Ingen gnista på Jetta

lagun
3 augusti 2007 · 3 Inlägg

Jag har en Jetta 1,8 1990 som inte startar sad Jag har kollat om den har gnista på tändstiften och det har den inte vilket troligen begränsar felsökningen till tändsystemet. Jag har i dag monterat ny tändspole utan något resultat. Jag börjar lida brist på lösningar på detta irriterande problem så om någon har lite tips på vad jag ska göra härnäst så vore jag mycket tacksam.

kimpy
3 augusti 2007 · 17 Inlägg

tjena har du provat o byta ut tänhattarna!!
jag hade samma problem på min förra bil bvs Jetta
o jag bytte dom o då funkade de!!

lagun
3 augusti 2007 · 3 Inlägg

dom är bytta för inte så länge sedan. jag saknar gnistan från tändspolen så jag antar att det är något annat.

S-Larsson
3 augusti 2007 · 514 Inlägg

Har du kollat upp tändmodulen?

old volkswagens never die they just get lower
Volkswagen Passat 3BG Highline Variant "Das Stance Wagon" (2002)
Goffen Administratör
3 augusti 2007 · 2 974 Inlägg

Man börjar felsöka på fördelaren, där provar man först att det är ström och jord fram "dom yttersta 2 av 2st trådar" har man detta tar man en diodprovlampa och sätter i den mittersta sladden och jordar, sen när man kör på startmotorn ska diodprovlampan blinka...... gör den det går man vidare gör den inte det byter man fördelare..... signalen går till styrdonet och sen vidare till tändspolen........

En kopp av den svarta såsen...
Volkswagen Polo R-Line "Edition 40" (2017)
Audi A4 TDI quattro "Smurfen" (2021)
lagun
3 augusti 2007 · 3 Inlägg

stort tack för tipsen. jag tror inte att det är ett så stort fel för att innan den la av helt så gick den ibland vilket i mitt tycke tyder på någon form av glappkontakt.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang