HJÄLP!!!850 T5 Beter sig konstigt!!!

_truckern_
5 augusti 2007 · 21 Inlägg

tjanna!
jag har en 850 T5 som är chippas som har börjat strulat nu precis efter köpet...

nu till problemet/problemen....när man ger på fyll gas på 3:an 4:an så hackar sig bilen när man kommer över 3 3½ tusen precis som den inte får tillräckligt med soppa...
sen så ibland så kan man tro att turbon lägger av...får ingen kraft eller tryck i den alls...men efter ett tag kommer det tebax...mycke konstig upplevelse....o när man har gasat ut den så vill den stå o blöddra på tomgången, precis som den har svårt o bestämma sig....
har bytt tändstift o luftmassemätare nu o ingen skillnad....kollat varenda vacium slang o sprutat kontakt spray i dom flesta kontakter o satt för luftfiltret med en duk ifall bilen för mycke luft....men inget har lyckats....någon som kan hjälpa mig???

blir väl kanske o åka till volvo o göra en sökning...någon som vet vad det kan ligga på prismässigt???
tack för ALLA svar!!!
//Danne

Stylat ska de va..
impresst 2fast4you
5 augusti 2007 · 371 Inlägg

kan ju även va lambdan som har gått.. priset för felsökning går på 500-1000 kr

haru kört fast eller
Ford f350 super duty "lillen" (2003)
Fighter_87 Ö.S.M-CREW
5 augusti 2007 · 305 Inlägg

tjena dajje! hade en 850T5 förut med liknande problem, förlorade laddtrycket ett tag sen kom det tillbaks, den ställer om sig i databoxen av sig själv beroende på hur du kör var de en som sa till mig, t.ex när jag körde med släp en gång så ställer databoxen in sig så att det inte ska ta någon skada. annars får du åka ner till volvo o kolla upp det. kommer trycket tillbaks efter ett tag ?

Tyskstuk - JDM
----------------------------------------
Tyskt & Japanskt!
Volkswagen Golf 3 "Party-Gölfen" (1994)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang