mickecorrado skrev:
Saknar folk telefon här. Är man intresserad av bilen ring och prata med säljaren och få information om bilen samt regnummert.
Nej, men numera verkar folk i allmänhet lida av telefonskräck

Fulldublex talkommunikation i realtid (dvs. telefon) är ju mycket enklare än att hålla på och skicka massa mail. Man får tag i den man vill och kan få alla uppgifter, man kan också ställa följdfrågor på en gång när de dyker upp.
I och med att man pratar med den andre så är det ju också lättare att få ett intryck av den personen.
Verkar han seriös? Behöver han fundera på vad han skall svara på mina frågor? Har han koll? Låter det som att han ljuger?
Den biten missar man helt via e-post.
Angående suddat regnummer har och kommer jag fortsätta med det.
Jag vill som sagt inte ha massa folk som springer och glor utan att höra av sig först, jag vill inte ha några tjuvar som stjälen hela eller delar av bilen. Ja, det kan givetvis se mig ute i trafiken, men då får de ju i alla fall jobba lite, och kan inte sitta framför datorn och välja och vraka. Dessutom torde sannolikheten att bli sedd av tjuvjäveln i trafiken vara mindre än att bli hittad på nätet.
Angående telefonnummer så har jag hemligt nummer både hem och till mobilen. Dessutom har jag ett oregistrerat kontantkort som jag använder för annoner osv.
"Bara för att man inte är paranoid betyder inte det att de inte är efter en"