4317
Sök

Gasen hänger sig mellan växling..

NissanMotorsport
1 augusti 2007
Trådstartare
Va ute och körde en vända nyss, och när man ska koppla och lägga i en annan växel, så fortsätter den att gasa en liten stund när jag inte ens nuddar gasen..
Och när jag växlar ner för att motorbromsa så saktar den inte in, den fortsätter gasa en liten stund sen börjar den motorbromsa, känns de som iaf yikes

bilen är en 740 glt 16v -88

4 824 Inlägg
2 augusti 2007
Kolla så att plattan inne i gasspjället sitter som det ska då skruvarna som håller den har en tendens att lossa lite så den sitter lite löst och inte hamnar i rätt läge när man släpper på gasen.
Hade liknande problem på min och att den inte alltid ville lägga sig på tomgång när jag köpte min vinterbil förra året.
Senast redigerat av Christian S (2 augusti 2007)

Mvh Christian
kör du före så väntar jag där framme.

NissanMotorsport
2 augusti 2007
Trådstartare
Christian S skrev:
Kolla så att plattan inne i gasspjället sitter som det ska då skruvarna som håller den har en tendens att lossa lite så den sitter lite löst och inte hamnar i rätt läge när man släpper på gasen.
Hade liknande problem på min och att den inte alltid ville lägga sig på tomgång när jag köpte min vinterbil förra året.

ska kika på det imorn då, precis som du säger, den vill inte lägga sig på tomgång riktigt..
så tackar smile

349 Inlägg
3 augusti 2007
Jag hade samma problem med min gamla 245 (som ar skrotad nu :'( buhu) och problemet va sa enkelt att mattan som sitter under instrumentpanelen hade lossnat lite och lag lite grann pa gaspedalen. ganska lojligt fel men det medforde att pedalen inte riktigt kunde komma upp som den skulle... haha

Sök