4775
Sök

Vad kan avgasknallar bero på?

892 Inlägg
6 augusti 2007
Trådstartare
Det är såhär att precis när man startat bilen och den är kall, och man trycker till lite på gasen så kan det bli lite avgasknallar. Undrar vad det kan bero på, om det är något man borde kolla upp?
Jag har inte sett några problem som att den skulle vit/svart/blå-ryka eller nått...
Det enda är väl att den läcker lite olja, och att det KÄNNS som om den skulle kunna vara aningens piggare... smile
Det sitter ju sportluftfilter och lite fetare slutdämpare på bilen, kan det ha nått med saken att göra?

"Nä det här suger. Farväl grymma värld! Nu raderar jag kontot." *dramatiskt musklick* - Sandman
Min projekt tråd

311 Inlägg
6 augusti 2007
felbestyckning? grenröret sitter löst?

Pv med preppad b20..

761 Inlägg
6 augusti 2007
Troligtvis inget du behöver kolla närmre på.. När motorn är kall så får den mycke bränsle, och förbränningen är inte den bästa, så då blir det restgaser som antänder i avgassystemet. Det är bara om det smäller högt som man ska kolla på det.

Toyota MR2 -95
Saab 95 2.0t SE -99
VW Buggy -66

892 Inlägg
6 augusti 2007
Trådstartare
Ok, det låter ju bra.
Hur högt är högt? Det smäller väl till, men inget som gör ont i öronen direkt...alltså inte som en smällare, kanske som om man öppnar en flaska skumpa, lite mer... roll

Jag har funderat på ifall kamremmen sitter nått hack fel eller liknande, kan det ha den här effekten med knallar? Det känns som om den skulle kunna vara lite piggare än den är, dock inte sagt att den är slö! smile
Ska fan ta och kolla upp det där...antagligen är det ingenting, utan bara lite restgaser som du säger... smile

"Nä det här suger. Farväl grymma värld! Nu raderar jag kontot." *dramatiskt musklick* - Sandman
Min projekt tråd

BMW Power
2 362 Inlägg
6 augusti 2007
Jadu, samma sak hände på min gamla mk2 GTI 16v.. direkt när man satt på japsdämp så blev det så wink inget du behöver oroa dig om egentligen.. direkt när man motorbromsade med bilen så brööölade det ganska fint tongue

Iofs så stod min tändning helt fel förut, då bilen gick som pung, då var det konstant eldklot från avgassystemet, men tror inte du har dom bekymrerna wink
Senast redigerat av FugitivE (6 augusti 2007)

BMW, bogsering med wire :/

892 Inlägg
6 augusti 2007
Trådstartare
Hehe, nja slipper brasa, men ballt med "flamethrower". ;P

Men ok, då ska jag slappna av. smile

Min projekt tråd

551 Inlägg
6 augusti 2007
Jag kan tillägga att jag och en kompis har tagit bort pulsair slangarna och jag kan säga dig att det smäller som kina skott i avgasröret och det kommer flammor... har tagit bort 2 ljuddämpare, sportluftfilter och ställt förgasaren på lite mer soppa. räcker man varvar till 4000 så smäller det som fan

You can't B serious, oh K

153 Inlägg
6 augusti 2007
avgasknallarna beror säkert på att bilen är kall och bränsle blandningen är mager.

har samma på min amazon med b23e.

It´s Better to burn out than fade away

Sök