4719
Sök

nyköpt golf2 stinker avgaser

7 Inlägg
3 augusti 2007
Trådstartare
hej har en golf 2 ifrån 87 avgasröret ska vara bytt för bara nå år sen men ändå stinker der avgaser som fan mestadels bakom den, den gick ju igenom besiktningen utan anm innan jag köpte den, vi fick tipset att det kunde vara en packning mellan greröret o avgasröret, har dock inte bytt den ännu men tänkte ifall det skulle kunna vara nå annat fel på den ?

Kettunen
3 augusti 2007
Skulle tippa på att EGR röret är kasst

16 197 Inlägg
3 augusti 2007
om packningen mellan grenröret å avgasröret e pajj så brukar de låta en del.. å om den e pajj så säger ja bara lycka till.. inge kul alls å byta..sad

"Testar man inte så får man aldrig veta"

761 Inlägg
3 augusti 2007
Jag tycker de  flesta golfar/jettor med mono-jetronic luktar minst sagt illa, så du är nog inte ensam om problemet. vet faktiskt inte varför eller vad man ska göra åt det.

Toyota MR2 -95
Saab 95 2.0t SE -99
VW Buggy -66

7 Inlägg
4 augusti 2007
Trådstartare
Kettunen skrev:

vad är egr rör för nå vart sitter det?

7 Inlägg
4 augusti 2007
Trådstartare
evilaudio skrev:
om packningen mellan grenröret å avgasröret e pajj så brukar de låta en del.. å om den e pajj så säger ja bara lycka till.. inge kul alls å byta..sad

packningen har jag köpt här på laitis i piteå, men den var bara kornformad, inget fett eller nå till. själv har jag svårt att förstå varför man ska ha fett men det löser väl sig när man öppnar o kollar, på blocket idag såg jag en kvinna som sålde en sån packning med en fettburk för 400 (nypris 500 sa hon) men den jag köpte kosta 30 kr hmm är hon eller jag lurad?

Quattro User
260 Inlägg
4 augusti 2007
wendox skrev:
Kettunen skrev:

vad är egr rör för nå vart sitter det?

Det är ett litet tunt, ganska kort rör som sitter från grenröret till EGR-ventilen.

Innehar VAG-COM diagnostik-interface i västerbotten.

7 Inlägg
5 augusti 2007
Trådstartare
evilaudio skrev:

nå hur fan gör man för att få tillbaks dem där klämmorna? som vi har slitit idag ojjojoojjj, men vi var riktigt nära men ändå ville det sig inte,... nå tips?

Kungen i Lerbäckshult
718 Inlägg
5 augusti 2007
wendox skrev:
evilaudio skrev:

nå hur fan gör man för att få tillbaks dem där klämmorna? som vi har slitit idag ojjojoojjj, men vi var riktigt nära men ändå ville det sig inte,... nå tips?

finns ett special verktyg till d.. men d ska även gå utan d.. svårt som fan bara :p

7 Inlägg
6 augusti 2007
Trådstartare
dieselknackare skrev:
wendox skrev:
evilaudio skrev:

finns ett special verktyg till d.. men d ska även gå utan d.. svårt som fan bara :p

jo jag har fått reda på att det var nå special verktyg, ringde wn handlare idag. 2500 skulle dem ha.. så det är inget alt.
hur får man tag på ett sådant verktyg, ?

7 Inlägg
8 augusti 2007
Trådstartare
men finns det inget annat sätt att få dit klämman än med ett special verktyg.. oj som vi har slitit idag har försökt tränga uta klämman med en planka som vidgar ut den.. saknas fortfarande nå millimeter.... åhh vad less jag bli!

7 Inlägg
9 augusti 2007
Trådstartare
haha vi gjorde det .. med hjälp utav ett verktyg jag hittade ritningar på http://www.gtiklubben.nu/index.php?m=2& … &id=61
där kan ni titta efter

Sök