1727
Sök

Dolda reg plåtar på annonser?

Thorssa
3 augusti 2007
Trådstartare
Jag tycker ni är lite trångsynta som väljer bort en annons med utsuddat regnummer. Med tanke på att man läser ungefär en tråd i veckan om någon som fått bilen stulen så skulle jag aldrig lägga ut bilder och fullständig information om min bil och dessutom bjuda på regnummer! Det är ju bara för tjuven att välja objekt framför datorn!

81 Inlägg
3 augusti 2007
Min är på annons nu utan regnr.
Orsak? Jo för att jag vill ha kontakt FÖRST via e-post. Därefter kan man mer eller mindre sortera ut seriösa från oseriösa köpare. Sedan går man vidare till telefon. Skulle jag ha regnr på bilderna är det inte så svårt att ta fram mitt telefonnummer. Trött på onödiga samtal som man fått när man sålt andra bilar... Med andra ord, jag tog bort reg för att jag är less.

Muttley
3 augusti 2007
Trådstartare
rätt korkat att sudda ut när man ändå lägger upp sitt telenr, de flesta har sina mobilnr med reggade ju.

nej jag köper aldrig en bil de är utsuddat, står bmw, privat eller inget namn i insändaren . då de bara är sådana man ändå inte vill ha med att göra..

ska man göra en affär så ska man se bilnummer först så man kan kolla försäkringen och ifall bilen inte är stulen mm..
ert telenr bjuder väl inte alls hem tjuvar då???

dum dumt..

Muttley
3 augusti 2007
Trådstartare
Liman skrev:
Min är på annons nu utan regnr.
Orsak? Jo för att jag vill ha kontakt FÖRST via e-post. Därefter kan man mer eller mindre sortera ut seriösa från oseriösa köpare. Sedan går man vidare till telefon. Skulle jag ha regnr på bilderna är det inte så svårt att ta fram mitt telefonnummer. Trött på onödiga samtal som man fått när man sålt andra bilar... Med andra ord, jag tog bort reg för att jag är less.

'

jag själv skulle aldrig tyckt de varit seriöst att börja en affär via mail. telefonkontakt är de första som gäller. gillar du inte den du pratar med kan du väl säga att du fått ett svinhögt bud som du vet de inte skulle gilla eller kanske köper bilen för högre ??

2 271 Inlägg
3 augusti 2007
Får alltid ett seriöst intryck när man ser plåten, ännu mer gillar jag folk som även skriver det i annonsen.
Man gör som man vill men diggar öppna kort från början.

Hur många mindre bilfirmor utan staket och grejer skriver inte ut regnr.? typ ingen.
Man vill helt enkelt kunna kolla försäkring, hur många ägare osv.

Jag ödlar i alla fall inte nån tid på att jaga "namnlösa" bilar.

2 655 Inlägg
3 augusti 2007
Kan vara ganska skönt att dölja reg. skylten. För på så vis så gallrar man oftast bort de mest oseriösa spekulanterna. Det brukar visa sej ganska snabbt över telefonen om personen i fråga är sugen på bilen eller inte.
Finns inget värra än att snacka med en massa snålkukar över telefon när man ska sälja en bil..

346 Inlägg
3 augusti 2007
då är de ju rätt bra att visa regplåten om man har bilen på sina föreldrar om man inte bor där vill säga smile...då gick han på en luring den lilla tjuven tongue...och blir bilen stulen när man ändå ska sälja så får man ju pengar hur som hur smile...bara man vet att bilen inte kommer tillbaks alldeles för hel så dom gör i ordningen den

"den som inte blir lycklig av pengar vet bara inte vilka butiker han ska besöka"

Bilplåtslagare
1 036 Inlägg
3 augusti 2007
Saknar folk telefon här. Är man intresserad av bilen ring och prata med säljaren och få information om bilen samt regnummert.

Smoke Tires Not Drugs.

12 086 Inlägg
3 augusti 2007
FL3JM skrev:
Töntigt att sudda regplåten, ger ett dåligt intryck direkt utan att man ens läst infon om bilen.

Kommer från en som inte har en regskylt med på sin bil?

BMW Power
2 362 Inlägg
3 augusti 2007
Liman: gjorde så jag med, kontakt först på e-post sen tele, ingen verkade ha problem med det, och jag hade direkt inga svårigheter och sälja bilen heller så..

BMW, bogsering med wire :/

12 086 Inlägg
3 augusti 2007
mickecorrado skrev:
Saknar folk telefon här. Är man intresserad av bilen ring och prata med säljaren och få information om bilen samt regnummert.

Det här är bara svenskar som läser, vad tror du, vi är enstöriga o pratar inte med folk i onödan. Därför vill folk sitta vid sina datorer och kolla allt och hällst köpa bilen via epost.

122 Inlägg
3 augusti 2007
mickecorrado skrev:

Nej, men numera verkar folk i allmänhet lida av telefonskräck roll

Fulldublex talkommunikation i realtid (dvs. telefon) är ju mycket enklare än att hålla på och skicka massa mail. Man får tag i den man vill och kan få alla uppgifter, man kan också ställa följdfrågor på en gång när de dyker upp.

I och med att man pratar med den andre så är det ju också lättare att få ett intryck av den personen.
Verkar han seriös? Behöver han fundera på vad han skall svara på mina frågor? Har han koll? Låter det som att han ljuger?

Den biten missar man helt via e-post.

Angående suddat regnummer har och kommer jag fortsätta med det.

Jag vill som sagt inte ha massa folk som springer och glor utan att höra av sig först, jag vill inte ha några tjuvar som stjälen hela eller delar av bilen. Ja, det kan givetvis se mig ute i trafiken, men då får de ju i alla fall jobba lite, och kan inte sitta framför datorn och välja och vraka. Dessutom torde sannolikheten att bli sedd av tjuvjäveln i trafiken vara mindre än att bli hittad på nätet.

Angående telefonnummer så har jag hemligt nummer både hem och till mobilen. Dessutom har jag ett oregistrerat kontantkort som jag använder för annoner osv.

"Bara för att man inte är paranoid betyder inte det att de inte är efter en" big_smile

Ordförande, Turbo Performance Club
V70 T5 | 740 Turbo | S70 GLT |
http://elvis.horisont.net | http://www.turboperformanceclub.com

208 Inlägg
3 augusti 2007
Visar regnr + att jag skriver regnr på annonsen... Så folk kan kolla att den är bes + skatt och ägare och allt sånt där. big_smile

Wrum!

Livsnjutare
342 Inlägg
3 augusti 2007
Då gör man som när man ska sälja en cross! Suddar ut Regnr på bilden MEN skriver det längre ned i annonsen, därefter skriver man att bilen inte står på den adressen!

Halvsats till 940 säljes! Ej ltt! Gått max 20 mil! Säljes pga. krockad bil!

DFFL
9 020 Inlägg
3 augusti 2007
Hamilton skrev:
FireTraXX skrev:
_Glenne_ skrev:
jag skulle dölja regplåten om jag sålde en bil... för om inte så kan ju vem som hellst kolla upp vem man är och vart man bor och kanske komma och själa saker från bilen, exempelvis vingar osv, därför skulle jag dölja plåtarna, betydligt säkrare för bilen och ekonomin smile

När du säljer bilen, hur vill du bli kontaktad då?

Telefon kontakt är det vanligaste kommunikationssättet vid försäljning.

Hur svårt är det att kolla upp var personen bor med hjälp av telefonnummret då?
Alltså kan man lika gärna visa regnr.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

122 Inlägg
3 augusti 2007
FireTraXX skrev:
Hur svårt är det att kolla upp var personen bor med hjälp av telefonnummret då? Alltså kan man lika gärna visa regnr.

Hört talas om "hemligt nummer" och "oregistrerat kontantkort"? wink

Ordförande, Turbo Performance Club
V70 T5 | 740 Turbo | S70 GLT |
http://elvis.horisont.net | http://www.turboperformanceclub.com

1 067 Inlägg
4 augusti 2007
Folk har fått bilar stulna och stöldskadade i samband med blocket annonser bland annat..

Sök på autopower sporthoj med mera.. 

Mitt i ett villaområde.. Bilen har stått där i flera år..  1 vecka ute på blocket.. Facelift, M paketet borta.. Navin ursliten och kabelmattorna avklippta..  Du står med en självrisk och en bil som går till skrot..

Är man seriöst intresserad av en bil så kollar man upp regnr osv..  Skadar inte att vara försiktig både som köpare och säljare..

1 297 Inlägg
4 augusti 2007
Elvis skrev:
FireTraXX skrev:
Hur svårt är det att kolla upp var personen bor med hjälp av telefonnummret då? Alltså kan man lika gärna visa regnr.

Hört talas om "hemligt nummer" och "oregistrerat kontantkort"? wink

oregistrerat kort funkar. Men hur ska dom få tag i dig då ? smile svårt att ringa när de står Ring pelle: *** ******* smile

Bobo
5 augusti 2007
Trådstartare
Jag har en polare som fick sin bil stulen ca två veckor efter sin blocket annons (reg nummer syntes), fälgarna (nyköpta chrome) stereo, gel batteri osv var borta... slump eller inte...

8 894 Inlägg
5 augusti 2007
FireTraXX skrev:
Hamilton skrev:
FireTraXX skrev:
När du säljer bilen, hur vill du bli kontaktad då?

Telefon kontakt är det vanligaste kommunikationssättet vid försäljning.

Hur svårt är det att kolla upp var personen bor med hjälp av telefonnummret då?
Alltså kan man lika gärna visa regnr.

Vill man dölja nummret så görs det med ett par knapptryckningar (#31#) på telefonen och motagaren får "Info 10" på sin fina presentatör....wink
Eller så använder man mobilen....roll
Senast redigerat av Hamilton (5 augusti 2007)

Fotograf på tierpidag.se

Sök