft i tändstiftshålet o de började bubbla i vatten behållaren

Vw trimmare
2 995 Inlägg
3 augusti 2007
calibra16v skrev:
MeloveGolf skrev:

e du säker att sharan har stål packning
o jag har kollat de nu packningen har gett sig blåste med tryck luft i tändstiftshålet o de började bubbla i vatten behållaren

Ja

905 Inlägg
3 augusti 2007
mest troligt packningen men vad säger att det inte är en spricka i toppen? ser du då tar lös den?

Sök